Nederlanders doen te weinig aan beweging?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 28 jul 2004 14:18

Ik doe sinds kort veel aan beweging, ik ben postboden als vakantiekracht.

en daar ben ik ook nog eens van afgevallen :mrgreen:

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 29 jul 2004 12:23

Aragorn schreef:
butterfly schreef:Voor de rest ren ik door het ziekenhuis.. geen tijd om stil te zitten :mrgreen: zielig he :P

Hm, en de tijd dat je achter de kompjoeter zit dan..? :P

dus.. die vraag kan je beter aan jezelf stellen gozert! Ik zit tegenwoordig helemaal niet veel meer achter mijn pc :mrgreen: Pcen is een soort ontspanning laat ik het zo zeggen :P
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jul 2004 15:04

ahuibers schreef:Ik doe sinds kort veel aan beweging, ik ben postboden als vakantiekracht.

en daar ben ik ook nog eens van afgevallen :mrgreen:

Hm, het werkt dus echt? Ik werk al ruim 3jaar op zaterdag als postbooj, maar vroeg me altijd al af in hoeverre dat invloed heeft op m'n conditie en hoe die zou zijn als ik dat niet zou doen. :)

butterfly schreef:dus.. die vraag kan je beter aan jezelf stellen gozert! Ik zit tegenwoordig helemaal niet veel meer achter mijn pc :mrgreen: Pcen is een soort ontspanning laat ik het zo zeggen :P

Jaja, ontspanning voor je polsen enzow.. :shock: Overigens interessante vraag: wat is veel? :D

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 22 mar 2005 20:19

van werken alst postbode krijg je de eerste 2 keer dat je t doet alleen zere benen voor de rest heeft et weinig invloed op je gezondheid :lol:
PaSaP Hoogh!!

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 22 mar 2005 20:27

Beweging ja....

.... ik moet echt nodig iets aan mn conditie gaan doen zeg... ik kan geeneens meer een trap oplopen zonder buiten adem te raken das echt heel slecht ja..

.. nu t lekkerder weer is ben k iig van plan te gaan mountainbiken en misschien ook af en toe mn skates weer eens pakken en zo langzaam mn conditie weer een beetje op te gaan bouwen (en hopelijk ook weer wat gewicht te verliezen heheh ;))
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 20:29

Nu t lekkerder weer is probeer ik zo vaak mogelijk even naar buiten te gaan. Afgelopen weekend lekker een stukje gefietst met mn vriendje, hoewel niet al te ver want dat red ik echt niet.
En ach, om bij mn voordeur te komen is al een flinke conditietraining hehe :wink:
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 22 mar 2005 20:31

Leilah schreef:
En ach, om bij mn voordeur te komen is al een flinke conditietraining hehe :wink:

Pffft dat zekers ja, je wilt niet weten hoe hijgend ik daar altijd binnenkom...

"Je praat een beetje onder t hijgen" krijg ik altijd te horen :mrgreen:
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 20:32

Johanne schreef:
Leilah schreef:

Pffft dat zekers ja, je wilt niet weten hoe hijgend ik daar altijd binnenkom...

"Je praat een beetje onder t hijgen" krijg ik altijd te horen :mrgreen:

Hehehe, ik denk dat ik vooral maar nooit ga verhuizen, al is t alleen maar om jou elke keer hier hijgend binnen te zien komen strompelen :lol:
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 22 okt 2005 12:01

Momenteel sport ik elke week 2 x 30 min in het bos (hardlopen) Verder krijg ik een mountainbike, dus dan ga ik dat ook weer oppakken 8) En op mijn werk zit ik eigenlijk ook nooit stil, dus ik kom makkelijk aan die 3 x 30 min moeten bewegen of sporten.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 22 okt 2005 16:43

butterfly schreef:Momenteel sport ik elke week 2 x 30 min in het bos (hardlopen) Verder krijg ik een mountainbike, dus dan ga ik dat ook weer oppakken 8) En op mijn werk zit ik eigenlijk ook nooit stil, dus ik kom makkelijk aan die 3 x 30 min moeten bewegen of sporten.

goed zeg.. ik ben trots op je...:)

ik sport ook!

ik fiets 100 km per week (soms iets minder :?)

en ik heb een abonnement bij een sportschool en probeer daar 1 of 2 uur per week te fitnessen, helaas ontbreekt de tijd en discipline wel es. :?

en ik ga altijd met de trap ipv de lift

verder ga ik in het komende seizoen weer af en toe schaatsen.

al met al nog vrij sportief moet ik zeggen
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 22 okt 2005 17:12

Ik wielren ongeveer 250 km in de week . 1 keer in de maand zaalvoetbaltoernooi en ik keer in de week ongeveer 5 km hard lopen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 okt 2005 17:13

En ik doe helemaal niks en ik ben het voorlopig ook niet van plan. 8)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 okt 2005 08:12

Ik heb wat berichten verwijderd omdat ze flink off-topic gingen. Blijf daarom on-topic!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 okt 2005 08:28

Ik moet meer gaan wandelen. Fietsen doe ik ook wel veel. Maar ik heb zo'n gruwelijke rothekel aan sport... :-S Op de basisschool had ik er al een hekel aan omdat ik er niet goed in was en dan willen je klasgenootjes niet bij je in het team. Bij scouting was het wel leuk, omdat het niet om de prestatie ging maar om de lol. Maar bij een sportclub zal het wel om de prestatie gaan, bah.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 okt 2005 17:29

Gevaar voor te weinig beweging speelt in mijn leven niet zo erg, want als ik niet genoeg beweeg, ga ik mij daar echt beroerd bij voelen. Niet direct, maar wel op langere termijn. Dan ga ik merken dat ik lichamelijk verzwak.
Daarom fiets ik ook regelmatig naar mijn werk. Ik kan wel elke dag het openbaar vervoer nemen, maar dan weet ik dat ik over bijvoorbeeld een jaartje vaker last van griep zal krijgen, en me psychisch minder lekker zal voelen. Autorijden voel ik mij ook niet erg toe aangetrokken. Maar fietsen vind ik héérlijk: lekker raggen en sturen, en lichamelijk krijg je er een heerlijke opkikker van, zodat ik dan lekker in mijn vel zit.
Daarom vind ik het nogal vreemd dat veel nederlanders het zich blijkbaar laten gebeuren om aan de gevolgen te lijden van te weinig bewegen. Sterker nog, veel mensen schijnen de signalen van hun lichaam niet eens meer te verstaan! Gelukkig staat dat allemaal ver van mij af.

Waar ik echter weer niet zo'n zin in heb, is speciaal in mijn schaarse vrije tijd gaan sporten. Ik sport wel, maar door dat zo efficiënt mogelijk: door naar het werk te fietsen (af en toe lekker hard). Kost praktisch gezien nauwelijks tijd, maar levert toch flink wat op.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”