Het is heel simpel, op dit punt zjin we dan gewoon in een oude cultuur blijen hangen. Niet en bijbelse cultuur, want mannen droegen in die tijd geen broeken, maar vaak rokken

Moderator: Moderafo's
Peter L schreef:Iemand die ik ken, werd eens in de kerk aangesproken door een man die zei: "Kijk, die vrouw heeft een broek aan, dat kan toch niet, want een vrouw mag toch geen mannenkleren dragen?" Waarom mijn kennis zei: "Mannenkleding? Wat denkt u, zou die broek u goed staan?" "Nee", was het antwoord, "het is toch een vrouwenbroek!".
Nee, dit is geen flauwe grap, maar echt gebeurd...
wozz schreef:Peter L schreef:Iemand die ik ken, werd eens in de kerk aangesproken door een man die zei: "Kijk, die vrouw heeft een broek aan, dat kan toch niet, want een vrouw mag toch geen mannenkleren dragen?" Waarom mijn kennis zei: "Mannenkleding? Wat denkt u, zou die broek u goed staan?" "Nee", was het antwoord, "het is toch een vrouwenbroek!".
Nee, dit is geen flauwe grap, maar echt gebeurd...
Ja, logisch. Omdat vrouwen broeken wilden gaan dragen zijn de broeken aangepast aan de vrouwelijke vormen. Je hebt ook blazers voor vrouwen, met een coupenaadje. Als een man die aan zou trekken klopt er ook iets niet. Als je zo redeneert draai je om waarom je wel of niet broeken moet / mag dragen als vrouw.
Overigens... ik lees wat over 'blijven hangen in een oude cultuur' en dat soort dingen. Waarom? Ik lees in de Bijbel meer dat je je moet onderscheiden van elkaar. Ga voor een ander alstublieft niet bepalen of dat een oude cultuur is of niet.
Peter L schreef:Als de bijbel zegt, dat we ons moeten onderscheiden van de wereld, dan moeten we ons wel afvragen: waarin? Het antwoord is duidelijk: afleggen van zonde (b.v. Ef. 4), niet alleen liefhebben die ons liefhebben (want, zo zegt Jezus, dat doen de heidenen ook) en het evangelie uitleven in ons dagelijks handelen. Nergens zegt de bijbel ons, dat we er volgens een bepaalde mode bij moeten lopen.
wozz schreef:Peter L schreef:Als de bijbel zegt, dat we ons moeten onderscheiden van de wereld, dan moeten we ons wel afvragen: waarin? Het antwoord is duidelijk: afleggen van zonde (b.v. Ef. 4), niet alleen liefhebben die ons liefhebben (want, zo zegt Jezus, dat doen de heidenen ook) en het evangelie uitleven in ons dagelijks handelen. Nergens zegt de bijbel ons, dat we er volgens een bepaalde mode bij moeten lopen.
Ik bedoel meer het onderscheid tussen man en vrouw.
wozz schreef:Peter L schreef:Als de bijbel zegt, dat we ons moeten onderscheiden van de wereld, dan moeten we ons wel afvragen: waarin? Het antwoord is duidelijk: afleggen van zonde (b.v. Ef. 4), niet alleen liefhebben die ons liefhebben (want, zo zegt Jezus, dat doen de heidenen ook) en het evangelie uitleven in ons dagelijks handelen. Nergens zegt de bijbel ons, dat we er volgens een bepaalde mode bij moeten lopen.
Ik bedoel meer het onderscheid tussen man en vrouw.
johannes1 schreef:marnix, ik wilde maar aangeven dat het niks met bekrompenheid te maken had.
johannes1 schreef:peter, het norm stellen van een cultuur stel je. maar was die cultuur zo slecht?
essieee schreef:johannes1 schreef:Dat is toch niets meer dan bekrompenheid?
ik zou het formuleren als vasthouden aan principes
Niks mis mee toch, in dit verband???
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten