Hoeveel vrienden heb je? waar ligt dat aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

abc

Berichtdoor abc » 01 nov 2005 15:26

Lalage schreef:Tja, wat noem je een vriend he?

Ja, dat vind ik ook. Ik noem iemand ook niet zo snel mijn vriend of vriendin. Ik vind zelf dat ik maar 1 vriendin heb en nog allerlei andere kennisen op jv, van school, op m'n werk e.d. waar ik met de een meer heb dan met de ander en met de een ook meer onderneemt als met de ander. Ook heb ik goede banden met mijn familie en onderneem ik daar relatief veel mee.
Ik heb er ook niet zo'n behoefte aan om een heleboel vrienden te hebben. Dat vergt veel tijd en ik zie bij m'n zus (die massa's vrienden heeft) dat ze amper tijd voor zichzelf heeft.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 nov 2005 15:37

heb 4 goede vriendinnen die ik regelmatig zie.
op mn werk 3 collega's met wie ik goed bevriend ben.
en daarnaast nog via email een goede vriendin. (ja ook in RL ontmoet.)
en dan nog contacten via msn en ook refoweb.

ben hier dik tevreden mee, en ik hou genoeg tijd over voor mezelf, vind het ook prima alleen dingen te doen ben ik niet zo moeilijk in. ik ben trouwens geen groepsmens.

voel me een gezegend mens. 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 nov 2005 17:53

Ik heb een verloofde :wink: en 1 hele goede vriendin die echt alles van mij weet, verder nog vrienden via refoweb leren kennen en natuurlijk schoolvrienden waarvan ik met 4 heel goed omga maar tegenwoordig meer mail contact mee heb omdat er weinig van komt om af te spreken.
Genoeg om mijn vrije tijd goed te besteden :lol:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 nov 2005 19:17

Ik heb naast mijn vriend geen andere vrienden (meer).

Met meiden kan ik niet omgaan,
en jongens/mannen.. tja, die willen òf een relatie met me, òf niets.
Dus als ik al een vriend heb, dan zijn ze nergens meer te bekennen.

Soms wel erg eenzaam,
maar meestal lekker rustig..

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 nov 2005 19:24

hm, die ervaring heb ik gelukkig niet met alle jongens, dat ze gelijk iets willen. Zo'n schoonheid ben ik niet :mrgreen: :P
Ik heb een goede vriend en een goede vriendin, echt soulmates die veel van mij weten en begrijpen (en andersom) en die er vooralsnog altijd voor me waren ook in zware periodes. Ze zijn me heel dierbaar en ik ben God dankbaar voor deze vriendschappen.

VErder heb ik veel mensen die ik enorm leuk vind om mee om te gaan, varierend van vrienden tot leuke kenissen. Soms zelfs iets te veel, hehe. Het zijn allemaal heel verschillende mensen, dat vind ik enorm boeiend.
Een paar daarvan ken ik via refoweb. Dat vind ik leuk aan refoweb, je merkt heel snel door postings welke interesses en humor iemand heeft en het is heel leuk wanneer het in reallife dan ook blijkt te klikken.

Ik vind mensen leuk, maar ik vind het even heerlijk om me nu en dan helemaal terug te trekken. DAn merk ik dat ik me ook prima zonder vermaak.
Laatst gewijzigd door meschianza op 01 nov 2005 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Re: Hoeveel vrienden heb je? waar ligt dat aan?

Berichtdoor Big Mac » 01 nov 2005 19:27

DesertRose schreef:ik heb een vriendin, 1 beste vriend, een aantal per jaar/half jaar wisselende vrienden, tussen de 1 en de 3.
Ik ga niet vaak met familie, neven, nichten om, ik bedoel niet speciaal veel.
wel meer met mn broers bv

ik heb hier trouwens geen moeite mee, voel me wel compleet hiermee.

hoe zit dat bij jullie?

mijn vraag is namelijk, of personen met meer/minder vrienden vaker/minder vaak op Refoweb/andere internetsite komen, vanwege sociale behoeften.

Ik heb een vriendin, 1 beste vriend en een aantal vriend(inn)en. Maar het gaat er niet om, hoeveel je er hebt. Maar of je er wat aan hebt. Je kunt beter 1 hele goede vriend waar je op kunt bouwen, dan een stuk of 10 vrienden die het altijd laten afweten.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 01 nov 2005 19:34

Ik heb één beste vriendin Esther
Ik heb één hele goede vriendin in de kerk, zij weet echt alles van me
Ik heb één hele goede vriendin overgehouden van mijn vorige opleiding
Ik heb twee hele goede vriendinnen die al 8 jaar bij me in de klas zitten.
Ik heb 5 hele lieve huisgenoten wat ook echt vriendinnen zijn geworden
Ik heb een stuk of wat lieve mensen die ik veel op msn spreek. Ken ik meeste ook via internet
Ik heb drie hele lieve vrienden, die me aanvullen met hun lekkere jongenskant.

En ik heb een super lieve gave toffe zus die ook echt super mijn vriendin is, zij weet ook heel veel van me. Zij snapt me het beste omdat we ons hele leven al bij elkaar zijn.
Verder heb ik nog een 'nepbroertje' waar ik ook super goed mee kan opschieten.

En ik kan ook super goed met mijn nichtje. :D

Verder kank met al mijn klasgenoten goed opschieten en meestal wel met iedereen. Kben gewoon spontaan open en leg makkelijk contacten. Kben echt een gezelsschapsmens
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 nov 2005 19:40

Ik noem iemand ook niet snel een vriend, maar heb wel ontzettend veel goede kennisen, die ik niet allemaal even vaak zie, maar waar ik me wel op me gemak voel, waar ik goed en gezellig mee kan praten, waar ik gek kan doen en serieus kan zijn.
In Rijssen heb ik drie echt super vriendinnen. We zijn alle 4 totaal verschillend maar 't is echt super :)
Daarnaast heb ik nog goed contact met mensen die ik ken van Danielkampen, met huisgenootjes, mensen van de CSFR, uit het cafe waar ik altijd kom, refoweb enz.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 nov 2005 19:47

Ik heb een paar goede mannelijke vrienden en één goede vriendin. Ik praat makkelijker met mannen dan met vrouwen. Die vriendin weet wel alles van me, maar raad vragen of zo doe ik toch altijd aan de mannen. Bovendien heb ik een aantal hobby's wat echt 'mannenhobby's' zijn (voor zover er in deze tegenwoordige tijd nog echte mannendingen zijn) waarin je weinig vrouwen vindt, dus dat scheelt denk ik ook wel een heleboel. De vriendschappen zijn vanuit die hobby's ontstaan, vandaar. Als winkelen mn hobby zou zijn, had ik ws meer vrouwelijke vrienden gehad.

(Maar ik HAAAAAT winkelen!!!)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 01 nov 2005 19:50

MissF schreef:Mijn vriend is het belangrijkste, die weet echt alles van me
Ook je pincode? 8)

Wat heb ik zoal om me heen, laat ik het m'n sociale netwerk noemen, omdat ik het eigenlijk wel met veel mensen kan vinden.
Ouders
Broer 2 st.
Zus
Zwager
Neef 2 st.
Enkele vriendinnen cq 'lotgenoten'
Dan tig MSN, CP, RW, Mail, Foon vriendinnen en vrienden.
Mensen van de kerk is wat lastig schijnt, als je een paar keer enkele maanden gelogeerd hebt in een Herstellingsoord en de PAAZ. :P
En als je dan zelf de kerk als gebouw niet meer 'indurft' wordt dat minder.
Dat is btw wel iets wat erg jammer is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 nov 2005 21:26

André schreef:
MissF schreef:Mijn vriend is het belangrijkste, die weet echt alles van me
Ook je pincode? 8)

Zou me niks vebazen dat alstie dr naar vroeg hij het nog zou krijgen van me ook ;)
Maar nee, dat lijkt me niet verstandig ;) (al staat dr niks op momenteel ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

PCFan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PCFan » 02 nov 2005 08:55

ik heb heeel veeeeeeel vrienden, maar noem ook snel iemand mn vriend. tkomt gewoon doordat ik heel snel nieuwe contacten maak.
Zingen is 2 keer bidden!

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 02 nov 2005 18:07

Wat zijn vrienden, inderdaad. Laat ik zeggen dat wat aantal betreft mijn vrienden op een hand te tellen zijn. Verder heb ik weinig contacten. Te weinig, heb ik pas besloten. Ik maak moeilijk contact, dus het ligt aan mezelf.
Meestal vermaak ik me wel prima in m'n eentje, maar soms is het een beetje alleen. ;)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 02 nov 2005 20:12

mn Vader in de hemel is mn allerbeste vriend
ik heb in emmeloord 4 goede vriendinnen
op school wel een zooi oppervlakkige vrienden/kennisen
paar nichten waar ik veel mee omga
stuk of wat vriendinnen van kamp
en nog een stuk of wat van de camping
een zooi van refoweb, en nog een paar collega's waar ik goed mee op kan schieten

en nog eindeloos veel (goeie) kennisen

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 02 nov 2005 22:17

een paar goede vrienden dichtbij, deels door aanhang aan hun kanten uitgebouwd :lol:
ook vrienden/kenissen die verder weg wonen, en je daarom helaas minder vaak ziet, en uiteindelijk dan ook minder dichtbij je (komen te) staan.

wel merk ik dat juist msn wel weer voor veel contact kan zorgen waar vrienden/kennisen verder weg wonen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Terug naar “Archief”