Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Wat is het nou eigenlijk, iets krachtdadigs
of iets gelijdelijks?
Heb je zekerheid of is het maar gissen?
Hij zei dus gewoon dat hij het heel moeilijk vond om daar over te praten omdat het wat tussen jou en God is, en dat jij je daar heel ellendig bij voelt, persoonlijk geloof is een binnenkamer geloof (en moet daar blijven?).
hm ja.. vond ik ook moeilijk maar ja dat is zijn overtuiging..dit herken ik wel een beetje, maar als er expliciet naar gevraagd wordt vind ik wel dat je een getuigenis mag geven. dus dan vind ik het wel weer raar dat die man er niks over vertellen wilde.
Raido schreef:hm ja.. vond ik ook moeilijk maar ja dat is zijn overtuiging..dit herken ik wel een beetje, maar als er expliciet naar gevraagd wordt vind ik wel dat je een getuigenis mag geven. dus dan vind ik het wel weer raar dat die man er niks over vertellen wilde.
Hij zei dus gewoon dat hij het heel moeilijk vond om daar over te praten omdat het wat tussen jou en God is, en dat jij je daar heel ellendig bij voelt, persoonlijk geloof is een binnenkamer geloof (en moet daar blijven?).
Hm, als je ouderling bent, jv-leider bent kun je naar mijn bescheiden mening toch wel wat zeggen over hoe jij zelf je bekering hebt ervaren, vooral omdat de jongeren daar heel erg mee zitten..PeterD schreef:Laten we die JV-man van Raido lekker in zn waarde laten. Hoewel ik het ook wat vreemd vindt dat hij als JV leider er niet over wil praten, ligt het heel persoonlijk. Als die bewuste man er (nog?) niet aan toe is om er over te getuigen, kan dat toch?
caballero schreef:Kijk, we vragen om vergeving over onze zonden. En het feit dat we er om vragen, maken velen gelijk van dat ze ook ontvangen. En dat wordt dan opgemaakt uit de beloften. Maar hoe weten we dat we ook ontvangen? Want er staat ook ergens in de Bijbel: "Gij bidt wel, maar ontvangt niet". Dat komt dan omdat er kwalijk gebeden wordt. Hoe weten we nu of we ontvangen waar we om vragen, bijvoorbeeld vergeving van zonden. Dat kunnen we toch zomaar niet zelf concluderen!
PeterD schreef:Dus: ook al heb je een belofte, of al staat er een belofte in Gods Woord, toch blijft een vurig gebed en een ootmoedige gestalte nodig om de vervulling af te smeken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten