Doodstraf ja/nee?
Is heel moeilijk, zeker met de rechtzaken van tegenwoordig die nogal eens overgedaan moeten worden. Maar ik vind dat seriemoordenaars en terroristen zeker de doodstraf verdien. En dit is ook Bijbels onderlegbaar.
Moderator: Moderafo's
Yo!Yep schreef:Doodstraf ja/nee?
Is heel moeilijk, zeker met de rechtzaken van tegenwoordig die nogal eens overgedaan moeten worden. Maar ik vind dat seriemoordenaars en terroristen zeker de doodstraf verdien. En dit is ook Bijbels onderlegbaar.
Yo!Yep schreef: Maar ik vind dat seriemoordenaars en terroristen zeker de doodstraf verdien[en]
Yo!Yep schreef:Doodstraf ja/nee?
Big Mac schreef:Yo!Yep schreef:Doodstraf ja/nee?
Ik vind dat in bepaalde extreme gevallen zoals Dutroux en hoe heet die andere mafkees uit België die al die jonge vrouwen heeft verkracht en vermoord de doodstraf mogen krijgen. En dat de kans op herhaling groot is, dus onbehandelbaar ... dat er in die gevallen de doodstraf wordt uitgevoerd.
Big Mac schreef:Nee? Vind dat je dat? Hoe zou je het vinden als zo'n iemand weer vrij komt en die valt weer in de herhaling en doet dat dan met jouw kinderen.
Hoe denk je er dan over?
En wordt er dan niet in de bijbel gesproken over tand om tand, oog om oog?
Ik zou dat gruwelijk vinden, maar dat zegt niets over het doden van die mensen.Nee? Vind dat je dat? Hoe zou je het vinden als zo'n iemand weer vrij komt en die valt weer in de herhaling en doet dat dan met jouw kinderen.
Heel logisch, die mensen moeten levenslang opgesloten worden.Hoe denk je er dan over?
Ben jij ook voor het doden van kinderen als ze heidense ouders hebben? Laat jij het toe als ze op school de hand van je kinderen afhakken als ze wat stelen, laat jij het toe dat ik jou kind een rotschop geef als hij mij een schop zou geven.En wordt er dan niet in de bijbel gesproken over tand om tand, oog om oog?
Javaca schreef:Best apart als je je bedenkt dat een aantal bekenden uit de bijbel eigenlijk tegelijk ook moordenaars zijn...
Mozes vermoordde een egptische soldaat. Hij vluchtte weg, maar God had een plan met hem. Van een prins (onderdeel van een onderdrukkend regime) en moordenaar, werd hij een bevrijder.
Paulus vervolgde Christenen. Maar God kwam op zijn pad, en van een vervolger werd hij een voorvechter.
Een ander verhaal waar je eens naar zou kunnen kijken is het verhaal van Kaïn en Abel. Kaïn vermoordde zijn eigen broer. God strafte hem, maar Hij gaf Kaïn wel beschering tegen mensen die hem naar het leven stonden.
Raido schreef: laat jij het toe dat ik jou kind een rotschop geef als hij mij een schop zou geven.
Big Mac schreef:En wordt er dan niet in de bijbel gesproken over tand om tand, oog om oog?
Big Mac schreef:Nee? Vind dat je dat? Hoe zou je het vinden als zo'n iemand weer vrij komt en die valt weer in de herhaling en doet dat dan met jouw kinderen.
Hoe denk je er dan over?
Big Mac schreef:Raido schreef: laat jij het toe dat ik jou kind een rotschop geef als hij mij een schop zou geven.
Als jij dat doet, kun je je de rest van je leven achterom kijken. En stel dat mijn kind jou een schop zou geven, dan zou je daarom gevraagd hebben.
En als jij dan iemand bent die kleine kinderen een rotschopt geeft, dat zegt alleen maar iets over jou.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten