verkering: Mag je vriend/vriendin met een ander uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 okt 2005 16:22

pff ik ben al tig jaar getrouwd en kan beter opschieten met vrouwen in het algemeen dan met mannen. Had zelfs een buurvrouw (in mijn vorige woonstraat) waar ik bij wijze van spreke dag en nacht was of andersom.

Handig hoor een babyfoon :) Er ging dan ook geregeld een wijntje doorheen of ik zat haar achter de computer te helpen of we keken samen gezellig naar ons favo klusprogramma.

Voor veel mannen is zij best aantrekkelijk (zeg maar op het uiterlijk dan he ) maar dat kan mij niet boeien , het klikte gewoon errug goed tussen ons en ook is ze een hartsvriendin van mijn vrouw. Wel grappig dat er roddels werden verspreid dat ik een relatie had met haar en dat van mijn ouders moest horen. We hebben toen alle drie in een deuk gelegen.

Ik vertrouw mijn vrouw, en zij mij . wat wel scheelt is natuurlijk als je de ander ook kent (beide dan ) maar waarom zou je niet met een ander mogen uitgaan. In princiepe is de verkeringstijd ook een periode om te kijken of je bij elkaar past. (ja oke ik weet dat er nog figuren rondlopen die dat officieel vragen aan de vader van het meisje etc... (vindt het persoonlijk onzin ) dus ik vindt niet dat als je verkering hebt je niet met een ander mag gaan stappen. Het is wat anders als je gaat stappen met de intensie om als je verkering hebt , rond kijkt van oh die is leuker want die heeft blond haar , of ziet er sexueel beter uit ) dat zou echt schande zijn.

Tsja en als het niet gaat met je vriend / vriendin kan dat alleen maar een leerles zijn om te zien wat hij / zij nu wel wil voordat je met elkaar doorgaat en er achter komt dat je toch niet bij elkaar past.

Beestje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Beestje » 29 okt 2005 20:23

JialiKelly schreef:Ik heb verder geen relationele ervaring, maar als ik van mijn vriend niet met andere jongens uit mocht gaan dan was het snel uit :)

That hit the spot!

Anyweg in mijn ogen heb je gelijk behalve als je met andere jongens/meisjes uitgaat voor de verkeerde redenen :P
Do not meddle in the affairs of dragons for you are crunchy and taste good with ketchup!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 okt 2005 11:57

JialiKelly schreef:Ik heb verder geen relationele ervaring, maar als ik van mijn vriend niet met andere jongens uit mocht gaan dan was het snel uit :)

Eens. Als je gewoon vrienden met die jongen waar je mee uit wilt bent, waarom mag je dat dan niet? Dat is zo vreselijk benauwend en bovendien zit het dan volgens mij met het onderlinge vertrouwen ook niet oké.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 okt 2005 12:09

Debor@ schreef:

Eens. Als je gewoon vrienden met die jongen waar je mee uit wilt bent, waarom mag je dat dan niet? Dat is zo vreselijk benauwend en bovendien zit het dan volgens mij met het onderlinge vertrouwen ook niet oké.

Het valt mij op dat velen van jullie het steeds over het vertrouwen hebben. Dat is waarschijnlijk het eerste waar jullie aan denken. Maar ik weet wel zeker dat dit ook los kan staan van het vertrouwen in je vriend of vriendin. Dat jialikelly zegt dat als zij het niet mag, het snel uit zou zijn, ben ik het absoluut niet mee eens. Als je een relatie hebt, is het geven, nemen en delen! Je zet niet zomaar je vriend of vriendin aan de kant omdat hij of zij ergens moeite mee heeft. Zou je dat wel doen, mag je weleens goed gaan nadenken of je wel echt van diegene houdt!
En het zou ook niet goed zijn als je tegen je vriend of vriendin zou zeggen dat het niet mag! Jij hebt daar eigenlijk nog niets over te zeggen. Maar je moet wel opkomen voor jezelf, dus er over praten. Dus zeggen dat je het liever niet wil, en probeer je mening dan zo goed mogelijk te motiveren, want het is anders voor je partner heel moeilijk om jou te begrijpen, ook al zou hij of zij dat nog zo graag willen.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 okt 2005 12:16

Wij hebben het inderdaad steeds over vertrouwen omdat dit soort jaloezie vaak een uiting van wantrouwen is en omdat vertrouwen een van de belangrijkste dingen in een relatie is. Het is dus niet zo vreemd dat je zegt dat je er een eind aan zou maken als dat blijkbaar ontbreekt.

Bovendien vind ik persoonlijk vrienden minstens zo belangrijk als een vriendin, dus als je dan min of meer gedwongen wordt om te kiezen omdat je beperkt wordt in je omgang met vrienden begint het er voor die vriendin wat slechter uit te zien.. :)

En uiteraard is erover praten en elkaars beweegredenen begrijpen ook hierin erg belangrijk en moet er zo bijna altijd wel een oplossing te vinden zijn.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 31 okt 2005 12:18

Het heeft inderdaad niet altijd te maken met vertrouwen. Je kunt elkaar helemaal vertrouwen, maar toch bang zijn. Dan ligt dat niet aan de band met elkaar of het vertrouwen in elkaar.
Er kan een angst zitten in jezelf waardoor je het moeilijk vindt als je vriend(in) met een ander weggaat.
Er kunnen ervaringen in het verleden geweest zijn waardoor je onrealistische gedachten en angsten hebt.
Zulke angsten moet je wel serieus nemen, omdat je er vaak zelf niets (weinig) aan kunt doen. Het moet ingewisseld worden door nieuwe, positieve ervaringen en realistischere gedachten.
En met angsten kun je elkaar nog steeds door en door vertrouwen.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 okt 2005 12:20

mystery schreef:Het heeft inderdaad niet altijd te maken met vertrouwen. Je kunt elkaar helemaal vertrouwen, maar toch bang zijn. Dan ligt dat niet aan de band met elkaar of het vertrouwen in elkaar.
Er kan een angst zitten in jezelf waardoor je het moeilijk vindt als je vriend(in) met een ander weggaat.
Er kunnen ervaringen in het verleden geweest zijn waardoor je onrealistische gedachten en angsten hebt.
Zulke angsten moet je wel serieus nemen, omdat je er vaak zelf niets (weinig) aan kunt doen. Het moet ingewisseld worden door nieuwe, positieve ervaringen en realistischere gedachten.

Wow! Helemaal mee eens!!!!
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 okt 2005 12:24

Hm, daar heeft mystery wel een punt denk ik ja. Dat is dan denk ik te 'overkomen' door veel te praten over wat je erbij voelt en het dan toch steeds meer los te laten tot je voldoende positieve ervaringen hebt om je angsten kwijt te raken.

Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je je vriend(in) beperkt in zijn of haar contacten door je eigen (irrationele) angsten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 okt 2005 14:00

Idd Mystery, mee eens!!
Ik weet idd echt dat ik mijn vriend voor 100 % vertrouw en hij mij, en toch is/was het voor mij best lastig als hij met een stel meiden wegging ofzo. Dit door mijn vorige relatie.
Nu ik er vrede mee heb gekregen, of bijna heb, met die relatie enzo, gaat het stukken beter.
Maar ik heb het het zoooo makkelijk. Mijn vriend gaat zelden met meiden uit, en zeker niet zonder mannen dr bij ;)
Voor hem blijft het lastiger, omdat ik heel anders omging met jongens dan hij met meiden. Dus ik moet me eigenlijk voor hem wel aanpassen, en ik kan dan wel roepen:' Als ik me aan moet passen omdat hij het niet zo fijn vind als ik nog op dezelfde manier met jongens/vrienden omga, dan maak ik het uit'

Nee, tuurlijk niet! Ik houd ontzettend veel van hem, dus vind ik het ontzettend logisch dat ik me aanpas. Net als hij zich in andere dingen weer aanpast!

En dat vind ik nog steeds dat ik lekker met jongens om mag/kan gaan, maar op een hele andere manier, en ik ga zeker het contact met 1 jongen in het algemeen uit de weg. Gewoon omdat ik me voor kan stellen dat hij het niet zo fijn vindt als ik hier op mijn kamer samen met een jongen zit, waar ik gek op geweest of hij op mij....en dat vind ik alleen maar ontzettend normaal, ik zou het abnormaler vinden als hij dat niet rot zou vinden!

(ik heb gesproken :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 okt 2005 14:05

Tja... misschien kan je wel een tussenoplossing vinden. Dat je bijvoorbeeld zorgt dat je bepaalde omstandigheden ontwijkt. Dat kan ik me wel enigszins voorstellen, maar helemaal geen contact niet, vrienden zijn namelijk heel belangrijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 okt 2005 14:08

Tja... misschien kan je wel een tussenoplossing vinden. Dat je bijvoorbeeld zorgt dat je bepaalde omstandigheden ontwijkt. Dat kan ik me wel enigszins voorstellen, maar helemaal geen contact niet, vrienden zijn namelijk heel belangrijk.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 okt 2005 14:31

mystery schreef:Het heeft inderdaad niet altijd te maken met vertrouwen. Je kunt elkaar helemaal vertrouwen, maar toch bang zijn. Dan ligt dat niet aan de band met elkaar of het vertrouwen in elkaar.

helemaal mee eens, ik herken er heel veel in van mezelf...

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 31 okt 2005 14:39

hoeiiii, ik kan het hem niet verbieden, maar het zou een enorme deuk in onze relatie geven, denk ik

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 okt 2005 15:50

debbie schreef:hoeiiii, ik kan het hem niet verbieden, maar het zou een enorme deuk in onze relatie geven, denk ik
als hij een biertje gaat pakken met een vriendin?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 okt 2005 17:01

Raido schreef:
debbie schreef:hoeiiii, ik kan het hem niet verbieden, maar het zou een enorme deuk in onze relatie geven, denk ik
als hij een biertje gaat pakken met een vriendin?

Ja, dat zou ze denk wel bedoelen denk ik.
Afbeelding

Terug naar “Archief”