afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 okt 2005 12:27

Smurffie schreef:Je kunt ook gewoon Pfeiffer krijgen :mrgreen:
Daar ben ik 5 kilo van afgevallen en dát was dan het enige voordeel 8)

daar ben ik 10 kilo door aangekomen, dus ik kan het je sterk afraden...... :wink:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 22 okt 2005 08:51

volgens mij krimpt je maag gewoon als je minder eet...en dan heb je ook minder nodig...eet je een keer goed teveel moet je wel heel hard je best doen om dat nie vol te houden.

Ik zit ook altijd met dat lijn-id in mn hoofd maar tot nu toe zijn alle pogingen mislukt :roll:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 okt 2005 10:40

jij bent super dun man! niet gaan lijnen hoor! super slecht als je nog in je groei zit ook en zo!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 okt 2005 13:31

Even een bemoediging voor mensen die zich te dik voelen (wat vaak niet eens nodig is): Ik weet niet wat beter is..een klein beetje gezet zijn, of door je baas voor 'tochtstrip' uitgemaakt worden. :roll: :mrgreen:
Dús mensen, maak je niet té druk graag :D
Het gaat om wíe je bent! Bovendien zijn dikke mensen supergezellig :wink:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 22 okt 2005 22:05

hehe...maar et zou wel leuk zijn als er geen rolletje over je rok kwam :wink:

Ik lijn ook nie egt...ik let op wat ik eet...tenminste...kprobeer et :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 okt 2005 00:15

Maar hoe gezellig dikke mensen misschien ook kunnen zijn... mager voelen ze zich over t algemeen toch wel een stukje beter...

En dan niet alleen wat betreft uiterlijk... als is dat voor mij (bij mezelf dan) wel superbelangrijk... Ik ben de laatste tijd ook bang voor mn gezondheid.. bang dat ik t aan mn hart krijg ofzo etc. K heb de laatste week ook af en toe last van mn knie en ik ben bang dat dat komt doordat ik gewoon te zwaar ben enzo en dat ik last van slijtage krijg... Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon gezond zijn.. En er leuk uitzien etc...
Anyway ik hoop dat er van mijn kant zeer binnenkort een nieuwe (en dan nu vooral succesvolle) lijnpoging aan zit te komen.. Ik word zo helemaal gek heheh...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 23 okt 2005 00:34

Johanne schreef:Maar hoe gezellig dikke mensen misschien ook kunnen zijn... mager voelen ze zich over t algemeen toch wel een stukje beter...

En dan niet alleen wat betreft uiterlijk... als is dat voor mij (bij mezelf dan) wel superbelangrijk... Ik ben de laatste tijd ook bang voor mn gezondheid.. bang dat ik t aan mn hart krijg ofzo etc. K heb de laatste week ook af en toe last van mn knie en ik ben bang dat dat komt doordat ik gewoon te zwaar ben enzo en dat ik last van slijtage krijg... Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon gezond zijn.. En er leuk uitzien etc...
Anyway ik hoop dat er van mijn kant zeer binnenkort een nieuwe (en dan nu vooral succesvolle) lijnpoging aan zit te komen.. Ik word zo helemaal gek heheh...

*mental coach* Je kan het! Danoontje powerrrrr enzo! o:=)
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 okt 2005 14:59

Johanne schreef:Maar hoe gezellig dikke mensen misschien ook kunnen zijn... mager voelen ze zich over t algemeen toch wel een stukje beter...

Nou ja, mager is ook niks hoor.

Wat bij mij heel goed werkte was meer gaan bewegen. Nu heb ik helaas geen tijd meer om naar de sportschool te gaan (nou ja, ik maak er geen tijd meer voor) maar toen ik nog wel ging hadden ze super-gave groepslessen: het heet Body Pump en is een amerikaans systeem. Een soort kruising tussen steps en gewichtheffen. In een uurtje worden alle grote spiergroepen gemangeld maar voel je je wel supergoed. Doe dat 1 of 2 keer per week en na een maandje merk je echt wel verschil.
Alleen lijnen is niet gezond; dat hou je ook nooit vol. Dit zeg ik niet om je hoop onder je weg te slaan, maar gezond eten en bewegen is echt het enige dat helpt.

En je moet ook realistisch blijven in hoeveel je er voor over hebt. Ik kan wel een keihard wasbord en dikke spieren willen, maar ik heb het er niet voor over om 5 avonden én het hele weekend in de sportschool te staan. Ik probeer dus de chips en het magnetronvoer te laten staan en een beetje op gewicht te blijven... moeilijk, moeilijk.

Wat ook goed werkt trouwens, maar wat ECHT moeilijk is, is meditatief eten. Is eigenlijk heel simpel. Als je eet moet je je ook alleen bezig houden met eten. Dus niet nog eens 3 andere dingen erbij doen die ik altijd doe. Verder concentreer je je op elke hap, op elke kauwbeweging en probeer je andere gedachten die in je opkomen zonder te oordelen los te laten. Elk hapje brood minimaal 50 keer kauwen en dan pas doorslikken. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het nog te vervmoeidend, maar die keren dat het lukte zat ik na 1 boterham echt helemaal vol voor de rest van de dag, en normaal schrok ik er 6 naar binnen met de lunch en heb ik om 3 uur alweer trek.

Succes in ieder geval!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 24 okt 2005 13:23

MrSokkie schreef:

Maar opzich is het best leuk om es een xtje gewoon maatje 38 te dragen ofzo....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 okt 2005 13:29

Opzich kan ik het wat je gezondheid betreft wel begrijpen, maar verder niet omdat je té dik bent. Dun zijn wil nog niet zeggen dat het mooi is.
Maar als je jezelf er niet lekker bij voelt, tja..
whatever..k vind je gewoon een toffe meid!*hug* :D
Succes met lijnen!Komt vast helemaal goed :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 okt 2005 21:27

Maaikje schreef:
MrSokkie schreef:

Maar opzich is het best leuk om es een xtje gewoon maatje 38 te dragen ofzo....

ach, maatje 38 hoeft van mij niet eens.

ik ben het trouwens helemaal met Johanne eens.

Ik lijn trouwens zelf ook niet. Tenminste, ik pas mn eetpatroon aan, en denk dat dat veel en veel belangrijker is.
Mn moeder zegt altijd: we hebben levenslang. :)
Als je fors gebouwd bent kan je toch nooit eten wat je wilt.
Ik sta al een paar weken stil. Ben 8 kilo afgevallen. Veel mensen zien aan me dat ik afgevallen ben, dat voelt echt zooo stoer :D
Dan krijg je ineens ook weer meer zin om er helemaal 200% voor te gaan!

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 25 okt 2005 00:09

*agrees with Jannoek ;)*

En maatje 38 hoeft van mij ook geeneens eigenlijk... Tuurlijk het zou ooit leuk zijn, maar met een paar maatjes meer ben ik ook al dik ( :mrgreen: ) tevreden...:)

Verder probeer ik idd ook momenteel mn eetpatroon te veranderen ipv. echt te lijnen.. ik weet dat ik dat sowieso niet volhoud. Dan maar iets langzamer.. maar als ik weer een poosje ga lijnen en dan weer verkeerd verder ga, dan jojo ik nog verder... Het gewicht wat ik nu heb komt ook alleen maar door het jojoen de afgelopen tijd... Als ik toen niet steeds drastisch was gaan lijnen en daarna nog drastischer het er weer aan was gaan eten (inclusief een aantal kilo extra) dan had ik nu best een redelijk gewicht gehad... Heheh daarom nu ook die teller in mn sig.. Eens in de 2 weken ofzo dan weeg ik me (wat erg eng is heheh) en dan werk ik m bij... een leuk streven is natuurlijk om m steeds een redelijk stukje 'omlaag' te kunnen zetten.. en iedereen ziet het, dus als ik zwaarder word, of heel lang gelijk blijf.. dan is het voor mij niet leuk om m bij te werken... soort van sociale controle ofzo...
Verder geeft het ook idd, zoals Jannoek al zegt, een geweldig gevoel als iemand gewoon aan je kan zien dat je afgevallen bent enzo... Nu is dat voorlopig nog niet echt te zien.. het begin is eigenlijk het zwaarst omdat dan t resultaat nog niet echt zichtbaar is.. maar als t eenmaal merkbaar is en anderen zien het enzo, dan krijg je alleen maar meer zin om door te zetten...:)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

André

Berichtdoor André » 25 okt 2005 00:26

Mmm, dat jojo ding ken ik nu ook. :)
Toen ik in 2 weken met een klein dieetje 8 kilo kwijt was, best wel LOL.
Nu een halfjaartje later ofzo ben ik 2 kilo zwaarder dan waar ik toen mee begon. :roll:
Dus das wel leuk voor even tussendoor maar voor iets langer niet echt.
Misschien moest ik maar eens weer gaan fietsen en wandelen enzo. 8)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 okt 2005 04:22

Johanne schreef:Verder probeer ik idd ook momenteel mn eetpatroon te veranderen ipv. echt te lijnen.. ik weet dat ik dat sowieso niet volhoud.

Wat bedoel je met "echt lijnen"? Leven op een blaadje sla, een crouton, en een glaasje water per dag?

Sporten, sporten, sporten, dat is de leus. Ik mag er zelf ook weer eens mee beginnen trouwens, want er was al weer een broek die niet meer dicht wou. :oops:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 07:29

Je moet ook niet maat 128 proberen MrSokkie.. kun je ook andersom lijnen? ik weeg momenteel 61/63kg en ben 1.83 8)

Ik eet me een ongeluk (vooral chocolade, nootjes, meug, troep en ander ongezond junkvoedsel) plus een bord gewoon voer, maar dikker worden homaar..

Ach ik zal wel gewoon een driekoppige lintworm hebben (die aan het eind van zijn ramadan zit), beter iets te dik dan iets te dun..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”