Moderator: Moderafo's
Cicero schreef:Nou, dat je bij Openbaring niet doorslaat en allerlei zogenaamde tekenen van de eindtijd in onze tijd gaat projecteren.
Pierro schreef:Het is inderdaad van alle tijden dat er zo gedacht werd ja, maar (zoals in een andere discussie) komt vandaag de dag de vergelijking met de dagen van Noach niet heel sterk naar voren? Nuttig om dat eerlijk te bezien, dan zou het einde weleens dichterbij kunnen zijn dan we denken!
Riska schreef:Pierro schreef:Het is inderdaad van alle tijden dat er zo gedacht werd ja, maar (zoals in een andere discussie) komt vandaag de dag de vergelijking met de dagen van Noach niet heel sterk naar voren? Nuttig om dat eerlijk te bezien, dan zou het einde weleens dichterbij kunnen zijn dan we denken!
Waarom nuttig om dat te zien? Ga jij je anders gedragen dan? In het zicht van... nu moet ik toch gauw?... Dan klopt er toch iets helemaal niet?
Zoals ik al zei: wij moeten bereid zijn, elke dag, elk uur van ons leven om de Heer te ontmoeten. Voor mij persoonlijk verandert er helemaal niets of ik nou zou weten (maar dat doen we niet, zelfs Jezus Zelf niet) of het vanavond, morgen of over ... jaar gebeurt.
Dus wat maakt het uit?
We kunnen hooguit goed bij onszelf te rade gaan in hoeverre we bereid zijn!
Schriftgeleerde schreef:Dat we of naar Rome gaan of dat we naar het Hemels Koninkrijk gaan.
Het ligt er maar aan voor welke wet we kiezen.
Het Grote Babylon
of
Het hemels Jeruzalem
Ja, en ik heb ook wel eens getuigenissen gehoord van Chinese christenen, die in zich dezelfde situatie van vervolging bevinden als de christenen in de eerste eeuw, die heel veel troost uit dit boek halen. Als je omwille van je christelijk getuigenis in de gevangenis gesmeten wordt, is het goed om te weten, dat God uiteindelijk overwint en niet 'het beest'.
frekje schreef:Schriftgeleerde schreef:Dat we of naar Rome gaan of dat we naar het Hemels Koninkrijk gaan.
Het ligt er maar aan voor welke wet we kiezen.
Het Grote Babylon
of
Het hemels Jeruzalem
We leven hier al in Babylon...!
Het hemelse Koninkrijk is aanstaande, een volgens Openbaring zullen alleen degenen die het teken van het beest hebben in Babylon omkomen. Degenen die het teken van het Lam hebben zullen eeuwig bij God zijn. Dus in principe zitten we nu al in Babylon...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten