Vrede in Israel en de palestijnse gebieden, kolonisten weg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 23 jun 2003 13:37

Is het begrijpelijk dat revisionistisch-zionistisch Israel deze persoon de Knesset (Israelische regering) uit willen gooien:

Arab Knesset Member Abdel Malik Dahamshe... In July 1998, he 'courageously' remarked, "Any Arab that serves the Israeli army is a disgusting criminal. We reject all forms of national service on behalf of Israel, because we are part of the 'Palestinian' people."

PS: Misschien is het leuk om te weten hoe Islamitische moslims met hun 'christelijke broeders' omgaan: http://www.worldnetdaily.com/news/artic ... E_ID=30483

Pikant Detail: Jasser ArafRat heeft in Libanon, met zijn PLO 150.000 Libanese christenen vermoord! Alleen Sharon en Menachem Begin hebben het opgenomen voor deze christenen! Verder hield de hele internationale gemeenschap hun muil dicht!!!

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 23 jun 2003 13:53

Tsahoraim tovim Yaron :D (vor de anderen: goede middag betekent het :wink: )
Yaron E. schreef:Zeker niet! Halachisch is volgens de halacha, de joodse wet. Ik ben volgens de joodse wet joods. Dus halachisch joods. Maar zelf ben ik niet religieus. Dus volgens de religieuze wet ben ik, als niet- religieus iemand, joods.

Oh... als je het zó bedoelt (dat veranderd de zaak :D ) ... Halachisch gezien ben ik ook Joods door mijn moeder. Mijn opa en oma zijn Joods.
Als je officieel niet halachisch bent, dan ben je ook on-officieel niet halachisch. Iemand die messiaans joods is verwacht de messias en gelloft niet in Jezus (zoals chassidiem - geen chassieds, dat is een ned. meervoud in een niet-ned woord). Je kunt (tenminste, aldus henzelf) messiasbelijdend joods zijn. Dan zou je 'christelijk joods' zijn ofzo. De Torah houden en christelijk zijn lijkt me eigenlijk een vreemde, paradoxale combinatie.

Yaron

Ik weet dat de - iem- een meervoudsvorm is :P Maar ik probeer het voor de anderen, die meelezen, zo begrijpelijk mogelijk over te komen. Tora en christen-zijn is btw een schitterende combi.

Zullen we ontopic blijven? Dat is leuker voor de rest :wink:

Shalom tova!
Kena :)
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 23 jun 2003 13:57

FrankB schreef:Als de joden recht hebben op een eigen staat, waarom de palestijnen niet? En bij de antwoorden geen onzin dat ze naar de Israel omringende landen kunnen gaan. Die zijn misschien islamitisch maar daarmee hebben ze geen eigen staat (daar komt nog bij dat onder de palestijnen ook christenen zijn). Die redenatie volgend hadden de joden immers ook geen eigen staat hoeven hebben.

waarom sla je de Bijbel over? Waarom geven wij als Nederlanders geen stuk land aan mijn Indische (voor) ouder (s) (ja ook die heb ik :P ) die off. toentertijd onder Nederland vielen?

De Palestijnen hebben recht op een staat, maar waarom moet Israël opgedeeld worden en we weten dat G´d hier zo op tegen is? Er is in het MiddenOosten land zat.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 23 jun 2003 14:08

Nog een interessant citaat:

"The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct 'Palestinian people' to oppose Zionism."
- PLO executive committee member Zahir Muhsein

Terug naar “Archief”