Collega verliefd op iemand van de chat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Collega verliefd op iemand van de chat

Berichtdoor Ikke21 » 18 jun 2003 09:22

Mijn collega is al enige tijd aan het chatten met een meisje (ilse chat), ze mailen al een tijdje en zei heeft een foto gestuurd, daarvan was hij helemaal ondersteboven. Gister heeft hij haar voor het eerst gebeld en het was allemaal heel gezellig.
Nu zal je denken, wat maakt dat nou allemaal uit en waar bemoei je je mee, maar het probleem is, deze collega is nog geen jaar getrouwd en als iemand tegen vreemd gaan was, is hij het wel en nu doet hij dit.
Gister heb ik zelf een tijdje met dat meisje zitten kletsen en ze wist niet dat hij getrouwd was, anders had ze het zover nooit laten komen.

Moet ik hier nou iets van zeggen tegen mn collega, me er mee gaan bemoeien of laten gaan en aanzien hoe zijn huwelijk kapot gaat?!

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 jun 2003 09:28

Het lijkt me zinnig om hem de realiteit onder ogen te laten zien. Laat hem beseffen waar hij mee bezig is. Als christen kan je hem daar ook op aanspreken, is hij dat niet dan zal hij voor die argumenten geen gevoel hebben en zal hij aan moeten geven wat hij wil. Laat ook rustig de absurditeit zien van het net een jaar getrouwd zijn en dan toegeven aan de verliefdheid op een ander. Herinner hem ook maar aan z'n stellingname over vreemdgaan.

En laat ook het meisje maar de realiteit onder ogen zien. Maar het lijkt me erg moeilijk om te deon.
The one thing you can give and still keep is your word.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 18 jun 2003 09:29

Ik neem aan dat je dit ook al van de collega hebt gehoort. Want anders kon je het niet weten. Dus gewoon direct er iets van zeggen. Al heb je natuurlijk door te vertellen dat hij getrouwd is misschien al wel iets gedaan. En gaat zij vragen stellen aan hem. Dat zou je even kunnen afwachten natuurlijk. De vraag is trouwens ook al, is zijn huwelijk niet al aan het kapot gaan doordat dit gebeurt?

Maar wat ik me trouwens wel af vraag, klein beetje off topic, hoe komt het dat jullie bij het bedrijf allemaal zomaar kunnen chatten? tijdens werkijd.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 jun 2003 09:42

bj.....we chatten niet onder werktijd maar in de pauze!!

Ik heb dus net heel even met mn collega gesproken en hij is nou gigantisch boos op me omdat ik me niet met zijn zaken moet bemoeien!! Aan ene kant heeft hij gelijk, maar aan de andere kant vind ik dat ik het recht heb om dat wel te doen, ik kan het gewoon niet aanzien dat hierdoor zijn huwelijk kapot zou gaan!!!
In de eerst instantie zei hij dat hij het allemaal niet meende met dat meisje van de chat, ik vroeg aan hem of hij dan geen gevoel had, dat meisje is net dr moeder verloren, toen begon hij terug te krabbelen van, ja ik meen het wel, maar ik moest me maar met mn eigen a.s. trouwen bemoeien, daar had ik meer aan!!!
Ik wacht nu ff met iets zeggen, anders krijg ik helemaal de wind van voren!!!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 18 jun 2003 09:46

Ja dat is dan even beter inderdaad. Gewoon maar even rustig aan doen. En even de kat uit de boom kijken. Maar wel in de gaten houden. Wel jammer dat hij kwaad op je is nu natuurlijk, maar misschien gaat hij nu wel nadenken en voorkomt hij zelf grotere problemen nu. Misschien spreek je dat meisje nog wel een keer en kun je gewoon even vragen hoe het gaat.

En ok, pauze dat kon ook natuurlijk.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jun 2003 10:43

Ik heb dus net heel even met mn collega gesproken en hij is nou gigantisch boos op me omdat ik me niet met zijn zaken moet bemoeien!! Aan ene kant heeft hij gelijk, maar aan de andere kant vind ik dat ik het recht heb om dat wel te doen, ik kan het gewoon niet aanzien dat hierdoor zijn huwelijk kapot zou gaan!!!
In de eerst instantie zei hij dat hij het allemaal niet meende met dat meisje van de chat, ik vroeg aan hem of hij dan geen gevoel had, dat meisje is net dr moeder verloren, toen begon hij terug te krabbelen van, ja ik meen het wel, maar ik moest me maar met mn eigen a.s. trouwen bemoeien, daar had ik meer aan!!!
Ik wacht nu ff met iets zeggen, anders krijg ik helemaal de wind van voren!!!
Hoi Ikke, je hebt het volste recht (en zelfs de plicht) om zoiets tegen je collega te zeggen. Goed dat je het gedaan hebt!

En de meeste mensen worden (in eerste instantie) kwaad als je ze met hun zonden confronteert. Maar je hebt het gezegd, dus ik denk nu maar ff rustig afwachten.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 18 jun 2003 19:23

Als je trouwt, beloof je niet dat je je hele leven van elkaar zal houden, maar je belooft vooral TROUW. Je kunt niet opeens weglopen als het niet leuk meer is of als je een leuker iemand tegen komt. Belofte = belofte. Kun je zoiets niet beloven, trouw dan niet.

Misschien kun je hem daar op wijzen.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 jun 2003 07:19

ezri schreef:Als je trouwt, beloof je niet dat je je hele leven van elkaar zal houden, maar je belooft vooral TROUW. Je kunt niet opeens weglopen als het niet leuk meer is of als je een leuker iemand tegen komt. Belofte = belofte. Kun je zoiets niet beloven, trouw dan niet.

Misschien kun je hem daar op wijzen.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je dat hier zegt dan lachen ze je uit, het is toch heel normaal als je gaat scheiden, of dat je weggaat als je een ander leuk meisje tegenkomt...!!!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 19 jun 2003 10:13

de meeste mensen snappen nog wel de betekenis van een huwelijk (daarom trouwen er veel niet), die man heeft echt wel trouw beloofd, ik ben het helemaal met ezri eens, je belooft niet dat je altijd van elkaar blijft houden, maar wel trouw. en dat weet je collega ook ikke21!
Ik vind het wel knap dat je er wat van gezegd hebt, dat meisje weet het nu toch ook? Misschien dat zij dan zo slim is om er mee op te houden.

ikke, zet 'm op!
tweetie

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 19 jun 2003 10:16

Wat erg!!!! je hoort dit steeds meer, ook binnen refo-kringen.
En op een of andere manier weten ze het nog goed te praten ook! Hoe kan je zoiets doen? ..... ik begrijp dat niet. JE zet je huwelijk, de liefde tot je vrouw (man) en kinderen op het spel! Je minnacht de belofte aan God. Je kwets en vernederd je eigen vrouw die je je hele leven trouw beloofde....

Chat is echt verradelijk. Ik vind dat je als getrouwde man of vrouw geeneens hoort te chatten. Het begint zo onschuldig, maar omat het anoniem is en lichtelijk verslavend (geloof ik, ik chat nooit), voor je het weet zit je eraan vast.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 jun 2003 10:33

ja tweetie dat meisje weet het ook, ze heeft nu ook tegen mij gezegd dat ze er mee op houd, dus ik ben benieuwd.
Ik heb nog gevraagd aan mn collega waarom hij voor een onbekend meisje zijn huwelijk op het spel gaat zetten, spanning zei hij! :roll:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 19 jun 2003 10:35

tsja, tis maar waar je van houdt.......

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 19 jun 2003 11:51

meschianza schreef:Chat is echt verradelijk. Ik vind dat je als getrouwde man of vrouw geeneens hoort te chatten. Het begint zo onschuldig, maar omat het anoniem is en lichtelijk verslavend (geloof ik, ik chat nooit), voor je het weet zit je eraan vast.

Tja, het kan misgaan. Maar het kan ook goed gaan.

Zelf chat ik al 2 jaar met een getrouwde man. Hij weet erg veel van mij. En ik van hem.

Ik vind het belangrijk dat een partner (zeker als je getrouwd bent) er vanaf weet dat je chat. Gewoon gezellig praten via chat, daar is niks mis mee. Je moet zo chatten dat je er niet voor zou hoeven schamen als je partner mee zou lezen tijdens het chatten.

Verder ben ik wel eens op bezoek geweest bij een andere getrouwde man waarmee ik chatte. Dat was erg gezellig en zijn vrouw zat er gewoon bij :D
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jun 2003 13:44

ezri, volgens mij kan het best, ik heb zelf een vriend en heb ook twee goede vrienden van het mannelijk geslacht waar ik normaal mee omga. Al komt er soms wel een beetje jaloezie bij kijken. Lijkt me alleen wel vaag als het iemand is die ouder is dan jij.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 19 jun 2003 13:54

ezri schreef:
meschianza schreef:Chat is echt verradelijk. Ik vind dat je als getrouwde man of vrouw geeneens hoort te chatten. Het begint zo onschuldig, maar omat het anoniem is en lichtelijk verslavend (geloof ik, ik chat nooit), voor je het weet zit je eraan vast.

Tja, het kan misgaan. Maar het kan ook goed gaan.

Zelf chat ik al 2 jaar met een getrouwde man. Hij weet erg veel van mij. En ik van hem.

Ik vind het belangrijk dat een partner (zeker als je getrouwd bent) er vanaf weet dat je chat. Gewoon gezellig praten via chat, daar is niks mis mee. Je moet zo chatten dat je er niet voor zou hoeven schamen als je partner mee zou lezen tijdens het chatten.

Verder ben ik wel eens op bezoek geweest bij een andere getrouwde man waarmee ik chatte. Dat was erg gezellig en zijn vrouw zat er gewoon bij :D

Njah, okee, als je iemand als goede vriend ziet. EN jijgaat er dus heel openlijk en goed mee om. Maar dat is wel zeldzaamgeloof ik. Ik heb ook een goede vriend via een christelijk forum leren kennen, maar ik heb dan ook geen relatie. Chat is zo verborgen en je wordt heel snel vertrouwelijk, tenminste, die ervaring had ik met emailen, daarbij kan je, als je niet zo sterk daarin ben, sneller 'te ver' gaan wat aanhankelijkheid betreft dan in een gewone vriendschap.

Ik zou het echt rot vinden als ik wist dat mijn partner met andere vrouwen chatte zonder dat ik weet met wie, waarom en waarover ze het hebben. Ik zou het gevoel hebben het niet onder controle te hebben. Want als mijn vriend/man vriendinnen heeft die ik vaak life zie, heb ik daar echt geen moeite mee. Omdat ik hen dan in de ogen kan kijken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”