Bedelaars

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Bedelaars

Berichtdoor caprice » 20 jun 2003 20:27

Wat kun je het beste doen als je een bedelaar tegenkomt? Ik kom er soms wel eens een tegen op het station, en dan kan ik het meestal niet over mijn hart verkrijgen om hem zonder iets weg te sturen als hij lang aanhoudt met vragen.
Geld geef ik nooit, want dan kopen ze er misschien drank of drugs voor. Wel heb ik eens koffie gegeven, en vandaag nog een broodje.
Wat doen jullie als je er een tegenkomt, en hoe reageer je dan?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jun 2003 20:28

ik heb zelf ook niks... dus loop altijd rustig door :mrgreen: en zeg dat ik niks heb

Theodoor
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 20 jun 2003 22:20

Ik kan geen medelijden met bedelaars krijgen
ik heb vorig jaar in Italië in pisa een bedelaar op zn bek geslagen om dat ie met zn klauwen in het tasje van mn ma zat!! t'is gewoon tuig!
in nederland hoef je geen bedelaar te zijn of je bent illegaal maar dan kan je ook beter maar vertekken!
Loser,Loser,Double Loser, Get the Picture,Duhhhh

joris

Berichtdoor joris » 20 jun 2003 22:23

Toen ik in amsterdam woonde kocht ik vaak een twix en gaf de helft aan de zwerver. Die rekende daar ook al op. Klein praatje en die man voelde zich weer mens.
de zwerverskrant verkoper was echt leuk. Elke maand kocht ik bij hem de straatkrant en kreeg hij een twix van mij. was een leuk contact.

Echte bedelaars geef ik niets, want je hoeft in nederland in principe niet te bedelen.Straatmuzikanten geef ik altijd wat.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 20 jun 2003 23:34

De meeste zwervers zijn niet in staat om hun geld nuttig te besteden. Je helpt ze door hen geld te geven eerder van de wal in de sloot dan dat je er goed mee doet. Geld geven doe ik dus niet... die verantwoordelijkheid kunnen ze gewoon niet aan.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

huk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor huk » 21 jun 2003 12:22

Ik weet nog toen ik op de TH in Rijswijk zat ging ik elke dag met een klasgenoot met de trein vanaf Leiden CS. Op een dag kwam er een zwerver die vroeg een knaak om een broodje te kopen. Toen wij daarop zeiden dat wij wel een broodje voor hem gingen kopen hoefde het niet meer. Sindsdien heb ik nooit meer wat gegeven.

Ik koop zo af en toe wel eens de straatkrant en geef dan wat extra's aan de verkoper.
There are no Saviours, there are no Kingd, the power lies in your head

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 15:40

joris schreef:Toen ik in amsterdam woonde kocht ik vaak een twix en gaf de helft aan de zwerver. Die rekende daar ook al op. Klein praatje en die man voelde zich weer mens.
de zwerverskrant verkoper was echt leuk. Elke maand kocht ik bij hem de straatkrant en kreeg hij een twix van mij. was een leuk contact.

Echte bedelaars geef ik niets, want je hoeft in nederland in principe niet te bedelen.Straatmuzikanten geef ik altijd wat.

Ik woon ook in Mokum en wordt ziek van die junks. Als je geld geeft kopen ze drugs en eten willen ze niet. Ze verrekken maar.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 21 jun 2003 15:47

Yaron E. schreef: Ze verrekken maar.

ja dat doen ze idd. Maar het blijft triest...
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 15:48

lizzz schreef:
Yaron E. schreef: Ze verrekken maar.

ja dat doen ze idd. Maar het blijft triest...

Ach, half Amsterdam is een opvanghuis. Daar kunnen ze altijd terecht.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 21 jun 2003 16:05

Hmmm... beetje compassie voor je medemens kan ook geen kwaad. Ik zeg niet dat je ze maar aanleidingloos geld moet geven. Maar dat ze moeten 'verrekken' dat vind ik niet bepaald een christelijke levenshouding.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:21

Thedudehimself schreef:Hmmm... beetje compassie voor je medemens kan ook geen kwaad. Ik zeg niet dat je ze maar aanleidingloos geld moet geven. Maar dat ze moeten 'verrekken' dat vind ik niet bepaald een christelijke levenshouding.

Compassie is dus helemaal geen geld geven. Daar wordt niemand beter van. Zelfs medewerkers in opvanghuizen raden aan om geen geld te geven.

"dat vind ik niet bepaald een christelijke levenshouding."

ach...

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 21 jun 2003 18:40

Yaron E. schreef:
Thedudehimself schreef:Hmmm... beetje compassie voor je medemens kan ook geen kwaad. Ik zeg niet dat je ze maar aanleidingloos geld moet geven. Maar dat ze moeten 'verrekken' dat vind ik niet bepaald een christelijke levenshouding.

Compassie is dus helemaal geen geld geven. Daar wordt niemand beter van. Zelfs medewerkers in opvanghuizen raden aan om geen geld te geven.

"dat vind ik niet bepaald een christelijke levenshouding."

ach...

Je bent naast hard ook onverschillig... of begrijp ik je woorden verkeerd. Ik ben trouwens ook tegen geld geven.

joris

Berichtdoor joris » 21 jun 2003 18:54

het minste wat je kan doen is hen de weg wijzen naar een opvang plek of hun '' zwerfadres'' dorogeven bij een hulpverleningsinstantie.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 19:53

joris schreef:het minste wat je kan doen is hen de weg wijzen naar een opvang plek of hun '' zwerfadres'' dorogeven bij een hulpverleningsinstantie.

Maak je geen illussies. Die lui kennen de stad beter dan welke amsterdammer ook :wink:

joris

Berichtdoor joris » 21 jun 2003 22:11

Yaron E. schreef:
joris schreef:het minste wat je kan doen is hen de weg wijzen naar een opvang plek of hun '' zwerfadres'' dorogeven bij een hulpverleningsinstantie.

Maak je geen illussies. Die lui kennen de stad beter dan welke amsterdammer ook :wink:

als je rondhupt in je psychose? dacht het niet.

Terug naar “Archief”