mijn MENING, dus GOED?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 18 jun 2003 09:20

arthur schreef:Debateren is een beetje een sport hoor en niet zo veel gaan zeuren als je je aangevallen voelt. Is niet gezond, wordt je gestresst van. Een mening vorm je niet zomaar as tgoed is en die moet je dus ook niet zomaar opgeven, zoals Lizz betoogt. Ik ben het wat dat betreft niet met haar eens.

:oops: nou, dat doe ik meestal ook niet hoor. Volgens mij is dat precies één keer voorgekomen, maar toen was ik gewoon even niet in de stemming, en ik vond het een beetje gedram worden.
Op een forum zwijg ik trouwens sneller, IRL praat ik niet zo snel, maar als ik eenmaal bezig ben, overtuig ik je echt wel! :D
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jun 2003 11:24

debatteren om het debatteren vindt ik een beetje ziek...sorry. :?

Elkaar een beetje aftroeven, waarbij het onderwerp naar de achtergrond verdwijnt.

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 18 jun 2003 11:29

surfer schreef:debatteren om het debatteren vindt ik een beetje ziek...sorry. :?

Elkaar een beetje aftroeven, waarbij het onderwerp naar de achtergrond verdwijnt.
.

jah maar dan is het ook geen debat meer. Want een normaal, leuk debat is gewoon wel leuk om aan mee te doen. Tenminste ik vond zulke lessen op school altijd wel leuk. Het is alleen jammer dat er vaak mensen zijn die niet van hun standpunt af willen wijken en dan de discussie afkappen als ze in het nauw komen. Je moet ook open willen staan voor de mening van anderen en eventueel die van jezelf willen kunnen wijzigen.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 jun 2003 12:42

surfer schreef:debatteren om het debatteren vindt ik een beetje ziek...sorry. :?

tja, ik vind dat wel weer leuk. ik heb regelmatig een onderwerp verdedigd waar ik totaal niet achter sta, gewoon omdat ik het leuk vind om argumenten te bedenken, snel denken, en ook om je te verdiepen in de gedachtengang van iemand die een andere mening is toegedaan dan jezelf. bovendien, als ik soms wil weten wat de argumenten voor een stanpunt zijn, neem ik soms bewust een tegenovergesteld stanpunt in, dan krijg je vaak ontzettend veel respons.

overigens, hier op het forum heb ik deze tactiek zelden gebruikt, eigenlijk nooit. ik kan me i.i.g. geen geval meer herinnneren.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jun 2003 13:25

ok napoleon, maar als je een tegenovergesteld standpunt inneemt om de argumenten voor je oorspronkelijke standpunt te horen, dan ben je toch weer inhoudelijk bezig.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 18 jun 2003 20:22

Hoezo? Debatteren is echt leuk! Je leert een mening vormen/verdedigen/delen, dus het is zelfs verre van nutteloos.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

This is me

Berichtdoor This is me » 06 nov 2003 10:54

Ik denk niet dat het altijd heel verstandig is om te zeggen wat je denkt. Als er om je mening wordt gevraagd, vind ik dat je deze natuurlijk gewoon kunt geven (als je durft... ik niet!).

Met woorden (en soms ook met je mening) kun je anderen behoorlijk kwetsen. (Dit is niet leuk, weet ik uit ondervinding!)

Dus pas hier alsjeblieft een beetje mee op!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 nov 2003 10:59

This is me schreef:Ik denk niet dat het altijd heel verstandig is om te zeggen wat je denkt. Als er om je mening wordt gevraagd, vind ik dat je deze natuurlijk gewoon kunt geven (als je durft... ik niet!).

Met woorden (en soms ook met je mening) kun je anderen behoorlijk kwetsen. (Dit is niet leuk, weet ik uit ondervinding!)

Dus pas hier alsjeblieft een beetje mee op!

Daar moet je inderdaad mee uitkijken, zelf ben ik ook een ster geweest om alles en dan ook alles te zeggen. Gelukkig doe ik dat nu echt een heeeeel stuk minder. Het is ook echt niet leuk om mensen te kwetsen.

This is me

Berichtdoor This is me » 06 nov 2003 11:37

Ikke21 schreef:Daar moet je inderdaad mee uitkijken, zelf ben ik ook een ster geweest om alles en dan ook alles te zeggen. Gelukkig doe ik dat nu echt een heeeeel stuk minder. Het is ook echt niet leuk om mensen te kwetsen.

Ik ben blij voor je! Het maakt je echt niet popie he? Wij hebben ook zo iemand in de klas die het wel doet. Ze heeft denk ik echt niet in de gaten wat ze allemaal aanricht en dat ze juist helemaal niet popie-jopie is...

Eigenlijk moeten we het gewoon tegen haar zeggen, maar dat durven we niet, omdat ze altijd een weerwoord heeft. (Flauw he? :oops:)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 nov 2003 11:44

Het was bij mij niet zo dat ze het irritant vonden ofzo, we waren met zn alle gek, maar soms kwamen er wel eens onbezonnen dingen bij mij uit, waarvan ik gelijk al had van, hej wacht ff dit kan niet, ik ging dan ook altijd gelijk mn excuus aanbieden.

Terug naar “Archief”