tips

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Big Mac » 01 nov 2005 19:22

Javaca schreef:Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat het niet goed is seks te hebben als er geen liefde in het spel is.

Maar als je getrouwd bent en je hebt seks met je vrouw/man, dan is er toch altijd sprake van liefde.... Anders zou je niet getrouwd zijn, toch?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2005 21:27

We gaan weer off-topic maar ik kan het niet laten om hier even op te reageren ............

Helaas is het niet altijd het geval dat het uit liefde gebeurd. Er zijn nog steeds mannen die vinden dat hun vrouw maar onderdanig moet zijn en dat er gevreeën moet worden als de man dat wil. Dan is er dus echt geen sprake van liefde.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 nov 2005 21:32

Gelukkig zijn er ook vrouwen die seks willen als ze daar zin in hebben en moet de man, ookal is hij dood moe, toch hun maar zien te vermaken..

die zijn er ook zat
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 02 nov 2005 11:08

Big Mac schreef:
Javaca schreef:Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat het niet goed is seks te hebben als er geen liefde in het spel is.

Maar als je getrouwd bent en je hebt seks met je vrouw/man, dan is er toch altijd sprake van liefde.... Anders zou je niet getrouwd zijn, toch?

Dat zou ik ook denken... en ik hoop van ganser harte dat dat voor iedereen hier opgaat.

Maar in de praktijk zie je dat het ook anders kan. Hoeveel ongelukkige huwelijken zie je niet? Hoe vaak hoor je niet van geweld of zelfs verkrachting binnen het huwelijk?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 nov 2005 13:25

Raido schreef:Gelukkig zijn er ook vrouwen die seks willen als ze daar zin in hebben en moet de man, ookal is hij dood moe, toch hun maar zien te vermaken..

die zijn er ook zat

Gelukkig?

Wacht maar tot het je zelf overkomt :mrgreen: :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 nov 2005 13:26

Mwah ik bedoelde, ik voel me altijd zo aangesproken als gaat over 'mannen die alleen maar seks willen' alsof het alleen mannen zijn die dat willen..

hoest

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 02 nov 2005 13:57

Raido schreef:Mwah ik bedoelde, ik voel me altijd zo aangesproken als gaat over 'mannen die alleen maar seks willen' alsof het alleen mannen zijn die dat willen..

Dat slaat idd echt nergens op!

Nou ja, laat ik er verder niet veel over zeggen, want ik vrees dat ik dan niet helemaal netjes blijf.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 nov 2005 14:09

Debor@ schreef:
Raido schreef:Mwah ik bedoelde, ik voel me altijd zo aangesproken als gaat over 'mannen die alleen maar seks willen' alsof het alleen mannen zijn die dat willen..

Dat slaat idd echt nergens op!

Nou ja, laat ik er verder niet veel over zeggen, want ik vrees dat ik dan niet helemaal netjes blijf.
je mag rustig pb'en als je je gal wilt spugen ;)ach ik ben gewoon wat hooggevoelig voor generalisaties over mannen met betrekking tot dit onderwerp

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 nov 2005 14:35

Trouwens, zou de dominee die zei dat je liefde moest leren geen antwoorden kunnen geven, Rouchama? :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 nov 2005 15:00

Aragorn schreef:Trouwens, zou de dominee die zei dat je liefde moest leren geen antwoorden kunnen geven, Rouchama? :)
Jongen, dat zijn geen dingen waar over je moet praten, die dingen moet je doen!

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 03 nov 2005 13:38

Oefening baart ki........eeh kunst :wink:
Communicatie is idd belangrijk en dan vooral het luisterend deel van die communicatie.
En ook niet altijd technische communicatie en, en, en........ :mrgreen:
Pfft...doè maar gewoon en geef jezelf minstens een jaar om hèt onder de knie te krijgen...en dan komen er mogelijk kindertjes; verandert er weer vanalles en kun je weer opnieuw beginnen.
Ach...zo houdt hèt de mens bezig. :D
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Liefde moet je leren-zei de dominee al tegen ons-maar ho

Berichtdoor Sabra » 03 nov 2005 15:19

Roechama schreef:Beste mensen,

Na vier jaar op elkaar gewacht te hebben, zijn mijn vriend en ik getrouwd. Ik kan het iedereen aanraden... de veiligheid en geborgenheid in het huwelijk is de beste plek om elkaar zo intiem te leren kennen.

We zijn allebei zonder ervaring - het vrijen blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn. Wat zouden we volgens u / jou moeten doen om te leren vrijen? Wie heeft er goede (christelijk-medische) literatuurtips? Ik vind het eigenlijk de taak van de man om zich daar in te verdiepen, maar hij heeft een drukke baan... Ik heb wel enkele boekjes tijdens de verkeringstijd gelezen, maar die gingen in het algemeen over hoe elkaar te dienen, over het christelijk huwelijk.

Ik vraag om literatuurtips om het gesprek niet al te concreet te hoeven voeren. Of hoeft die omzichtigheid niet?

Dit boek is een aanrader.

Overigens is het niet enkel de taak van de man om zich hierin te verdiepen. Ik krijg hele rare denkbeelden als ik jou dit zo zie schrijven.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 nov 2005 15:47

Ik ben altijd wat huiverig als het gaat om boekjes i.v.m. dit soort onderwerpen. Door te doen leer je het, dat is een cliché van jewelste, maar ongelooflijk waar. Geef aan wat je prettig vindt en wat niet, en vooral: ontspan jezelf, vrij ontspannen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 nov 2005 16:24

Roechama schreef:Ik vraag om literatuurtips om het gesprek niet al te concreet te hoeven voeren. Of hoeft die omzichtigheid niet?

Deze zin past me nu al op. Waarom zou je het gesprek niet concreet voeren? Misschien is dat wel lastig of eng ofzo, maar in een huwelijk mag je toch alles met elkaar bespreken.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 nov 2005 09:21

Lalage schreef:
Roechama schreef:Ik vraag om literatuurtips om het gesprek niet al te concreet te hoeven voeren. Of hoeft die omzichtigheid niet?

Deze zin past me nu al op. Waarom zou je het gesprek niet concreet voeren? Misschien is dat wel lastig of eng ofzo, maar in een huwelijk mag je toch alles met elkaar bespreken.

Volgens mij bedoelt de topic-starter om niet in details te treden op het forum, wat voor iedereen leesbaar is. En eerlijk gezegd ben ik het daar wel mee eens, of we moeten voor deze gelegenheid even een andere nickname nemen. :lol:

Terug naar “Archief”