zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jun 2003 10:59

ik merk bij Boudewijn dezelfde neiging tot doorslaan als bij Dennis. De kwestie zondag/sabbath is meer een aanleiding, er zit een heel ander probleem achter. Vandaar dat ik verder geen bijdragen hier meer post.

Boudewijn

zondag

Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 11:20

Beste Marten, je schreef:

@@zie bovenstaande conclusie, de directe leerlingen van Jezus hebben dit in de gemeenten ingebracht. De apostelen zelf. Ook bijbelschrijvers. Nee Jezus heeft het zelf nooit gezegd, maar Hij heeft wel Zijn dienaren, Zijn directe leerlingen onderwezen. Dat is voor mij genoeg.
Ik ga er vandaag niet meer inhoudelijk op in, ook omdat ik nu te weinig achtergrond informatie bij de hand heb.@@

Jezus pnderwees zelf Zijn disciepelen. Wel nu Maarten, dat onderwijs of een belangrijke mededeling die Jezus, aangaande zo'n belangrijke onderwerp als de Sabbat versus Zondag, moet GEGRIFD staan in je hoofd. Ik weet ZEKER dat Jezus nergens Zijn disciepelen heeft misleid door hen een andere (Hemelse) rustdag of grondwet voor te houden. Wat Ik van de Vader heb gehoord, deel ik U mede, zegr Jezus. Je kunbt de gehele Bijbel door zoeken, nergens zal de 1e dag der week door de Hoge Priester Zelf genoemd worden in realtie to een niet-zondige Hemel. Allen de Roms Katholieke kerk stelt vast dat zij, in religieus opzicht, de zondag tot een aanbidding van Christus hebben gemakt,. Ze zij er trots op en wijzen er op dat de Christenen gewoon de Bibelse Sabbat dienen te onderhouden. Let er op Maarten, dat deze Wereldkerk alle Christenen zal beproeven. Zij die kunnen "bewijzen" dat de Heer de sabbat in zondag heeft veranderd, zullen onder het gezag van ROme valen, hun denominatie zal een aardse en één van de Bisschop van ROme te zijkn. Niemand kan zicxh dan beroepen op Christus, omdat de RK kerk dat dan niet zal erkennen, imers zij zijn de geestelijke vader en uitvoerder van een andere rustdag en -dus- vallen allen die die dag eren onder haar gezag. Een ex-Rooms katholieke Priester S. Bacchiocchi heeft BEWEZEN tegenover de wereld, met name in zijn boek: "Van Sjabbat naar Zondag" door Dr. Samuele Bacchiocchi , dat Rome centraal staat in de verwezelijking van die 1e dag viering. Samuel Bacchiocchi is ONDERSCHEIDEN door Paus Johannes voor dit onderzoek an de Gregoriaanse Universiteit van het Vaticaan. PAs op met wat je beweert en op welke wijze je Jezus probeert te manifesteren tegenover zoekende mensen! Samuel Bacchiocchi is een Priester geweest vanb de RK kerk en werkzaam geweest in de hoogste regionen van die Staatskerk. De Paus, heeft met het onderscheiden van Samuel Bacchiocchi een waarschuwing doen uutgaan a.h.w. om aan te toenen dat zij de Christenen heel anders inschatten dan dat zij zelf menen na te volgen!

Samule Bacchiocchi heeft trouwens zeer recent 3x een lezing gehouden over de invloed van de Kerk van Rome in politieke-economische en religieuze zaken in de wereld, gebaseerd op de zondag als rustdag! Lees dat boek maar eens, dan zul je er anders over gaan denken en kun je werkelijk een (beter) vorbeeld zijn van Jezus, in deze wereld.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 jun 2003 11:29

Beste Boudewijn,

Ik raad je aan een cursus logica voor hobby-theologen te volgen, zo die mocht bestaan. Je verhaal slaat als een tang op een varken. Je gebruikt een appel om aan te tonen dat een peer een kiwi is. :?

Verder sluit ik me aan bij surfer, hoewel ik eerst van plan was op een later moment inhoudelijk te reageren.

Maarten
The one thing you can give and still keep is your word.

Boudewijn

zondag

Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 11:48

Hallo Maarten,

Wacht nu maar rustig af! Vraag de Heer voor de oplossing van het probleem. Ik heb geen probleem, ik denk dat jij een probleem hebt. Je reageert, maar dat wat jij aangeeft als een "tang op een varken" heb je, tot nu toe nog niet kunnen weerleggen met ee Bijbels Woord. Ik zal voor je bidden! AAl zou mijn bewering niet juist zijn; een vriendelijk woord van Jezus, door jou mond, krijg ik niet. Dat zegt wat over de paniek in je (geloofs-)leven. Iik meen het goed, dus denk er over na. Dus ga niet schelden, dat doet allen de Boze, niet een ma die zegt een Christen te zijn!

Hebreeën 10:1
De Joodse wet gaf maar een versluierd beeld van de geweldige dingen, die Christus voor ons zou doen. Jaar in jaar uit werden telkens weer dezelfde offers gebracht, maar toch konden de mensen onder dat oude verbond daardoor niet gered worden.

Zacharia 4:6
Hij zei: "Dit is een boodschap van de HERE aan Zerubbabel (A): 'Niet door kracht of door geweld, maar alleen door mijn Geest', zegt de HERE van de hemelse legers.

Psalmen 71:17
O God, sinds ik een kind was, hebt U mij alles geleerd; tot op de dag van vandaag vertel ik anderen over Uw wonderen.

Psalmen 71:17
O God, sinds ik een kind was, hebt U mij alles geleerd; tot op de dag van vandaag vertel ik anderen over Uw wonderen.

Psalmen 119:64
De aarde is vol van Uw goedheid en liefde, HERE. Leer mij alles over Uw wetten.

Maarten...............................

Ezechiël 22:26
Uw priesters hebben mijn wetten overtreden en mijn tempel en heiligheid verontreinigd. Voor hen zijn de dingen van God niet belangrijker dan andere alledaagse dingen. Zij hebben mijn volk het verschil tussen goed en kwaad niet geleerd en besteden geen aandacht aan de ontheiliging van mijn sabbatten. Daardoor hebben zij mijn heilige naam onteerd

Waarom scheld je op mij en probeer je te doen wat de Here hier zegt!

Doe dit!

Mattheüs 28:19
Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.

En scheld niet als je zegt Christus na te volgen; ook al onderhoud je de zondag (in alle oprechtheid!!)

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jun 2003 12:08

er zit een heel ander probleem achter
Een soort vorm van godsdienstwaanzin. Hierbij wordt een onderdeel van het christelijk geloof eruit gelicht en vervolgens disproportioneel opgeblazen. Naast een buitensporig gebruik van bijbelteksten, vaak aantoonbaar buiten de context, gaat dat samen met het vermoeden van allerlei duistere complotten.
Boudewijn, een welgemeend advies, ik zou me even bezinnen op waar je mee bezig bent.
Laatst gewijzigd door surfer op 18 jun 2003 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

zondag

Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 12:18

Hallo Surfer,

Dank voor je reactie. Maar weet je, dit alles klinkt me erg bekend in de oren. Als ik Johannes 8 lees en zie hoe Jezus, om dezelfde redenen, ook zo, beledigd en bespot werd, dan lijdt ik met mijn Heer. En des te meer van deze reacties, des te meer blijkt dat Jezus (ook) op dit vlak de juiste profetie heeft gesproken. Ik weet niet waaraan je je reactie ontleent, maar erg Christelijk alsmede Bijbels is het niet, in Evengelische zin. Je moest je schamen als je weergeeft tot een kerk te behoren die op zoindag iets anders verkondigd, dan dat jij nu zegt en -zelfs- vertegenwodiger van Jezus te zijn. ", Of ben je zondag ook vroom het Onze Vader aan het bidden!

Ik be voor jou nog een Bijbeltekst:

Wie ZEGT ik ken Hem, en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en IN dien is de Waarheid (Jezus' gerechtigheid) niet.: Maar wie Zijn WOord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt. (1 Joh 2:4-6)

Zelfs in l-de- liefde van Jezus en Gods Woord, ben je nog nioet in staat om een fatsoenlijk antwoord te geven. Als je eens wist hoe je Jezus' wederom kruisigde, dan srak je deze woorden niet. Vergeet niet dat alles wat je beweert over Jezus, in "de levensboeken" geschreven zal zijn. Dat wat per ongeluk gebeurt en dat wat onwetend zegt, maar ook dat je wat je vertelt uit de naam van Jezus!
Openbaring geeft aan dat er in de tijd der benauwdheid spotters zullen zijn. Jezus waarschuwt dat dat vanuit de Gemeenten zal gebeuren. Als het zo is, als je -oprecht- meent, dan zie ik hier een Profetie in vervulling gaan!

Bidt voor uitleg, in plaats van je zo opm te stellen!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 jun 2003 12:51

Boudewijn,

Wanneer ga je nu eens stoppen de Rooms-Katholieke kerk erbij te halen. Ik heb al lang aangetoond dat die niet relevant is voor deze discussie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 13:01

Hallo Persifal,

@@Je schreef:Wanneer ga je nu eens stoppen de Rooms-Katholieke kerk erbij te halen. Ik heb al lang aangetoond dat die niet relevant is voor deze discussie.@@

Je komt er nog wel achter Persifal. Je hebt, opgrond van Jezus laatste oproepen in Openbaringen helemal niets aangetoond, dat kun je ook niet, want dat wat ik beweer is gebaseerd op eigen ervaring en de Profetie, die we ALLEMAAL in de bIjbel kunnen vinden!

Lees nu eens beste vriend, waar ik ook de informatie vandaan heb, wat Rooms Katholieke schriftgeleerden zelf beweren:

Rooms-Katholieke schrijvers citeren dat het teken van het gezag van de RK kerk "de verandering van de Sabbat in de zondag" is...
Dat is nog maar zacht uitgedrukt. Wat TOON jij NU AAN dat TEGEN HET GEZAG van de RK kerk in gaat!

DE LAATSTE PLECHTIGE WAARSCHUWING!

"En een andere engel, een derde, volgde hen, zeggende met luider stem: Indien iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, die zal ook drinken van de wijn van Gods gramschap, die ongemengd is toebereid in de beker van zijn toorn; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel ten aanschouwen van de heilige engelen en van het Lam." Openbaring 14:9,10

Toen de dienst van Christus in het Heilige beeïndigd was ging Hij het Heilige der Heiligen binnen. Voor de ark des verbonds staande, die de wet bevat, zond Hij nog een machtige engel naar de wereld met een derde boodschap. Deze boodschap was bestemd om Gods kinderen te waarschuwen voor de grote ure der verzoeking en de tijd der benauwdheid die voor hen stond.

Het zinnebeeld van het "beest"œ stelt het pausdome voor, zoals de meeste protestanten hebben geloofd. Het "beeld van het beest" œstelt het afvallige protestantismeœ voor, dat geheel tot ontwikkeling gekomen is, als de protestante kerken hun steun zullen zoeken bij de Staat om hun leerstellingen te bekrachtigen...

Rooms-Katholieke schrijvers citeren dat het teken van het gezag van de RK kerk "de verandering van de Sabbat in de zondag" is... Zo is dus deze verandering van de Sabbat in de zondag, het teken of het merkteken van het gezag van de RK kerk niet anders dan het "merkteken van het beest". De zondagviering is nu nog niet "het merkteken van het beest", maar zal dit zijn zodra de wet zal worden afgekondigd, dat de mensen op deze afgodische rustdag moeten aanbidden.

@@@DE LAATSTE PLECHTIGE WAARSCHUWING!

"En een andere engel, een derde, volgde hen, zeggende met luider stem: Indien iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, die zal ook drinken van de wijn van Gods gramschap, die ongemengd is toebereid in de beker van zijn toorn; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel ten aanschouwen van de heilige engelen en van het Lam." Openbaring 14:9,10

Toen de dienst van Christus in het Heilige beeïndigd was ging Hij het Heilige der Heiligen binnen. Voor de ark des verbonds staande, die de wet bevat, zond Hij nog een machtige engel naar de wereld met een derde boodschap. Deze boodschap was bestemd om Gods kinderen te waarschuwen voor de grote ure der verzoeking en de tijd der benauwdheid die voor hen stond.

Het zinnebeeld van het

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 13:06

Hallo Persifal,

@@Je schreef:Wanneer ga je nu eens stoppen de Rooms-Katholieke kerk erbij te halen. Ik heb al lang aangetoond dat die niet relevant is voor deze discussie.@@

Je komt er nog wel achter Persifal. Je hebt, opgrond van Jezus laatste oproepen in Openbaringen helemal niets aangetoond, dat kun je ook niet, want dat wat ik beweer is gebaseerd op eigen ervaring en de Profetie, die we ALLEMAAL in de bijbel kunnen vinden!

Lees nu eens beste vriend, waar ik ook de informatie vandaan heb, wat Rooms Katholieke schriftgeleerden zelf beweren:

Rooms-Katholieke schrijvers citeren dat het teken van het gezag van de RK kerk "de verandering van de Sabbat in de zondag" is...
Dat is nog maar zacht uitgedrukt. Wat TOON jij NU AAN dat TEGEN HET GEZAG van de RK kerk in gaat!

DE LAATSTE PLECHTIGE WAARSCHUWING!

Het zinnebeeld van het "beest"œ stelt het pausdome voor, zoals de meeste protestanten hebben geloofd. Het "beeld van het beest" œstelt het afvallige protestantismeœ voor, dat geheel tot ontwikkeling gekomen is, als de protestante kerken hun steun zullen zoeken bij de Staat om hun leerstellingen te bekrachtigen...

Rooms-Katholieke schrijvers citeren dat het teken van het gezag van de RK kerk "de verandering van de Sabbat in de zondag" is... Zo is dus deze verandering van de Sabbat in de zondag, het teken of het merkteken van het gezag van de RK kerk niet anders dan het "merkteken van het beest". De zondagviering is nu nog niet "het merkteken van het beest", maar zal dit zijn zodra de wet zal worden afgekondigd, dat de mensen op deze afgodische rustdag moeten aanbidden.

@@@DE LAATSTE PLECHTIGE WAARSCHUWING!

Het zinnebeeld van het

Boudewijn

zondag

Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 13:07

De laatste tekst heb ik van de AGP site geplukt. De link sdanl op de 2e site is gone!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jun 2003 13:18

Boudewijn = Dennis? Het lijkt er veel op.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 jun 2003 13:19

Ik ga nog niet op de theologie in.

Het volgende lijkt echter niet door te dringen:
*De Christelijke dag van samenkomst was bij Justinus (halverwege 2e eeuw) en Origenes (eind 2e eeuw) al zo bekend dat ze niet wisten dat het anders is geweest.

*De staatskerk kwam bij constantijn, ruim 100 jaar later.

*Het primaat van de Roomse kerk was in de tijd van Augustinus nog lang niet overal geaccepteerd. Het is niet terecht om zaken voor Constantijn en Augustinus als Rooms Katholiek te bestempelen. Het Rooms-Katholicisme heeft de zaken misschien overgenomen maar niet zelf ingesteld.

Beschuldigingen die jij hier uit over de zondag, hoor je ook regelmatig over zaken als drie-eenheid, erfzonde, kinderdoop en kindercommunie. In al deze gevallen is het onterecht om naar de Rooms Katholieke kerk te wijzen.

Als de teksten uit openbaring over de zondag gaan dan betekent dat dat we niet bang hoeven te zijn voor de RK-kerk. Als ze over de RK-kerk gaan mogen we dit niet op de zondag betrekken.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 jun 2003 13:25

surfer schreef:Boudewijn = Dennis? Het lijkt er veel op.
Nee, absoluut onmogelijk. Dennis had al lang een rijtje oudvaders genoemd. Bovendien heeft hij een keer een heel andere verklaring gegeven voor het teken aan de hand en aan het voorhoofd middels een verwijzing naar www.iconbusters.com naar ik meen. Verder heeft Dennis de woorden zwartepakkenmannen en refo******* als handelsmerk. Komt daar nog bij dat de oudvaders allen de zondag in ere hielden.

Het lijkt me erg sterk
The one thing you can give and still keep is your word.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 jun 2003 13:34

Nog een toevoeging. Al bij Ignatius (volgens de overleveringen nog door Mattheus aangesteld als oudste in Antiochi"e) is duidelijk dat de eerste (of achtste) dag de rol van de sabbat heeft overgenomen. (Waarbij de betekenissen inderdaad niet identiek zijn). Gezien de functie van Ignatius mag worden aangenomen dat hij de apostelen zelf kende.

Al heel vroeg in de kerkgeschiedenis is de dag des Heere, de eerste dag van de week. Er zijn geen aanwijzingen dat hier ooit naar de Sabbat verwezen wordt. Buiten de nogal uit zijn verband gerukte uitspraak dat Jezus Heer van de Sabbat is.

Boudewijn

zondag

Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 13:40

Weet je Surfer, JEzus waarschuwt Zijn trouwe volgelingen. Een werelds mens kan wel zeggen dat we aan vlijt tren onder gaan, maar jij spoot og erger met Jezus' laatste oproep. Ik mag hopen dat j een ervaring op doet, die je doet beven van angst. De RK kerk kan dan wel volgens Persifal, de zondag hebben overgenomen; het maakt het alleen nog maar erger. PErsifal ontgaat het dat de RK kerk zich meent op de plaats van Christus te moeten stellen. ZIj zal door de USA, als deze, door al de oorlogen, de wereld aan haar voeten heeft, de RK kerk als enige wereldkerk erkennen. Pas dan zal de zondag als een aanbidding van Jezus = ded zon worden aanbeden. Het Merkteken zal dan de plaats krijgen die het nu nog niet heeft. Het Zegel Gods (De Sabbat in het tken van Jezus de Sjin / Hebreeuws) zal dan gelden voor hen die Verzegeld worden aan voorhoofd. Allen zij die de Sabat erkennen als het Levende Zegel en het Merkteken afwijzen en er daaraan verbonden Rijk, zullen het Overblijfsel vormen, dat Jezus bedoelt in Openbaringen en waarvoor Hij 3x ee extra waarschuwing voor doen heeft uitgaan, die in Openbaringe staat vermeldt als de 3 engelen boodschap. Een darvan luidt: Gaat uit van haar Mijn volk opdat gij aan haar plagen (Merkteken, zondagviering en Staatskerk) geen deel hebt. Met dat uitgaan bedoelt Jezus het Grote Babylon dat reds gevallen is; i Geestelijk opzicht. Stom van Surfer en Persifal om vast te houden aan een Rijk dat al gevallen is.

Terug naar “Archief”