weglopen bij de kudde.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

weglopen bij de kudde.

Berichtdoor hijwel » 15 jun 2003 18:51

Ben jij een schaap uit de kudde van de goede herder?
Wat voor schaap ben jij? ben je een gewillig schaap die zich laat leiden door de goede herder. Of ben je een dwars schaap dat steeds bij de kudde wegloopt en weer terug geroepen moet worden?

Hij heeft zijn leven gegeven voor jou als schaap van de goede herder.
Laat je lijden.. want hij doet je nederliggen in grazige weiden, en hij voert je zachtjes aan zeer stille wateren..
Hoe moeilijk het ook wordt in het leven.. zijn stok en zijn staf zullen je vertroosten.
Hij zegt: ik ken de mijnen. Is dat niet mooi? hij weet wie je bent, wat je mist en wat je nodig hebt. Ik voel me zelf een eigenwijs schaap die zich maar moeilijk kan laten lijden.
Hoe voel jij dat?

We zullen worden als 1 kudde, samen met 1 Herder!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 15 jun 2003 19:04

nu ik loop veel weg bij de kudde
ik ben echt een verdwaalde schaap
steeds zoek ik nog mijn herder en wil bij zijn kudden horen
maar steeds maak ikme eigen keuzens

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2003 19:43

Even denken...

Ik ben een schaapje dat wel weet dat de Herder er is, maar soms vind ik het moeilijk om Zijn stem te onderscheiden. Het is ook weleens gebeurd dat ik totaal de verkeerde kant opliep, terwijl ik wist dat dat verkeerd was... Gelukkig heeft mijn Herder mij toen toch steeds weer opgezocht en me weer op de goede weg gezet. Soms loop ik even verkeerd, maar mijn Herder roept me steeds weer bij Zich en daar ben ik Hem ontzettend dankbaar voor. Onze God is heeft de eerste stap gezet en Hij doet steeds moeite om met ons in contact te komen. Wij hoeven alleen maar ja tegen Hem te zeggen. Mooi he...

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 15 jun 2003 19:47

bij de goede herder blijven is heel moeilijk. Je overgeven aan verleidingen anderzijds is heel makkelijk, hoe komt dat toch? Wil je bij Jezus horen zul je af en toe een offer moeten geven.

Gisteren ging ik naar het plaatselijke café, waarvan de helft hervormd christelijk is, om een snack te halen. Op een gegeven moment begon men allemaal hard te zingen: "Wij willen tieten zien". Christen en niet christen. Er waren er maar weinig die er voor kozen om niet mee te doen. Iedereen ging mee met de grote grijze massa. En als als je niet mee doet, hoor je er niet bij.
Ik kies persoonlijk liever niet mee te doen, en aan populairiteit te verliezen, dan mee te gaan en aan populairiteit bij God te verliezen.

Als er iemand met een pistool op je hoofd jouw vraagt: "Geloof je in God." Zoals dat in America al eens gebeurde, wat zou jij zeggen?
Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 16 jun 2003 12:05

ik hoop en bidt dat God me dan sterk maakt op dat moment.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 16 jun 2003 12:20

Ik ben een schaapje die lang dacht verdwaald te zijn, en doelloos voortliep, alleen, totdat ze niet meer verder kon. WAnt het land waarop ze liep was vreemd, de schapen liepen verwilderd rond en waren vijandig en vol leugens. Ze ging opzoek, en zocht en zocht. Ze werd moedeloos en gaf het op en riep om de herder. Toen keek ze om zich heen, met andere ogen, en ze zag schapen lopen voor en achter haar, en overal. Ze sprak met hen, want die schapen hadden iets in hun ogen, een rust en vrede en liefde, ze hoorde bij elkaar want ze liepen samen in een kudde. De schapen vertelden over de Herder, dat Hij vlakbij was. Dat Hij altijd al vlakbij haar was geweest.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

joris

Berichtdoor joris » 16 jun 2003 12:24

ik was een schaapje wat maar wat liep te mekkeren. Ik dacht dat ik strak achter dd herder aan moest hoppen. Ik dacht zelfs dat ik binnen een afrastering stond te grazen!!!!Totdat ik merkte dat er geen afrastering was en dat de ruimte ongelooflijk groot was waar ik mocht grazen!!! De HErder lette wel op of ik savonds binnenkwam!!! hij heeft me eenpaar keer apart moeten opzoeken, maar Hij zorgde er wel voor!!!! Heerlijk zo'n herder!! heerlijk, een hele hei waar ik mag ronddartelen!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 16 jun 2003 13:55

ben een schaap in wolfskleren. Zie zelf ook niet vaak dat ik een schaap ben. Vergeet vaak dat schapen ook mogen rusten, en in de buurt van de Herder mogen blijven. Probeer vaak voor de Herder uit te rennen, om vervolgens geen Herder te zien, en dan doe ik alles weer alleen.
Ben geen kuddedier. Te weinig misschien.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 16 jun 2003 14:17

ik loop heel vaak achterop en raak dan de kudde en de Herder kwijt, toch wil Hij telkens op mij wachten en me dan een stukje dragen, tot ik weer op eigen pootjes verder kan, met de blik op de Herder.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 16 jun 2003 14:24

ik ben een heel recalcitrant schaap, ik wil telkens naar de kudde van die andere herder.... de verkeerde herder.....
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 16 jun 2003 16:07

Ik ben een schaap dat heel vaak ongemerkt steeds verder bij de Herder vandaan loopt om er dan uiteindelijk achter te komen dat ik niet zonder de Herder kan.

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 16 jun 2003 16:57

Ik ben een schaap dat niet zonder de Herder kan. Als ik maar het gevoel heb dat de Herder niet meer in de buurt is ga ik keihard blaten om de Herder. Eigenlijk probeer ik constant geluid te maken naar Hem, zodat ik heel dicht bij Hem blijf. En steeds merk ik weer dat wanneer ik even vergeet te blaten, of wanneer er een stukje sappig gras is dat maakt dat ik achterblijf, dat Hij heel goed op me let en me weer terughaalt. Of terug fluit. en gelukkig heb ik veel gehoorzame schapen in mijn omgeving en we blijven dicht bij elkaar en helpen elkaar dicht bij de Herder te blijven.

Chaja
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 21 jun 2003 00:15

God heeft Zijn schaapjes op het droge :wink:
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jun 2003 12:34

Ik blaat zoveel dat ik soms de Herder uit het oog verlies... Hij mij niet gelukkig!
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 24 jun 2003 12:57

God heeft Zijn schaapjes op het droge
:D :D :D

Nou maar hopen, dat als er één schaap over de dam is.... :D

Terug naar “Archief”