Gods plan met Israël

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 okt 2005 10:04

Zeg, Schriftgeleerde, volgens mij wijken we zo wel erg af van het topicthema. Heb je daar nog iets over te melden?

En als je steeds ietwat bombastisch overal het Beest bijhaalt bevordert dat niet echt de discussie. Verbindingen van Openbaring met de huidige politieke situatie zijn sowieso zeer riskant en uiterst discutabel. Formuleer helder wat je bedoeld a.u.b.

Verder vind ik dat je zeer overdrijft als je stelt dat de kerken niet meer het geestelijk koninkrijk op het oog hebben. Dit is zeer zeker niet het geval.

En misschien ga ik iets te ver in mijn overtuiging, maar zowel de RK kerk als de Christelijk kerken, die op dezelfde gronden het Geestelijke aspect van Christus achterwege laten en het als een "vervangingstheorie" verkondigen, vinden allebei hun oorsprong in de dwalingen van het Israël als nationaal volk van het OT als het NT. * feitelijk in het Paradijs toen de zonde werd gekend)
Wat bedoel je met 'het' als een verv.theorie verkondigen'? De zin eindigt grammaticaal onjuist, zodat ik er geen chocola van kan maken. Zou je nog een keer in helder Nederlands je mening uit de doeken willen doen?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 okt 2005 18:30

inderdaad, als in het vervolg de link met het onderwerp niet duidelijk is gaat er gesnoeid worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Gods plan met Israël

Berichtdoor Schriftgeleerde » 15 okt 2005 22:21

Hallo Cicero en Parsifal,

Ik denk dat we (ik) juist helemaal niet afwijk (-en) van het topic:
Gods plan met Israël want ik doe niets anders dan Jezus deed, namelijk, dat de wil van God, dat Zijn volk een Geestelijk volk is of in de Gerechtvaardiging groeit. Gerechtvaardigd wordt.
Mijn conclusie is dat de meeste forumleden -weer niet- begrijpen wat Christus nu werkelijk bedoelt, inclusief de moderator Persifal (met alle respect). Ik heb een persoonlijk e-mail gekregen van één der forumleden die wél begint te begijpen waar het om gaat als we over Israël spreken, en gaat mij vragen stellen om zelf te onderzoeken in de Bijbel!

Als jullie nu eens de postings van andere goed zouden lezen, dan stellen sommigen gewoon exact die vragen, welke leiden tot de antwoorden(inhoudelijk) die ik in mijn postings plaats.

Feitelijk is het helemaal niet zo moeilijk om te weten wat Gods plan met Israël is, want Christenen zijn deel van het Israël, maar omdat jullie alles
nationaal letterlijk willen zien, zoals Christus aangeeft naar de dode-letter, begrijpen jullie nog steeds, mijn postings niet blijkbaar.

Doof de Geest niet uit (Efeziërs 4:30 en Deuteronomium 28:1-14 en Hebreeën 8:8-10)

Alles wat Ik jullie gezegd heb is Geest en Leven
Hij spreekt gewoon tot Israël. (Johannes 6:63)
Israël is slechts een benaming voor het Geestelijk volk van God. Het kan dus vleselijk zijn ( zoals het Israël van het OT of het kan Geestelijk zijn, de Overblijfselen dus)

Terwijl Christus dus aan geeft dat Geest en Leven zoals Hij gezegd heeft dus Gerechtigheid tot de wet van het Hemels Koninkrijk betekent, beweren Cicero en Parsifal dus dat ik niet verwijs naar het volk van Israël en het plan (de wil ) van God is dat allen tot dit Geestelijk Israël zulen gaan behoren.

Geest en Leven: betekent Geestelijk= Gerechtigheid= wet en Hemels Koninkrijk
De wet (de Geest er van dus ook) is de basis van het oordeel Prediker 12:13-15 en Jakobus 2:8-12)

De wet van God is basis van het oordeel........dat nu plaats vindt in de hemel en dan ontkennen....................dat er een............wet.......is.......
die.....dus....ok...nageleefd.....(Geestelijk-) moet worden.........O..o...Mijn volk................dat.....door.....gebrek.........aan....kennis......verloren gaat!

Vele vele Orthodoxe Joden -ook in de nationale staat Israël- beginnen Christus te aanvaarden, de Messias! Daarmee worden zij deel van Geestelijk Israël en zullen zij ook hun eigen historische verleden in het Geestelijk aspect van Gods bedoelingen in het OT te begrijpen.

Daarmee vervullen en begrijpen zij in één klap de profetie van Christus van zowel het OT als het NT voor henzelf. En dat is de bedoeling van God met Zijn volk Israël, dat wil zeggen de naam van het volk: dat allen tot het ware Geestelijke Israël worden. Openbaring 14 leert Jezus ons hoe we nog tot dat volk kunnen gaan behoren, hoe we nog tot de Gerechtigheid kunnen groeien. Als Jezus nu nog leert hoe we kunnen groeien, vermijdt dan dat vele vele zoekende broeders en zusters, op grond van een 3 formulieren Enigeheids wet uit de 16 en 17e eeuwse denkwereld, struikelen.

Maar begin met te begrijpen dat het Rijk van Jezus'niet van deze wereld is of kan zijn. Dus zet het nationale Israël maar uit je hoofd, maakt liever hen tot discipelen van een Levende Christus (deel van Het Hemels Rijk van Christus dus) en tot een Messias aanbiddend volk, daarmee vervul je datgene waartoe je geroepen bent toen je Christus hebt aangenomen. (Mattheus 28: zendingsbevel)

Gegroet en een fijne zondag!

P.S. Moderator heeft off-topics verwijderd.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Gods plan met Israël

Berichtdoor Schriftgeleerde » 16 okt 2005 12:52

Terwijl ik bezig was met Efeziërs, kwam ik deze overweging m.b.t. datgene wat Gods plan met Israël is, de naam van een volk dat gehoorzaam zou moeten zijn aan haar opdracht en de wet die daaraan hangt; de Liefde met daaraan de gehele wet! Voor heidenen én Christenen, voor alle mensen!

Efeziërs 2:1-22

1 En ook u [heeft Hij levend gemaakt], toen gij dood waart door overtredingen en zonden,2 waarin gij eertijds gewandeld hebt naar de wijze dezer wereld, en naar den vorst, die in de lucht heerst, den geest, die in dezen tijd zijn werk heeft in de kinderen der ongehoorzaamheid,3 onder welke wij ook allen eertijds onzen wandel gehad hebben in de lusten van ons vlees, doende den wil des vleses en der gedachten, en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen.4 Maar God, die rijk is in barmhartigheid, heeft door zijne grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad,
5 ook ons, toen wij dood waren door de overtredingen, met Christus levend gemaakt--want uit genade zijt gij zalig geworden
6 --en heeft ons mede opgewekt, en mede in den hemel gezet in Christus Jezus;
7 opdat Hij zou betonen in de toekomende tijden den uitnemenden rijkdom zijner genade, door zijne goedertierendheid over ons in Christus Jezus.
8 Want uit genade zijt gij zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is Gods gave;
9 niet uit de werken, opdat niemand zich beroeme.
10 Want wij zijn zijn werk, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, die God te voren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
11 Daarom, gedenkt daaraan, dat gij, die eertijds naar het vlees heidenen geweest zijt, en de onbesnedenheid genaamd werdt door degenen, die genaamd zijn de besnijdenis naar het vlees, die met de hand geschiedt--
12 dat gij te dier tijd waart zonder Christus, uitgesloten van het burgerschap van Israël, en vreemd aan de verbonden der belofte; weshalve gij geen hoop hadt, en waart zonder God in de wereld.
13 Maar nu zijt gij, die eertijds verre waart, in Christus Jezus nabij geworden door het bloed van Christus.
14 Want hij is onze vrede, die beiden heeft tot één gemaakt, en heeft afgebroken den scheidsmuur, die daartussen was,
15 daarmede, dat hij door zijn vlees de vijandschap wegnam, namelijk de wet, die in geboden gesteld was, opdat hij deze twee tot één nieuwen mens in zichzelven zou scheppen, en vrede maken,
16 en opdat hij beiden in één lichaam met God zou verzoenen door het kruis, de vijandschap gedood hebbende door zichzelven;
17 en hij is gekomen, en heeft in het Evangelie den vrede verkondigd aan u, die verre waart, en aan degenen, die nabij waren;
18 want door hem hebben wij beiden in éénen Geest den toegang tot den Vader.19 Zo zijt gij nu niet meer gasten en vreemdelingen, maar medeburgers der heiligen, en Gods huisgenoten,
20 gebouwd op den grond der apostelen en profeten, waarvan Jezus Christus de hoeksteen is,
21 op welken het gehele gebouw, in elkander gevoegd, opwast tot een heiligen tempel in den Heer;
22 op welken ook gij medegebouwd wordt tot ene woonstede Gods in den Geest.

Wie klaagt er nu over mij dat ik de zaken (zou (te) vergeestelijken!

Hiermee bewijst Christus gewoon datgene wat Hij reeds in Johannes 6:63 aan ons mededeeld:

Alles wat Ik u gezegd heb is Geest en Leven (Johannes 6:63)

Het Levende Schriftwoord wijst daarzelf op. De Efeziërs vreesden God en namen Hem aan op de Geest der Waarheid (Christus). De essentie van de plannen met Gods Israël, staan hier duidelijk voor onze ogen, zie vers 12 aangaande het Burgerschap van Israël

Het Burgerschap aan Israël, is dus een Geestelijke zaak zoals hier ook verwezen wordt naar het onderhouden van de wet (voor alle mensen) in Christus, door Gods Geest. Allen in het Geestelijk licht van Christus kunnen we deel hebben aan Christus. Wie hangt zichzelf dan aan het Kruis van de 3 formulieren Enigheid op, terwijl in Efeziërs 1:17 duidelijk staat:

17 opdat de God van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve den Geest der wijsheid en der openbaring, om hem te kennen,

Hier Gods plannen met Israël, om hen tot een Geestelijk volk te maken, indien zij zelf willen!

En zo'n volk is er reeds in de wereld, want de profetie is er tot aan de wederkomst van Christus (Openbaring 12:17 en 19:10) en

Efeziërs 4:

11 En hij heeft sommigen tot apostelen gegeven, en sommigen tot profeten, sommigen tot evangelisten, sommigen tot herders en leeraars;
12 opdat de heiligen bereid zouden worden tot het werk des ambts, waardoor Christus' lichaam opgebouwd wordt,
13 totdat wij allen komen tot de eenheid des geloofs en der kennis van Gods Zoon, en een volwassen man worden, naar de maat van Christus' volkomen ouderdom14 opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, als golven bewogen en geslingerd door allerlei wind der leer, door bedriegerij der mensen en arglistigheid, waarmede zij heimelijk aankomen om te verleiden,
15 maar, de waarheid betrachtende in liefde, wassen in alle delen aan hem, die het hoofd is, Christus,

Het Lichaam van Christus wordt dus opgebouw door gelovigen die de wet en het getuigenis vormen van het Geestelijk Israël. Gpods plan met Israël is het dus tot een waarlijk Geestelijk Israël te maken, dat in Gods Geest handelt en Leefd. Het Lichaam van Christus = dus Zijn Geestelijke volk, dat de naam Israël draagt. Zij die aan menselijke geboden en de beperking van menselijke inzettingen de voorkeur geven ( zoals de 3 formulieren van Enigheid gewoonweg zijn) behoren dus tot het vleselijke Israël, waarvan we de maatstaf vinden in het Vaticaan (dwalingen van het nationale Israël vergeestelijkend) en het nationale Israël aan de Middellandse zee.! Want wie hen boven Christus stelt, houdt de wet van de dode letter in ere.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 okt 2005 20:53

Schriftgeleerde schreef:Hallo Yael,

Dank voor je snelle antwoord,

Je schreef o.a.

tegen alleen maar filesofisch praten over God en de Bijbel enz.
maar wat is precies de nieuwe wetsregel van het Koninkrijk van God?

Ik ben er niet tegen, als mensen in zo'n trant spreken, want ik kan en mag hun niet oordelen. Want ergo, de wereld spreekt zo de leiders de koningen iedereen die God niet kent, spreekt naar een andere wet. In Openbaring 13 wordt uitgebreid door de Messias aangeduidt dat de twee Beesten ( in strijd tegen het Lam) zo spreken en hun macht krijgen van de Draak!

ja oordelen mag niet dat weet ik wel hoor, maar de praktijk bewijst dat niemand vrijuit gaat over oordelen en veroordelen ben ik van mening hoor. :wink:

De nieuwe wetsregel van het Koninkrijk van God is de LIEFDE welke vanuit de 10 geboden tot ons spreken. En in haar hart vinden we de Sabbatdag,het 4e gebod, de spil der geboden! Een dag voor alle mensen Jesaja 56 vers 6,7 en Marcus 2 vers 27 En dat is nogal logisch, want als we een gebod overtreden, overtreden we ze allemaal!

De Sjabbat is heel belangrijk dat zal ik niet ontkennen. Maar er zijn daarnaast nog veel meer geboden. (denk bv. Kasjroet)
Die ''nieuwe'' wetsregel was er toch altijd al, dat de wet uit liefde gehouden moest worden? als je dat element verliest dan verval je al snel in wetticisme.

Wel, de Bisschop van Rome is de feitelijke uitvoerder van de dwalingen van het Nationale Israël van het verleden en vandaag.

Wat bedoel je hiermee? Volgens mij heeft de RKk kerk zeer zwarte blz. naar de Joden toe... kruistochten, gedwongen bekeringen, inquisitie, weinig weerstand tijdens de WO II tegen de Holocaust... om wat te noemen. het Nationale Israel een dwaling noemen vind ik wel erg ver gaan. ik zie de Staat Israel juist als een Gods Wonder!

En misschien ga ik iets te ver in mijn overtuiging, maar zowel de RK kerk als de Christelijk kerken, die op dezelfde gronden het Geestelijke aspect van Christus achterwege laten en het als een "vervangingstheorie" verkondigen, vinden allebei hun oorsprong in de dwalingen van het Israël als nationaal volk van het OT als het NT. * feitelijk in het Paradijs toen de zonde werd gekend)

*kuch* bedoel je dat Israel zo wie zo nooit Gods uitverkoren volk is geweest? of begrijp ik je nu helemaal verkeerd? en zeg je dat de vervangingstheorie helemaal niet bestaat?
geloof je dan dat de kerk ipv Israel gekomen is en dat God Israel voorgoed verworpen heeft en niks meer met hen te maken wil hebben?

1947-1948 was een politiek doel! Satan had een nieuw brandpunt gecreërd in zijn wereld, om de Christelijke kerk af te leiden van het Geestelijke aspect en de oproep in Openbaring 14, van Christus zelf, om zich Geestelijk voor te bereiden. Immers Jezus Rijk is niet van deze wereld, dus het nationale Israël van heden heeft net zo weinig met de verlossing in Christus te maken, als ten tijde van het feit dat ze opgeheven werd toen Christus een einde maakte aan de Theocratie.

Politiek doel... hm zo zie ik het niet. Ik zie het als Gods trouw aan Israel. als vervulling van Gods belofte aan het Joodse volk dat Hij hen weer terug bracht naar Israel. dat zij het land weer gingen bewonen en zie nu een Joodse Staat! Door Gods trouw aan Israel aan het Joodse volk, weet ik dat Hij trouw is, en dat Hij werkelijk betrouwbaar is. Ondanks de hel die de Joden de afgelopen 1800 jaar geschiedenis hebben moeten doorgaan. En hebben ze ooit jaloers kunnen zijn op de kerk? Volgens mij niet! eerder druipt de kerkgeschiedenis van het Joodse bloed. Het wordt tijd dat we dat eens gaan erkennen en schuld over gaan belijden en terug keren naar onze Joodse wortels en het Joodse volk jaloers maken!!! dat zal veel heel veel betekenen. ik hoop dat God dit snel zal doen! want dat we er zelf niks van terecht hebben gebracht is wel heel pijnlijk duidelijk geworden. daarom past het ons als niet- Jood naast de Joden te gaan staan en niet erboven, en enige terughoudenheid te hebben denk ik.
bij mij valt niet te praten over evt. vervangingsleer. want daar geloof ik echt totaal niet in, en wil ik niet in geloven ook.
ik geloof dat Gods zegen in grote mate afhangt van onze houding naar Israel toe. niet om zo een soort te paaien en zo de zegen af te dwingen maar omdat God Zelf die liefde in het hart legt voor het Joodse volk. want het lijkt me wel duidelijk dat, het is beschamend, je dat niet van jezelf hebt... ik denk dat de zegen inhoudt dat je steeds meer gaat zien in Gods Woord en steeds meer nieuwe dingen ontdekt. en dat is een hele grote zegen! waar je God alleen maar dankbaar voor kunt zijn omdat het onverdiend is.

maar goed.

Gods zegen en wijsheid gewenst!

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 16 okt 2005 23:12

Hallo Yael,

Dank voor je antwoord,

Ik merk toch weer dat je de wet weer toe probeert te passen op het nationale Israël! Terwijl ik uitgebreid aangeef dat Christus op de Geestelijke aspecten wijst van het Hemels Koninkrijk en niet het aardse, probeer je toch het aardse weer boven dat van Christus'te stellen.

Wat is nu het Merkteken van het Beest!

Zij die het Merkteken van het Beest ontvangen worden gesteld tegenover die Gods wet gehoorzamen.

Wie is nu Overste van deze wereld, en wie heeft deze wereld (geestelijk) overwonnen, Christus. Hoe kun je nu de geest van Satan, de ongerechtigheid van deze wereld, waar alle mensen deel aan hebben (Openbaring 13) hoger achten dan de Geestelijke wet van Christus, en vooral van Zijn Vader, waarin ook Christus het voorbeeld van was.

Wat is nu het profetische aspect van het Merkteken (de zondag) van deze wereld (dat door Rome wordt opgelegd) en het Zegel (de Sabbat) van Christus. Waarom Yael zien zoveel Christenen nu niet de Geestelijke aspecten van de boodschap van Christus, terwijl velen in koor roepen, dat zij Christus navolgen.

Van de Joodse man of vrouw van vandaag kan ik het nog wel enigezins begrijpen dat zij hun nationale staat Israël menen te moeten zien als een nieuwe mogelijkheid om zich weer opnieuw in de aanschijn van God (JHWH) te stellen als in het OT.

Maar beste Yael, Christus is gekomen en heeft noodzakelijkerwijs een einde aan die Theocratie moeten maken. Een Overblijfsel van dat Israël (waarvan jullie maar steeds menen dat die OT situatie zich nogmaals voor zal doen) is over, en verder uit.
Er kan alleen sprake zijn van een Overblijfsel als er en grotere, niet volkomen aan de eisen voldane groep vooraf ging.

Jezus heeft de Heilige Geest gezonden om de mensen van hun zonden te overtuigen. Niet nogmaals voor een tweede keer het volk Israël van het OT en die kans krigen ze jniet meer!

Dat is juist de opdrachte gweest van dat bijzonder volk aan de Middellandse zee, maar zij begrepen de zedelijke grondslag niet.

Wie leidt nu de mensen naar Christus: de Heilige Geest! Openbaring 22 vers 17.

En niet het Joodse volk van weleer. Het zou dan toch niet nodig zijn dat ook zij Messiaanse Joden moeten worden. Alleen Christus is de Deur.
Niemand ......niemand......geen enkel mens komt tot de Vader dan door Christus' Gerechtigheid.

Als we het Merkteken (autoriteit van Satan op aarde= de Zon dag) tegenover het Zegel van Christus plaatsen = de Sabbat, dan moeten we concluderen dat na de waarschuwing van het aanbidden van het Beest, door zijn dag van autoriteit (de zondag en alle daaruitvoortvloeiende dagen = ongeeestelijk wetten en geboden dus) zegt de profetie t.a.v. van dat beeld (van het Beest dus):

Hier zijn zij die de geboden Gods bewaren en het Geloof in Jezus.

Staat daar nu dat het nationale Israël, die notabene een occulte ster in hun vaandel dragen (want David had helemaal geen ster) het Geloof in Jezus hebben? Dat is nu juist datgene dat hen van de genade liet vallen toen zij met de wereld samen spanden tegen de Heiland.

Als straks de Kerk en de Staat (Openbaring 13) met elkaar verzoend raken, dan weer is de wereldkerk van diezelfde Genade gevallen. Omdat een deel van het volk (Israël) geen gehoor geeft aan de oproep (in Openbaring 14) om de laatste boodschappen ter harte te nemen.
Jezus past het OT elan toe, maar verbindt er in het NT tijdperk het Geestelijke er aan toe, door de Heilige Geest.

Zie, ik laat u een andere Trooster sturen! Niet het nationale Israël, anders hadden wij daarvan de geestelijke uitdrukking moeten zien in Israël! Zij zouden dan als navolgers van Christus in ZIjn zelfde Geestelijkheid over de aarde moeten zijn gegaan, zoals het zendingsbevel van Mattheus 28 luidde. En dat is in 1948 niet gebeurd, in tegendeel! Men staat elkaar nog nog vaak naar het leven en stuurt mensen de woestijn in. Geen voorbeeld van Christus´liefde, om maar even aan te duiden.

Immers de Joden hadden ver voor 1948 al vele verbonden met de wereld gesloten, o.a. door zich in Napoleon te verenigen in de strijd tegen het Pausdom. De Joden, en dus niet van de nationale Staat Israël van 1948, maar van de tijd rond 1797, verenigden zich in hun vreugde en heil dat een mens (Napoleon) hen had bevrijdt van hun vijand de Paus. (Openbaring 13)

In werkelijkheid echter bleef de Paus in het Vaticaan gevangen en pleegde zowel Napoleon als zijn broer, de Koning van Spanje een dubbelrol en verrieden, ook op dat gebied de Joden!

In 1929 kreeg de Paus geveinsd alle macht weer terug van zijn politieke vriend Mussolini. Het schijnt zelfs te zijn dat Rome zowel de 1e als 2e WW oorlog mede tot oorzaak hebben gemaakt, althans er is alle reden toe o dat aan te nemen, als we naar haar doelen kijken (nivileren van de Protestantse gedachte)

Het onderscheid tussen de mensen (bokken en schapen) wordt door Jezus niet bepaald aan de hand van een herboren OT verbond, want Gods plannen falen niet. Zijn Evangelie is eeuwig maar ook éénduidig. Als Hij een reddingsplan heeft, gebeurd dat altijd door nieuwe verbonden, aangepast aan de veranderde houding van de mens. Terwijl Satan altijd aan tegengestelde wetten werkt. Hij zoekt altijd in de confrontatie in de vijandschap (Noord-Zuid)

Zij die de wet in Christus, door de Heilige Geest van het Hemels Koninkrijk navolgen -Geest en Leven ( in de persoonlijke intieme relatie met Christus en niet in de massa) of zij die het overtreden er van, aan de andere kant (ongeestelijk), onderhouden. Dat aan beide kampen ook Joden zitten die uit het nationale Israël van vandaag komen, zal duidelijk zijn.
Ook binnen de nazi partij en de communisticshe partij van Rusland waren Joden even actief als doorgewinterde stalinisten of communisten.
Wat te denken van de CIA op Cuba -tijdens de moord op Kennedy 1963!!
Waarbij Joodse vrouwelijke CIA agenten hun vruegde over de moord op Kennedy uitten en warbij Harvey Oswald (ook een CIA agent) werd herkend als een CIA medewerker die tot de Joodse cel van de CIA o0p Cuba behoorde.

Gods volk komt voort uit alle taal, stam, natie en volk
Satans volk komt voort uit alle taal, stam, natie en volk.

Gods volk zijn dan de inwoners van het Hemels Jeruzalem (Openbaring 21 en 22)
Satans volk zijn dan de inwoners van het Grote Babylon (Openbaring 14, 21 en 22) Het Grote Babylon is reeds gevallen (profetie) het Hemels Jeruzalem wacht nog op haar nieuwe bewoners, want Christus bouwt hen huizen daar!

Okay! Als het bewijs van Satans macht en Rijk over deze aarde (waar geweld en oorlog tot de oprichting er van behoort) wil deze Draak (Openbaring 13) dat we een andere dag van aanbidding leren aan te nemen, de zon dag! De eerste dag van de week. Satan wil nummer 1 zijn.
God brengt eerste de Liefde en houdt dan samen met Zijn schepselen een apart gezette rustdag (geheiligd en gezegende; dus niet zo maar en daggie!)De Rooms Katholieke Kerk heeft het gezag over de aarde en spreekt namens de Draak. Zij is en zal de uieindelijke macht op aarde zijn, die de goederen en het geld opnieuw zullen verdelen. Zij zegt immers uit de naam van Christus te handelen. De Overste aan het stuur!

En daarmee is het breken van Gods geboden en in het bijzonder slechts één geheiligd en gezegend gebod (de sabbat het 4e ) het "hart van de geboden`, dus niet alleen de bijzondere karaktertrek van het Beest, maar tevens het Beeld van het Beest, waarvan we de gehele geschiedenis door in Daniël zien uitgelegd. Daniël in de leeuwenkuil!
Wie durft er een Daniël te zijn in de leeuwenkuil van 2005!

Terwijl de Joden in hun Talmoedische wet niet al te kies omgaan met hun gedachten over andersdenkenden (o.a. de Christenen) misbruiken de Beesten (Openbaring 13) dat geschonden beeld van Daniël om de wereld te misleiden met diezelfde Joden. Zij zijn niet alleen het mikpunt van Satan, maar feitelijk van de gehele wereld, door de wetten van de Beesten die, door het nationale Israël heen, hen opnieuw aan de leiband voeren a.h.w.

De oprichting in 1948 was dus een politiek doel, om het rijk van Satan op te richten. Zo heeft Satan het Hemels Heiligdom weer keurig op aarde terug gebracht in feite. D.w.z. de aandacht afgeleid van datgene waarvoor Christus Zich offerde. En de hele Christengemeete is het zicht op het Hemelse verloren.Men begrijpt Openbaringen niet en wordt er als een geveinsd mystiek boek zijnde, mee misleid alsof God verstoppertje speelt met de mens.

Het bezoek van de Paus in 2000 was het moment waarop alle aandacht en macht, door het nationale Israël weer werd toegekend aan de Draak in plaats van aan de Heiland.
De zo eens vervloekte Paus in de tijd van Napoleon in 1797, toen Berthiér de Paus huisarrest oplegde, waarbij de Joden hun opperste dank uitspraken over de heldhaftige daden van Napoleon, aanbidden in alle eer en onschuld de zelfde Koning der wereldleiders, als of Chritus zelf aan hen verschenen is. Alleen de Paus doet zich op aarde voor als de Plaatsvervangen Christus. Dat terwijl de Heiland in de Hemel voor ons pleit. Wederom laten velen Hem, ongewild en onbedoeld vallen als een baksteen! )maar dan in Geestelijke zin - alsof het OT niet afgedaan zou hebben'

En daarom zullen er tenslotte twee klassen zijn! Zij die het werelds-politiek-religieuze Merkteken dragen en zij die het Geestelijke aspect van Christus dragen dat tot een Rijk behoort dat niet van deze wereld is of kan zijn! Een Merkteken van een levende- dode (de Paus) of het Zegel van een Levende God.

En we weten inmiddels dat wat Chritsus met Leven bedoelt, het Hemels Koninkrijk is en niet een nationale staatd die het alleenrecht zou hebben op de almacht van de wereld. Het is de Paus die aanspraak maakt op Jeruzalem op aarde, niet Christus.

We weten allemaal dat toen Christus op het dak van dat huis stond, dat Hij tegen Satan zei dat er geschreven stond dat Zijn Rijk niet van deze wereld is of kon zijn. Satan had geen succes bij Christus.

Hoe kunnen wij als Christenen dan wel zeggen dat Christus een nieuw plan met het nationale Israël zou kunnen hebben. Zonder het te weten dichtten wij Christus dus een rijk toe, waarvan de Heiland zelf zei tegen Satan dat Hij die rijken niet wilde en kon bezitten, overignes de Joden van het OT en velen vandaag dachten en denken dus dat dat nog eens gebeurd!

Inderdaad Mijn Rijk is niet van deze aarde, natuurlijk niet Hij had de aarde verlaten! En Hij zei dat Hij de wereld komt oordelen en de getrouwen komt verlossen, dus ook het nationale Israël niet als apart volk! De verlosten gaan Hem trouwens tegemoet in de lucht, als het Heme;ls Jeruzalem boven de aarde hangt.

Als wij de profetie (Christus) juist toepassen door de Heilige Geest dan moeten wij ook weten dat de Sabbat en de gehele wet een toetsing is sinds Christus in 1843 het Heilige der Heiligen is binnenggegaan.

Ten aanzien van dat punt schrijven de Rabbijnen die de Talmoed hebben geschreven het volgende over Christus, in Zijn laatste Dienstwerk, volgens Daniël 7:25
May the bones of the hands and the bones of the fingers decay and decompose of him or her who turns the pages of the book of Daniël, to find out the time of Daniël 9:24,25 and may his memory rot from off the face of the earth forever. (Talmudic Law page 978 section 2 line 28 )

En dat zegt dan de Schriftgeleerdheid van de Joodse schrijvers over Christus, want daar duidt Daniël op het einde van de 2300 avonden en morgens, wat dus duidt op het feit dat het Heiligdom in de Hemel ter sprake komt en dat Christus daar vanaf die datum (1843) Zijn laatste Dienstwerk voor de wereld doet, namelijk [color=darkred]het oordeel. Dat begonnen is bij de levenden![/color]

Jezus'Dienstwerk bestaat er dus uit dat Hij de wet herstelt en het Heiligdom reinigt. Alles wat dus zoindig is of tot zonde kan leiden, komt eenvoudigweg het Koninkrijk niet binnen. De wet ligt reeds in de Hemelse Ark en allen die verlost zullen zijn, zullen ook zichtbaar die stenen tafelen als bewijs van de wet voor het Hemels Koninkrijk daar zien liggen. Alle verlosten zulen dus geconfronteerd worden met de bewijzen van Gods eeuwige wet, de stenen tafelen die de Mesianse Joden in hun synagoghe hebben staan als het ultieme bewijs van de Heilige Geest die in ons werkt en de Gerechtigheid van Christus in ons tot de Tempel der HG maakt. Precies zoals Christus tegenover de Joden in Jeruzalem aanvoerde dat Hij de Tempel was en niet de stenen herbouwde Temepl, na de terugkeer uit de ballingschap, in het herbouwde Jeruzalem. Als Jezus de Tempel is, dan dienen Zijn dicsipelen, Zijjn navolgers ook Temepels van d eHeilige Geest te zijn: Een Geestelijk Israël wonenden in een Hemels Jeruzlame, daar waar Christus en ZIjn Vader en God ook wonen! Vandaar de huizen voor ons die we dar vinden, gebouwd door Christus.

Het sluit een wederkerigheid van het OT elan, als een hernieuwde Theocratische functie van het nationale Israël uit. Christus heeft het laatste woord. En voor zover ik de Talmoedische wet heb gelezen, komt deze op mij als zeer vijandig over, voor andersdenkenden, dan alleen de Joden. Maar ik hoop dat ik me daar in vergis, dat ik even een zwarte vlek voor mijn ogen had, toen ik delen van die Talmoed las.
Feitelijk deed deze Talmoed-versie me erg denken aan de Koran!

Volgens de Talmoedische wet blijkbaar niet. Want als de Talmoedische wet Gods plannen verzoekt tot het kwade en Zijn (Schrift-) woorden te ontkennen, dan moet ik een ieder verwijzen naar de laatste 10 verzen van Openbaring 22, waarin staat wat hen overkomen zal die iets weglaten of juist toevoegen aan de Heilige Schrift, notabene het Boek waar alleen de autoriteit van God de Vader geldt (2 Petrus 1 vers 20 t-m 22)

In dat opzicht staan dus de Joden van het nationale Israël dus in het licht van Rome, want zij zijn het die een Nieuwe wet hebben ingevoerd + de wetten der Kerk (staat overigens duidelijk in de Catechismus van de RK kerk). En Jezus leert mij in Openbaringen dat het Beest wetten en geboden zal veranderen tot leefregels van mensen en niet voor mensen.zoals Gods wet is bedoeld!

Ik waardeer je standvastigheid in je visie Yael, maar ik hoop van harte dat als het Geestelijke aspect van Christus Gerechtigheid je de schellen van de ogen zal vallen, dat je dan met de Messiaanse Joden inderdaad de Messias kunt en mag zien door de gehele Bijbelse -Thora- en zult ontdekken, zodat de Joodse historie ook voor jou een Openbaarheid van Profetieën zal worden, die de Joodse gelovigen in de tijd van Jezus zo ernstig vergaten te willen zien. Ik ken vele Joden die de Messias nu Geestelijk hebben ervaren. En ik weet dat er geen één Christen zoveel profetie en inzicht aan ons denken kan toevoegen dan dat God, door de Messias aan hun hart heeft geopenbaard. En dan alleen maar omdat ze de geboden en de sabbat in Christus´Gerechtigheid, door de Heilige Geest hebben aanvaard als de juist en enige weg tot het heil. En niet aan de hand van de dwalingen van een wereldkerk en de dode-letter-tekst tot wat de Bijbel of Thora in de wereld is.

Gods zegen een een fijne week toegewenst allen

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 okt 2005 08:55

Over het herstel van het nationale Israel het volgende:

Hand. 1:6 Zij dan, die samengekomen waren, vraagden Hem, zeggende: Heere, zult Gij in dezen tijd aan Israël het Koninkrijk wederoprichten?
7 En Hij zeide tot hen: Het komt u niet toe, te weten de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft;
8 Maar gij zult ontvangen de kracht des Heiligen Geestes, Die over u komen zal; en gij zult Mijn getuigen zijn, zo te Jeruzalem, als in geheel Judea en Samaria, en tot aan het uiterste der aarde.

Jezus zegt hier dus niet dat er geen nationaal herstel van Israel zal komen. Hij zegt dat het aan de apostelen niet toekomt om te weten wanneer dat zal zijn, maar dat ze Zijn getuigen zullen zijn in Israel en tot aan het uiterste einde van de aarde.

Ef. 2:12 Dat gij in dien tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls, en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld.
13 Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.
14 Want Hij is onze vrede, Die deze beiden een gemaakt heeft, en den middelmuur des afscheidsels gebroken hebbende,
15 Heeft Hij de vijandschap in Zijn vlees te niet gemaakt, namelijk de wet der geboden in inzettingen bestaande; opdat Hij die twee in Zichzelven tot een nieuwen mens zou scheppen, vrede makende;
16 En opdat Hij die beiden met God in een lichaam zou verzoenen door het kruis, de vijandschap aan hetzelve gedood hebbende.
17 En komende, heeft Hij door het Evangelie vrede verkondigd u, die verre waart, en dien, die nabij waren.
18 Want door Hem hebben wij beiden den toegang door een Geest tot den Vader.

Het burgerschap van Israel is inderdaad een Geestelijke zaak. Niet hij is een jood, die het aan de buitenkant is, maar die het in z'n binnenste is (Rom. 2:28-29). Nu is dat trouwens geen nieuwtestamentische nieuwigheid, ook in het Oude Testament was dit al realiteit, al gebruikte God wel het nationale Israel (het verbondsvolk!) om daarin Zijn kinderen tot Zich te roepen. Immers, in Deut. 10:16 staat al: "Besnijdt dan de voorhuid uws harten, en verhardt uw nek niet meer.", een oproep om naar de Geest te leven en niet slechts naar de inzettingen als buitenkantgeloof. God is immers een God die waarheid in het hart wil zien? Ps. 51:8: "Zie, Gij hebt lust tot waarheid in het binnenste, en in het verborgene maakt Gij mij wijsheid bekend."

Maar bedenk wel, dat God het nationale Israel gebruikt heeft om daarin Zijn kinderen tot Zich te roepen, het te heiligen en opdat Israel een zegen zou zijn voor de volkeren, zodat vervuld zou worden wat God al aan Abraham voorzegd had: "in u zullen al de geslachten van het aardrijk gezegend worden" (Gen. 12:3). Daartoe is het volk Israel er gekomen, opdat uit dit volk de Messias, Jezus Christus voort zou komen. Het bestaan van het volk Israel diende dus om een licht voor de volken te zijn (1 Kon. 8:43) en om de Messias voort te brengen. Hij is het dus die de scheidslijn tussen Israel en de volken teniet heeft gedaan. In principe is de scheidslijn tussen het nationale Israel en de heidenen afgebroken: men kan nu vrijuit tot God gaan in Jezus Christus: geen offerdiensten dus meer in de tempel, maar het ene offer van het Lam dat eenmaal gestort is op Golgotha. En met dit offer is Jezus eenmaal het heiligdom dat niet met handen gemaakt is binnengegaan, nl. de hemel:

11 Maar Christus, de Hogepriester der toekomende goederen, gekomen zijnde, is door den meerderen en volmaakten tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van dit maaksel,
12 Noch door het bloed der bokken en kalveren, maar door Zijn eigen bloed, eenmaal ingegaan in het heiligdom, een eeuwige verlossing teweeggebracht hebbende.

En dit is dus niet in 1843 gebeurd, maar direkt na Zijn dood. Er staat "is eenmaal ingegaan" en dus niet: "zal in 1843 ingaan". Daarom is het voorhangsel in de tempel ook gescheurd (Luk. 23:45), want op dat moment was de scheidslijn tussen het joodse volk en de heidenen afgebroken.

Tot zover dit gedeelte over de scheidslijn tussen het volk Israel en de heidenen.

Is er dan helemaal geen toekomst meer voor de nationale staat Israel? Ja, toch wel. Immers, zoals eerder al aangehaald, ontkende Jezus niet dat er een herstel zou komen voor die nationale staat. Zoals het in het Oude Testament niet onmogelijk was, dat het geestelijke en het nationale samengingen, zo is dit in de nieuwtestamentische tijd ook niet onmogelijk. Om daar meer zicht op te krijgen, zullen we moeten kijken naar sommige oudtestamentische profetieen aangaande Israel, de beloften die God aan dit volk heeft gedaan. Laten we daartoe eens naar 1 Kron. 16 kijken:

13 Gij, zaad van Israël, Zijn dienaar, gij, kinderen van Jakob, Zijn uitverkorenen!
14 Hij is de HEERE, onze God; Zijn oordelen zijn over de gehele aarde.
15 Gedenkt tot in der eeuwigheid Zijns verbonds, des woords, dat Hij ingesteld heeft tot in het duizendste geslacht;
16 Des verbonds, dat Hij met Abraham heeft gemaakt, en Zijns eeds aan Izak;
17 Welken Hij ook aan Jakob heeft gesteld tot een inzetting, aan Israël tot een eeuwig verbond;

God heeft dus een eeuwig verbond gesloten met Israel en Hij gedenkt tot in eeuwigheid aan dat verbond. Hoewel het volk Israel veel straffen van God moest ondergaan vanwege de ongehoorzaamheid van dit volk, zal God toch altijd aan dit verbond gedenken. Toen Israel in ballingschap ging vanwege die ontrouw, was het toch God Die Zijn volk weer terug deed keren vanwege dit verbond. Laten we daarvoor eens naar Jer. 32 kijken:

36 En nu, daarom zegt de HEERE, de God Israëls, alzo van deze stad, waar gij van zegt: Zij is gegeven in de hand des konings van Babel, door het zwaard, en door den honger, en door de pestilentie;
37 Ziet, Ik zal hen vergaderen uit al de landen, waarhenen Ik hen zal verdreven hebben in Mijn toorn, en in Mijn grimmigheid, en in grote verbolgenheid; en Ik zal hen tot deze plaats wederbrengen, en zal hen zeker doen wonen.
38 Ja, zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.
39 En Ik zal hun enerlei hart en enerlei weg geven, om Mij te vrezen al de dagen, hun ten goede, mitsgaders hun kinderen na hen.
40 En Ik zal een eeuwig verbond met hen maken, dat Ik van achter hen niet zal afkeren, opdat Ik hun weldoe; en Ik zal Mijn vreze in hun hart geven, dat zij niet van Mij afwijken.
41 En Ik zal Mij over hen verblijden, dat Ik hun weldoe; en Ik zal hen getrouwelijk in dat land planten, met Mijn ganse hart en met Mijn ganse ziel.
42 Want zo zegt de HEERE: Gelijk als Ik over dit volk gebracht heb al dit grote kwaad, alzo zal Ik over hen brengen al het goede, dat Ik over hen spreke.
43 En er zullen velden gekocht worden in dit land, waarvan gij zegt: Het is woest, dat er geen mens noch beest in is; het is in der Chaldeeën hand gegeven.
44 Velden zal men voor geld kopen, en de brieven onderschrijven, en verzegelen, en getuigen doen betuigen, in het land van Benjamin, en in de plaatsen rondom Jeruzalem, en in de steden van Juda, en in de steden van het gebergte, en in de steden der laagte, en in de steden van het zuiden; want Ik zal hun gevangenis wenden, spreekt de HEERE.

God heeft dus een eeuwig verbond met het volk Israel. Zoals Hij het kwaad over hen gebracht heeft vanwege hun ontrouw, zo zal Hij hen weer doen wederkeren naar hun land vanwege Zijn trouw. Want God houdt Zich altijd aan Zijn beloften. Wie zegt dat Israel als volk en als natie afgedaan heeft, bedenkt zich daarbij niet, dat God een eeuwig verbond met dit volk heeft gesloten.

Dat zegt ook Paulus met zoveel woorden in Rom. 11. Er is ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel naar de verkiezing der genade (Rom. 11:5). Paulus vertelt er ook een geheimenis bij: als de heidenen zijn ingegaan in het koninkrijk van God, dan zal geheel Israel (de naam van het volk en de staat!) zalig worden (Rom. 11:26). Uiteraard gaat dit niet buiten de kennis van de Messias Jezus Christus om, want er is alleen in Hem redding mogelijk, zowel voor de jood als voor de gelovige uit de heidenen. Er is wat dat betreft geen onderscheid (Rom. 10:11-12). Wat dat betreft kunnen we de oprichting van de staat Israel in 1948 in profetisch perspektief zien: dit zou wel eens het begin kunnen zijn van de vervulling van Rom. 11:26 en Jer. 32. Ik schrijf het expres voorzichtig op, omdat de Heere nog andere redenen kan hebben waarom het joodse volk na 2000 jaar weer in het beloofde land woont, maar wonderlijk is dit alles wel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 17 okt 2005 11:48

elbert schreef:Over het herstel van het nationale Israel het volgende:

Hand. 1:6 Zij dan, die samengekomen waren, vraagden Hem, zeggende: Heere, zult Gij in dezen tijd aan Israël het Koninkrijk wederoprichten?
7 En Hij zeide tot hen: Het komt u niet toe, te weten de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft;
8 Maar gij zult ontvangen de kracht des Heiligen Geestes, Die over u komen zal; en gij zult Mijn getuigen zijn, zo te Jeruzalem, als in geheel Judea en Samaria, en tot aan het uiterste der aarde.

Jezus zegt hier dus niet dat er geen nationaal herstel van Israel zal komen. Hij zegt dat het aan de apostelen niet toekomt om te weten wanneer dat zal zijn, maar dat ze Zijn getuigen zullen zijn in Israel en tot aan het uiterste einde van de aarde.

Maar ook niet duidelijk dat het er wel komt...

Maar bedenk wel, dat God het nationale Israel gebruikt heeft om daarin Zijn kinderen tot Zich te roepen, het te heiligen en opdat Israel een zegen zou zijn voor de volkeren, zodat vervuld zou worden wat God al aan Abraham voorzegd had: "in u zullen al de geslachten van het aardrijk gezegend worden" (Gen. 12:3). Daartoe is het volk Israel er gekomen, opdat uit dit volk de Messias, Jezus Christus voort zou komen. Het bestaan van het volk Israel diende dus om een licht voor de volken te zijn (1 Kon. 8:43) en om de Messias voort te brengen. Hij is het dus die de scheidslijn tussen Israel en de volken teniet heeft gedaan. In principe is de scheidslijn tussen het nationale Israel en de heidenen afgebroken: men kan nu vrijuit tot God gaan in Jezus Christus: geen offerdiensten dus meer in de tempel, maar het ene offer van het Lam dat eenmaal gestort is op Golgotha. En met dit offer is Jezus eenmaal het heiligdom dat niet met handen gemaakt is binnengegaan, nl. de hemel:

11 Maar Christus, de Hogepriester der toekomende goederen, gekomen zijnde, is door den meerderen en volmaakten tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van dit maaksel,
12 Noch door het bloed der bokken en kalveren, maar door Zijn eigen bloed, eenmaal ingegaan in het heiligdom, een eeuwige verlossing teweeggebracht hebbende.

En dit is dus niet in 1843 gebeurd, maar direkt na Zijn dood. Er staat "is eenmaal ingegaan" en dus niet: "zal in 1843 ingaan". Daarom is het voorhangsel in de tempel ook gescheurd (Luk. 23:45), want op dat moment was de scheidslijn tussen het joodse volk en de heidenen afgebroken.

Tot zover dit gedeelte over de scheidslijn tussen het volk Israel en de heidenen.

Geheel met je eens.
Is er dan helemaal geen toekomst meer voor de nationale staat Israel? Ja, toch wel. Immers, zoals eerder al aangehaald, ontkende Jezus niet dat er een herstel zou komen voor die nationale staat. Zoals het in het Oude Testament niet onmogelijk was, dat het geestelijke en het nationale samengingen, zo is dit in de nieuwtestamentische tijd ook niet onmogelijk. Om daar meer zicht op te krijgen, zullen we moeten kijken naar sommige oudtestamentische profetieen aangaande Israel, de beloften die God aan dit volk heeft gedaan. Laten we daartoe eens naar 1 Kron. 16 kijken:

13 Gij, zaad van Israël, Zijn dienaar, gij, kinderen van Jakob, Zijn uitverkorenen!
14 Hij is de HEERE, onze God; Zijn oordelen zijn over de gehele aarde.
15 Gedenkt tot in der eeuwigheid Zijns verbonds, des woords, dat Hij ingesteld heeft tot in het duizendste geslacht;
16 Des verbonds, dat Hij met Abraham heeft gemaakt, en Zijns eeds aan Izak;
17 Welken Hij ook aan Jakob heeft gesteld tot een inzetting, aan Israël tot een eeuwig verbond;

God heeft dus een eeuwig verbond gesloten met Israel en Hij gedenkt tot in eeuwigheid aan dat verbond. Hoewel het volk Israel veel straffen van God moest ondergaan vanwege de ongehoorzaamheid van dit volk, zal God toch altijd aan dit verbond gedenken. Toen Israel in ballingschap ging vanwege die ontrouw, was het toch God Die Zijn volk weer terug deed keren vanwege dit verbond. Laten we daarvoor eens naar Jer. 32 kijken:

36 En nu, daarom zegt de HEERE, de God Israëls, alzo van deze stad, waar gij van zegt: Zij is gegeven in de hand des konings van Babel, door het zwaard, en door den honger, en door de pestilentie;
37 Ziet, Ik zal hen vergaderen uit al de landen, waarhenen Ik hen zal verdreven hebben in Mijn toorn, en in Mijn grimmigheid, en in grote verbolgenheid; en Ik zal hen tot deze plaats wederbrengen, en zal hen zeker doen wonen.
38 Ja, zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.
39 En Ik zal hun enerlei hart en enerlei weg geven, om Mij te vrezen al de dagen, hun ten goede, mitsgaders hun kinderen na hen.
40 En Ik zal een eeuwig verbond met hen maken, dat Ik van achter hen niet zal afkeren, opdat Ik hun weldoe; en Ik zal Mijn vreze in hun hart geven, dat zij niet van Mij afwijken.
41 En Ik zal Mij over hen verblijden, dat Ik hun weldoe; en Ik zal hen getrouwelijk in dat land planten, met Mijn ganse hart en met Mijn ganse ziel.
42 Want zo zegt de HEERE: Gelijk als Ik over dit volk gebracht heb al dit grote kwaad, alzo zal Ik over hen brengen al het goede, dat Ik over hen spreke.
43 En er zullen velden gekocht worden in dit land, waarvan gij zegt: Het is woest, dat er geen mens noch beest in is; het is in der Chaldeeën hand gegeven.
44 Velden zal men voor geld kopen, en de brieven onderschrijven, en verzegelen, en getuigen doen betuigen, in het land van Benjamin, en in de plaatsen rondom Jeruzalem, en in de steden van Juda, en in de steden van het gebergte, en in de steden der laagte, en in de steden van het zuiden; want Ik zal hun gevangenis wenden, spreekt de HEERE.

God heeft dus een eeuwig verbond met het volk Israel. Zoals Hij het kwaad over hen gebracht heeft vanwege hun ontrouw, zo zal Hij hen weer doen wederkeren naar hun land vanwege Zijn trouw. Want God houdt Zich altijd aan Zijn beloften. Wie zegt dat Israel als volk en als natie afgedaan heeft, bedenkt zich daarbij niet, dat God een eeuwig verbond met dit volk heeft gesloten.
Mag ik je erop wijzen dat de beloften van terugkeer na de ballingschap zijn vervuld, en de belofte van een nieuw verbond zijn vervuld in Christus? Dat betekent dat iedere Israëliet die in Christus geloofd deel heeft aan het nieuwe verbond. Zie Jes. 59,20-21:
20 Hij zal als bevrijder naar Sion komen,
naar allen uit Jakobs nageslacht
die met de misdaad breken
– spreekt de HEER.
21 Dit verbond sluit ik met hen – zegt de HEER:
mijn geest, die op jou rust,
en de woorden die ik je in de mond heb gelegd,
zullen uit jouw mond niet wijken,
noch uit de mond van je kinderen,
noch uit de mond van je kindskinderen,
van nu tot in eeuwigheid – zegt de HEER.
Hieruit blijkt, dat het een verbond is dat gebaseerd is op zondenvergeving. Uit Tritojesaja blijkt ook dat de heidenen naar Sion zullen komen om aan het heil deel te nemen. Ik vind het dus niet helemaal zuiver als je stelt dat God een eeuwig verbond heeft met het nationale Israël, omdat het nieuwe verbond niet meer nationaal bepaald is. Paulus stelt in Rom. 11 dat God zijn volk niet verstoten heeft omdat er altijd, zoals vroeger, een overblijfsel naar de verkiezing blijft. Hij stelt niet dat ongelovige joden bij het nieuwe verbond horen.

Overigens denk ik niet dat Jer. 32 verder strekt dan de terugkeer van de ballingschap. Een 'eeuwig verbond' is niet een verbond zonder einde, maar als zo vaak in het OT betekent 'eeuwig' 'lange tijd'.
Dat zegt ook Paulus met zoveel woorden in Rom. 11. Er is ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel naar de verkiezing der genade (Rom. 11:5). Paulus vertelt er ook een geheimenis bij: als de heidenen zijn ingegaan in het koninkrijk van God, dan zal geheel Israel (de naam van het volk en de staat!) zalig worden (Rom. 11:26).

Rom. 11,25vv gaat zó: 'Dat er een gedeeltelijke verharding over Israël gekomen is, totdat de heidenen binnengegaan zijn, en zo zal heel Israël worden gered.' Ik lees hier dat de eschatologische heilsgemeenschap Israël zal bestaan uit jood en heiden. Iets anders kan ik er niet van maken, omdat anders de samenhang van de zinnen niet meer klopt.
Uiteraard gaat dit niet buiten de kennis van de Messias Jezus Christus om, want er is alleen in Hem redding mogelijk, zowel voor de jood als voor de gelovige uit de heidenen. Er is wat dat betreft geen onderscheid (Rom. 10:11-12). Wat dat betreft kunnen we de oprichting van de staat Israel in 1948 in profetisch perspektief zien: dit zou wel eens het begin kunnen zijn van de vervulling van Rom. 11:26 en Jer. 32. Ik schrijf het expres voorzichtig op, omdat de Heere nog andere redenen kan hebben waarom het joodse volk na 2000 jaar weer in het beloofde land woont, maar wonderlijk is dit alles wel.
Jer. 32 is m.i. vervuld na de ballingschap. Ik denk absoluut niet dat er reden is die profetie aan 1948 te verbinden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 okt 2005 12:35

Cicero schreef:

Jezus doet de vraag van de apostelen niet af als onbelangrijk of irreeel. Impliciet eerder een bevestiging van de juistheid van die verwachting, al was het voor de apostelen niet gepast om daarnaar te vragen op dat moment.

Cicero schreef:Mag ik je erop wijzen dat de beloften van terugkeer na de ballingschap zijn vervuld, en de belofte van een nieuw verbond zijn vervuld in Christus? Dat betekent dat iedere Israëliet die in Christus geloofd deel heeft aan het nieuwe verbond. Zie Jes. 59,20-21:
– spreekt de HEER.
Hieruit blijkt, dat het een verbond is dat gebaseerd is op zondenvergeving. Uit Tritojesaja blijkt ook dat de heidenen naar Sion zullen komen om aan het heil deel te nemen. Ik vind het dus niet helemaal zuiver als je stelt dat God een eeuwig verbond heeft met het nationale Israël, omdat het nieuwe verbond niet meer nationaal bepaald is. Paulus stelt in Rom. 11 dat God zijn volk niet verstoten heeft omdat er altijd, zoals vroeger, een overblijfsel naar de verkiezing blijft. Hij stelt niet dat ongelovige joden bij het nieuwe verbond horen.

Ik geloof zeker dat de basis van het nieuwe verbond de schuldenvergeving is. Daarom zeg ik ook niet dat het feit dat er momenteel een joodse staat is, een teken is van het deelhebben van het joodse volk aan dit nieuwe verbond, zolang ze niet in Christus zijn. Maar wat ik wel wil zeggen, is dat het de voorbereidingen kunnen zijn, voor de bekering van het joodse volk. De herenting van de natuurlijke takken.

Cicero schreef:Overigens denk ik niet dat Jer. 32 verder strekt dan de terugkeer van de ballingschap. Een 'eeuwig verbond' is niet een verbond zonder einde, maar als zo vaak in het OT betekent 'eeuwig' 'lange tijd'.

Dat vind ik te kort door de bocht. Te stellen dat de woorden in Jer. 32 geheel vervuld zijn tijdens de terugkeer na de ballingschap, vind ik te mager. Immers, je kunt met de beste wil van de wereld toch niet zeggen dat de verzen 39 en 40 geheel in vervulling zijn gegaan? Is het volk Israel als volk dan altijd trouw gebleven? Waarom heeft het zijn Messias dan niet geloofd? Mijns inziens ligt hier nog een belofte die geheel vervuld moet worden: de bekering van het joodse volk tot de Messias Jezus Christus.

Cicero schreef:
Dat zegt ook Paulus met zoveel woorden in Rom. 11. Er is ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel naar de verkiezing der genade (Rom. 11:5). Paulus vertelt er ook een geheimenis bij: als de heidenen zijn ingegaan in het koninkrijk van God, dan zal geheel Israel (de naam van het volk en de staat!) zalig worden (Rom. 11:26).

Rom. 11,25vv gaat zó: 'Dat er een gedeeltelijke verharding over Israël gekomen is, totdat de heidenen binnengegaan zijn, en zo zal heel Israël worden gered.' Ik lees hier dat de eschatologische heilsgemeenschap Israël zal bestaan uit jood en heiden. Iets anders kan ik er niet van maken, omdat anders de samenhang van de zinnen niet meer klopt.

De eschatologische gemeenschap zal inderdaad bestaan uit gelovige joden en gelovige heidenen. Maar dat is in dit bijbelgedeelte (Rom. 11) niet de hoofdboodschap. Het gaat hier over het natuurlijke Israel, waarvan Paulus in Rom. 9:2-4 zegt dat het hem zwaar verdriet doet, dat het overgrote deel van de natuurlijke takken is afgebroken van de stam (het verbond!) vanwege hun ongeloof (Rom. 11:21). Maar hij verheugt zich in het geheim, dat er nog een heerlijke toekomst voor dit volk ligt:

23 Maar ook zij, indien zij in het ongeloof niet blijven, zullen ingeent worden; want God is machtig om dezelve weder in te enten.
24 Want indien gij afgehouwen zijt uit den olijfboom, die van nature wild was, en tegen nature in den goeden olijfboom ingeent; hoeveel te meer zullen deze, die natuurlijke takken zijn, in hun eigen olijfboom geent worden?
25 Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.
26 En alzo zal geheel Israël zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is hun een verbond van Mij, als Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zo zijn zij wel vijanden aangaande het Evangelie, om uwentwil, maar aangaande de verkiezing zijn zij beminden, om der vaderen wil;
29 Want de genadegiften en de roeping Gods zijn onberouwelijk.
30 Want gelijkerwijs ook gijlieden eertijds Gode ongehoorzaam geweest zijt, maar nu barmhartigheid verkregen hebt door dezer ongehoorzaamheid;
31 Alzo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geweest, opdat ook zij door uw barmhartigheid zouden barmhartigheid verkrijgen.
32 Want God heeft hen allen onder de ongehoorzaamheid besloten, opdat Hij hun allen zou barmhartig zijn.

Allereerst het woordje "alzo" in vers 26. De kanttekenaren geven in bij dit woordje de volgende uitleg:

Dat is, alsdan, namelijk als de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.

Dus meer de uitleg: wanneer dat gebeurd zal zijn, dan zal Israel gered worden.

Bij vers 31 geven de kanttekeningen als toelichting:

Namelijk aanmerkende de barmhartigheid, die den heidenen geschied is, en hun geloof, door dezelfde genade zouden opgewekt worden, om hun voorbeeld te volgen, en alzo mede derzelver barmhartigheid Gods deelachtig te worden.

De gelovigen uit de heidenen verwekken dus de joden tot jaloersheid (Rom. 10:19), opdat ook zij deel zullen krijgen aan Gods barmhartigheid (Rom. 11:11,14). Helaas is dit tot nog toe nog maar weinig realiteit geworden, maar mijns inziens komt die dag er wanneer de volheid van de heidenen ingegaan zal zijn. Paulus spreekt hier dan ook over de toekomst aangaande het volk Israel. Anders zou hij hier niet met een lofzang op Gods goedheid dit hoofdstuk besluiten (vs. 33-36).

Cicero schreef:Jer. 32 is m.i. vervuld na de ballingschap. Ik denk absoluut niet dat er reden is die profetie aan 1948 te verbinden.

We zullen zien of uit het vervolg van 1948 er wel een verbinding met Jer. 32 zal komen. Zelf zie ik het joodse volk (en dan met name de staat Israel) getypeerd door Ez. 37:8:

8 ... maar er was geen geest in hen.

Het is nog wachten op het vervolg: vers 9 en verder.

Uiteraard is deze visie een geheel persoonlijke van mezelf. Ik wil er maar mee zeggen dat ik (naar ik meen met Paulus) een zekere verwachting koester aangaande de toekomstige bekering van de joden tot de Messias. Of de staat Israel daar een grote rol in zal spelen weet ik niet precies. Maar ik vind het wel wonderlijk dat die staat er überhaupt is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 17 okt 2005 12:44

Hallo Elbert,

Je redernatie ziet er zeer goed uit. Het klopt op de meeste punten gewoon het is een mooi getuigenis en ben blij dat er in ieder geval iemand studie van de zaak maakt. Fijn dat eens te ervaren.

Alleen dat van 1843 kan ik niet zo zien. Het gaat hier om het laatste deel van het Heiligdom, het Heilige der Heiligen, na de 2300 avonden en morgens. Je moet Daniël in het licht van Openbaringen bestuderen en er niet los van zien beide boeken vullen elkaar aan het Beeld in de relatie met het Geestelijke er van in de profetie. Het Heilige der Heiligen is het laatste deel van het Heiligdom dat Hij binnen is gegaan in 1843. daarna zal Hij zich naar de aarde begeven met Zijn Loon voor ons.
Op dat moment is ook de essentie van de 3 engelenboodschap een rol gaan spelen (Openbaring 14:1-10) en is Christus begonnen met het oordeelswerk.
Ik wil je dat wel uitleggen, maar moet dat nog wel op orde zetten. Ik ben met dat vraagstuk al 10 jaar bezig en heb er met enkele Messiaanse Joden over gesproken in het verleden. Spijtig dat men in de Talmoed (wet) daar zo negatief mee om is gegaan, maar de redenen zijn duidelijk.

Satan wil gewoon willens en wetens de wet (matigheid) van Gods boodschappen en profetie in de war sturen. Geen wonder dan ook dat Mesiaanse Joden die in de continuiteit van hun Orthodoxe geloof de Messias aannemen, exact dezelfde Geestelijke aspecten van het OT als ook dus de NT Openbaring uitermate goed begrijpen en zeer zeker dan ook de 2300 avonden en morgens heel juist kunnen verklaren.

Inderdaad is Jezus dus het (Hemel-) Heiligdom binnen gegaan na zijn Opstanding d.w.z. na Zijn Hemelvaart dus, maar Hij is na de profetische 2300 avonden en morgens, het laatste deel binnen gegaan, het Heilige der Heiligen.Ik zal die verklaring binnenkort, in een posting, plaatsen.

Hee interessant en heel fijn dat de zaak nu deze wending neemt.!

Gegroet

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 17 okt 2005 13:04

Schriftgeleerde schreef: moet Daniël in het licht van Openbaringen bestuderen en er niet los van zien beide boeken vullen elkaar aan het Beeld in de relatie met het Geestelijke er van in de profetie.

Het boek Daniël is geheel vervuld, op de komst van de Mensenzoon op de wolken na.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 17 okt 2005 13:36

elbert schreef:
Cicero schreef:

Jezus doet de vraag van de apostelen niet af als onbelangrijk of irreeel. Impliciet eerder een bevestiging van de juistheid van die verwachting, al was het voor de apostelen niet gepast om daarnaar te vragen op dat moment.

Ik begrijp dat je in het kader van jouw opvatting deze tekst zo leest. Maar strikt genomen kun je nog alle kanten op. Zo is het denk ik goed mogelijk deze tekst zo te lezen dat de leerlingen verwachtten dat het Koninkrijk Gods nú zijn volle aanvang zou nemen. En dat het aan Israël is, is logisch, omdat de prediking van het koninkrijk alleen aan Israël geschiedde. Dit is dan ook helemaal niet bijzonder. De apostelen leefden in de veronderstelling dat heidenen net als altijd eerst tot het joodse volk moesten toetreden om te gaan delen in het heil. Als verderop in Handelingen echter de Geest op mensen komt zonder dat ze besneden zijn, is dat in de ogen van de apostelen zeer verwonderlijk, zelfs verdacht.
Ik lees bovenstaand antwoord van Jezus als een correctie: de tijd van het volle Koninkrijk is verborgen, maar jullie moeten heel concreet gaan prediken.
Vanuit deze invalshoek bekeken is er geen enkele aanleiding om een toekomstig herstel van het nationale Israël te poneren.
Cicero schreef:Mag ik je erop wijzen dat de beloften van terugkeer na de ballingschap zijn vervuld, en de belofte van een nieuw verbond zijn vervuld in Christus? Dat betekent dat iedere Israëliet die in Christus geloofd deel heeft aan het nieuwe verbond. Zie Jes. 59,20-21:
– spreekt de HEER.

Ik geloof zeker dat de basis van het nieuwe verbond de schuldenvergeving is. Daarom zeg ik ook niet dat het feit dat er momenteel een joodse staat is, een teken is van het deelhebben van het joodse volk aan dit nieuwe verbond, zolang ze niet in Christus zijn. Maar wat ik wel wil zeggen, is dat het de voorbereidingen kunnen zijn, voor de bekering van het joodse volk. De herenting van de natuurlijke takken.
Die herenting is altijd mogelijk geweest. M.i. heeft de joodse staat hier niet echt iets mee te maken.

Cicero schreef:Overigens denk ik niet dat Jer. 32 verder strekt dan de terugkeer van de ballingschap. Een 'eeuwig verbond' is niet een verbond zonder einde, maar als zo vaak in het OT betekent 'eeuwig' 'lange tijd'.

Dat vind ik te kort door de bocht. Te stellen dat de woorden in Jer. 32 geheel vervuld zijn tijdens de terugkeer na de ballingschap, vind ik te mager. Immers, je kunt met de beste wil van de wereld toch niet zeggen dat de verzen 39 en 40 geheel in vervulling zijn gegaan? Is het volk Israel als volk dan altijd trouw gebleven? Waarom heeft het zijn Messias dan niet geloofd? Mijns inziens ligt hier nog een belofte die geheel vervuld moet worden: de bekering van het joodse volk tot de Messias Jezus Christus.
Op zich heb je gelijk dat met de terugkeer ook een religieus herstel gepaard moest gaan. Maar Jeremia predikte vóór de ballingschap. Na de ballingschap zie je dat de ehilstijd nog niet aanbreekt (lees Tritojesaja, Jes. 56-66). Daar komt dan een soort bezinning op. De bekering van het joodse volk tot de Messias heeft plaatsgehad bij de komst van Christus en vind nog steeds plaats.

Cicero schreef:

De eschatologische gemeenschap zal inderdaad bestaan uit gelovige joden en gelovige heidenen. Maar dat is in dit bijbelgedeelte (Rom. 11) niet de hoofdboodschap. Het gaat hier over het natuurlijke Israel, waarvan Paulus in Rom. 9:2-4 zegt dat het hem zwaar verdriet doet, dat het overgrote deel van de natuurlijke takken is afgebroken van de stam (het verbond!) vanwege hun ongeloof (Rom. 11:21).

1. De hoofdboodschap is dat de heidenen zich niet moeten verheffen boven de Israëlieten, in aansluiting bij het voorgaande.
2. De stam is Israël. Waarom zou het het verbond zijn?
3. Israël in 11,26a is de olijfboom met eigen en wilde takken.

Maar hij verheugt zich in het geheim, dat er nog een heerlijke toekomst voor dit volk ligt:
Allereerst het woordje "alzo" in vers 26. De kanttekenaren geven in bij dit woordje de volgende uitleg:

Dat is, alsdan, namelijk als de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.

Dus meer de uitleg: wanneer dat gebeurd zal zijn, dan zal Israel gered worden.

Deze uitleg kan ik niet meemaken. 'Zo' betekent niet 'dan'. Ook is de voorafgaande bijzin bij de vorige zin niet voorwaardelijk. Er staat alleen 'totdat de volheid der heidenen is binnengegaan'. Bij 'totdat' behoeft geen 'dan', en het volgt hier ook niet. Want er volgt, 'zo, op deze wijze zal heel/een compleet Israël gered worden.' Dus door het binnengaan van de heidenen wordt Israël compleet.

Bij vers 31 geven de kanttekeningen als toelichting:
Namelijk aanmerkende de barmhartigheid, die den heidenen geschied is, en hun geloof, door dezelfde genade zouden opgewekt worden, om hun voorbeeld te volgen, en alzo mede derzelver barmhartigheid Gods deelachtig te worden.

De gelovigen uit de heidenen verwekken dus de joden tot jaloersheid (Rom. 10:19), opdat ook zij deel zullen krijgen aan Gods barmhartigheid (Rom. 11:11,14). Helaas is dit tot nog toe nog maar weinig realiteit geworden, maar mijns inziens komt die dag er wanneer de volheid van de heidenen ingegaan zal zijn. Paulus spreekt hier dan ook over de toekomst aangaande het volk Israel. Anders zou hij hier niet met een lofzang op Gods goedheid dit hoofdstuk besluiten (vs. 33-36).
Nu, dat laatste is niet erg logisch dwingend, lijkt mij.
Paulus spreekt niet in hoofdzaak over de toekomst. Hij spreekt zijn heidense lezers aan, het gaat over het heden (3 x 'nu' in 11:30-31!). Het ingaan van de heidenen is nog niet voltooid en de redding van een compleet Israël is nog toekomstig. Het doel van deze passage is de heidenen te laten zien dat Israël niet afgedaan heeft, maar dat het heil uit de joden is en zij daarom het joodse volk moeten hoogachten.
Cicero schreef:Jer. 32 is m.i. vervuld na de ballingschap. Ik denk absoluut niet dat er reden is die profetie aan 1948 te verbinden.

We zullen zien of uit het vervolg van 1948 er wel een verbinding met Jer. 32 zal komen. Zelf zie ik het joodse volk (en dan met name de staat Israel) getypeerd door Ez. 37:8:

8 ... maar er was geen geest in hen.

Het is nog wachten op het vervolg: vers 9 en verder.

Uiteraard is deze visie een geheel persoonlijke van mezelf. Ik wil er maar mee zeggen dat ik (naar ik meen met Paulus) een zekere verwachting koester aangaande de toekomstige bekering van de joden tot de Messias. Of de staat Israel daar een grote rol in zal spelen weet ik niet precies. Maar ik vind het wel wonderlijk dat die staat er überhaupt is.
M.i. spreekt Ez. 37 van de terugkeer uit de ballingschap: "12 Profeteer daarom en zeg tegen hen: “Dit zegt God, de HEER: Mijn volk, ik zal jullie graven openen, ik laat jullie uit je graven komen en ik zal jullie naar het land van Israël terugbrengen. 13 Jullie zijn mijn volk, en jullie zullen beseffen dat ik de HEER ben als ik je graven open en jullie uit je graven laat komen. 14 Ik zal jullie mijn adem geven zodat jullie weer tot leven komen, ik zal jullie terugbrengen naar je land, en jullie zullen beseffen dat ik de HEER ben. Wat ik gezegd heb, zal ik doen – zo spreekt de HEER.” Er is geen enkele reden hierbij aan iets anders te denken dan wat in de tweede helft van de 6e eeuw gebeurd is.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 okt 2005 14:53

We zullen zien of God niet meer om Israel geeft... Ik heb alle vertrouwen in Hem dat Hij Israel helemaal herstellen zal.

@Schriftgeleerde:
'k Heb verder weinig behoefte om dit moment er verder op in te gaan. Mijn visie heb ik volgens mij redelijk duidelijk gemaakt. Ik wil nog wel uitgebreider op je reactie reageren, maar daar moet je nog even geduld voor hebben, denk vanavond. :wink:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 okt 2005 07:39

deze link kwam ik tegen: http://www.av1611.org/katrina.html
een heel verhaal, waar ik voorlopig niet achter sta, maar ik ben wel benieuwd of dit statistisch goed in elkaar zit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 18 okt 2005 10:32

Aardige link over de 2300 avonden en morgens.

* link verwijderd door moderator, verwijzingen naar deze site zijn hier op Refoweb niet toegestaan *

Persifal linkte nog nar een interesante link aangaande Gods wraak! Maar ik ben de mening toegendaan dat de natuurrampen en oorlogen meer het werk zijn van de twee Beesten, van de de Draak die hen hun macht en kracht geeft. De Bijbel leert ook dat God op een bepald moment de wereld ook het kwade zal geven, omdat de mens dat zelf wil. Alleen zij die dus in Christus Geestelijk tot het Hemels Israël (zullen gaan) behoren, zien (door de gave der profetie) het onderscheid.

Ik heb ontdekt dat bijvoorbeeld veel politieke doelen bereikt worden door zelf de tegenstellingen te cereëren in de wereld. Op de aangewezen site van Persifal wordt dan wel gezegd dat God Amerika een waarschuwing stuurt, maar dat klopt niet, omdat de USA zelf het 2e Beest vormen (Hoofd van alle landen in de wereld m.b.t. de burgerwetgeving= politiek leiderschap over hen) e doet wat het 1e Beest hen opdraagt ( Rome als geestelijke leider over alle landen, binnen alle religies, zoals de Paus ook erkent wordt door alle koningen der aarde als de Plaatsvervanger van Christus).

Je rillingen lopen over je rug als je leest hoe met name Rome d epolitiek van zowel Noord- als Zuid Vietnam in de greep had te, tijde van de Vietnam oorlog en dus ook de USA deed wat Rome opdroeg.

Of aangaande de organisatie van de VN die wereldwijdt veel politieke structuren leidt door er burgerwetgeving aan toe te voegen, zonder dat de gewone man in de straat dat merkt. Dat uw kinderen haastwel na de geboorte, naar school moeten of op zijn minst op hunne 4e /levensjaar houdt een politiek doel in. E doel dat we ook in de "communistische"socialistische landen wel tegen kwamen of komen. Namelijk uw kinderen an uw gezag onttrekken en beinvloeden met informatie, die hen tot "wereldburgers"maakt, zonder houvast!
Ongelofelijk allemaal dat ook de meeste leiders van de VN of UNESCO leden zijn van geheime organisaties zoals Skull & Bones of de Vrijmetselarij. Met recht leert Christus ons dan oik dat de wetteloosheid is toegenomen in de tijd, zo vlak voor Zijn wederomst!

Het is dus onmogelijk dat er een herstel van een Tehocratisch nationaal Israël kan komen. Want, met name, Openbaring 13 leert ons dat allen, groot, klein, rijk of arm de wetteloosheid zullen navolgen.
Vandaar dat Gods redding door de Heilige Geest moet plaats vinden, anders zou er niemand gered kunnen worden. Alleen de Heilige Geest stat boven Satan en geen andere. Jezus vertrok naar de Hemel om het Hemels Heiligdom te reiningen! Dat wil zeggen, dat allen die in het Hemels Koninkrijk ontvangen zulle worden, hebben Gods wet (de geboden) aanvaard en erkend. Het Zegel van die erkenning is aan hun voorhoofd en rechterhand aanwezig. In plaats van het Merkteken van de aanvarding en erkenning van het Merkteken, de Paus en Washington waar de Duivel huist! En toevallig is dat niet alleen een gedachtegang van mij of wellicht vele andere waarlijk opgestane broeders en zusters in Christus, maar ook van veel onderzoekers e journalisten.
Ook vanochten zag en hoorde ik dat Bush nu een zeer vreedzame actie begint tegenover de Islam en Moslims door hun geloof "mooi en liefdevol" te noemen.

Hoe kan nu een ongeestelijke fundament ineens "liefdevol en mooi"genoemd worden als het geweld en moord tot goddelijke verhevenheid heeft gepromoted. Mensen onthoofd en de Goddelijke
wet en getuignis heeft verbannen, zaols Openbaring 9 onsleert, ten tijde van Mohammed en Aboubeker, de Islamitische generaal die Gods invloed uit het Midden OOsten verdreef, dat door God "het eerste wee"wordt genoemd. De afval van Gods wetten en geboden dus.

Nadat de Bisschop eerst de strijd tegen de Protestantse kerken heeft ingezet (o.a. WO I en WO II) zet ze nu de aanval concreet in onder het bewind van haar hulp de USA om de Islam te rechtvaardigen, niet door de Geest van God, maar door de 3 onreine Geesten die zij behelst.

Scheidsmuren kunnen alleen door Christus en de Heilige Geest worden geslecht, niet door wereldse leiders die onder het gezag van de Overste staan (Satan). Alleen de Heilige Geest kan mensen tot God trekken en hen de bekering doen ervaen. (penbaring 22:17 en Johannes 16:7-13)

Maar bedenk beste vrienden dat de tijd zeeer kort is! Waakt en bereid u voor! BESTUDEER de Heilige Schrift door de Heilige Geest en vraagt uw Meester Christus om inzicht!

Gods zegen allemaal!

Terug naar “Archief”