Israel verklaart oorlog aan Hamas

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 13 jun 2003 13:54

Het is namelijk een religieuze kwestie, tussen God en satan(allah). In Israël zal het namelijk nooit meer vrede worden totdat de Joden erkennen dat Jezus ook hun Messias is.

Dit noem ik nu fundamentalistische zever, diep treurig..... Je noemt ten eerste Allah "Satan", een diepe belediging tegenover de moslims en ook nog arrogant. Ten tweede geef je ook nog eens een sneer naar de Joden want het geweld is hun eigen schuld omdat ze Jezus niet erkennen als hun Messias.....

Mensen die dit ontkennen zijn en/of anti-semiet en/of begrijpen de bijbel niet.

Over die Bijbel wil ik nog wel discusiëren, zoals uit vorige topics blijkt dat ik op dit punt wel heel erg verchil met rechtzinnig gereformeerden en evangelischen. Maar dat je in je statement ook durft aan te halen dat mensen die de Joden niet als uitverkoren volk zien mogelijk anti-semiet zijn is gewoon te belachelijk voor woorden. In alle godsdiensten komt die flauwe kul voor van "uitverkorenen", zeer gevaarlijk.... Jezelf of anderen "de uitverkorenen" noemen zou bij wet verboden moeten worden. Alle sekten werken zo trouwens, het is oh zo gemakkelijk. De moslims doen dat trouwens ook, de Hamas strijders zijn ook uitverkoren om tegen de Zionisten te vechten.

bah bah bah en nog eens bah in verband met zulke gedachten. Zien jullie dan nu echt niet in dat de Joden dat zelf verzonnen hebben zoals alle andere godsdiensten dit ook gedaan hebben. Ik trek niet het bestaan van God in twijfel of de Joodse geloofservaringen uit het OT, ik vraag alleen maar aandacht voor de menselijke component in geloven....
Afbeelding

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 13 jun 2003 14:05

Abraham, Izak, Jakob ------------------------- tot Jezus, Morse. God voltrok Zijn heilsplan door dat volk.
Ik ben de HEERE, Uw God, die u uit Egypteland uitgvoerd heb... God gaf Zijn wet aan dat volk.
Esther en Mordechai... God redde dat volk van de dood die ze ingedreven zouden worden.
Enzovoort enzovoort enzovoort.

WOII... 6 miljoen joden worden vergast... Waarom? Omdat satan nog steeds, in het bijzonder dìt volk haat, dat door de Heere zèlf `Mijn volk` genoemd wordt.

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 13 jun 2003 14:11

WOII... 6 miljoen joden worden vergast... Waarom? Omdat satan nog steeds, in het bijzonder dìt volk haat, dat door de Heere zèlf `Mijn volk` genoemd wordt.

En wat dan met de miljoenen russen die door Stalin gedood werden, de honderdduizenden die onder de Amerikaanse atoombom stierven te Japan enz enz enz enz.....

Die 6000 000 joden zijn gestorven omwille van een verwerpelijke ideologie!

God gaf Zijn wet aan dat volk

Dat geloof ik graag maar ik geloof ook heel erg in het feit dat die ene God ook aan andere culturen en volkeren zijn wetten gaf, welliswaar in een andere culturele context. God exclusief blijven claimen is Hem oneer aandoen.
Afbeelding

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 13 jun 2003 14:12

Inspector Morse schreef:Maar dat je in je statement ook durft aan te halen dat mensen die de Joden niet als uitverkoren volk zien mogelijk anti-semiet zijn is gewoon te belachelijk voor woorden. In alle godsdiensten komt die flauwe kul voor van "uitverkorenen", zeer gevaarlijk....

Ben ik helemaal mee eens.
bah bah bah en nog eens bah in verband met zulke gedachten. Zien jullie dan nu echt niet in dat de Joden dat zelf verzonnen hebben zoals alle andere godsdiensten dit ook gedaan hebben. Ik trek niet het bestaan van God in twijfel of de Joodse geloofservaringen uit het OT, ik vraag alleen maar aandacht voor de menselijke component in geloven....

De Joden hebben dit niet verzonnen en vinden het zelfs vreselijk moeilijk deze titel 4000 jaar al te dragen. Daar zit ook het probleem. Velen snakken naar emancipatie met deze wereld.

Of het een menselijke beredenering is... Ik durf niet tegen de G´d van Israël op te staan en tegen Hem te zeggen: ´Israël is niet Uw uitverkoren volk, omdat ik het menselijke component in mijn geloof wil beleven, voelen, zien en horen.´ Dan heb ik een probleem. En terecht. Hij beslist wie Zijn volk is en niet Joden, Moslims, Christenen or anyone.

Lees Jacobus 4:4 voor de grap eens :wink:

Groetjes,
Kena.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 13 jun 2003 14:15

Morse,

Hmm.
Met dat eerste heb je een punt.

Maar dat tweede...
God openbaart zich exclusief in Zijn Woord. En dat Woord is oneindig veel meer dan een `culturele context`.

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 13 jun 2003 14:15

Ik durf niet tegen de G´d van Israël op te staan en tegen Hem te zeggen: ´Israël is niet Uw uitverkoren volk,

Laten we dan stellen dat we allemaal God's uitverkoren volk zijn, dan wil ik wel mee op weg gaan!
Afbeelding

LPJ
Verkenner
Verkenner

Uitverkoren volk

Berichtdoor LPJ » 22 jul 2003 10:13

Het is voor mij werkelijk onbegrijpelijk dat er op Refo(!!)web gesteld wordt dat Israel niet het uitverkoren volk zou zijn. Is het niet glashelder dat we midden in de tijd van Openbaring leven? Is bv. de Zesdaagse Oorlog niet iets heel merkwaardigs? 4 buurlanden vielen Israel aan; iedereen verwachtte dat Israel snel zou capituleren. De oorlog was na 6 dagen afgelopen; En Israel (nog kleiner dan ons kikkerlandje) nam land in... Ik zie het voor me: Frankrijk, Duitsland, Engeland vallen Nederland aan. Ik verzeker dat Nl zich binnen 10 minuten overgeeft. Op bijzondere wijze is de staat Israel gesticht. Op bijzondere wijze zal de staat Israel in stand blijven. Jeruzalem zal een 'aanstoot aller volken' worden; oorlogen tegen Israel zullen komen, maar als het moment daar is, dat heel de wereld denken zal dat Israel verwoest zal worden, zal Israel gered worden. Waarom? Omdat het het uitverkoren volk is.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 22 jul 2003 12:58

Inspector Morse schreef:
Ik durf niet tegen de G´d van Israël op te staan en tegen Hem te zeggen: ´Israël is niet Uw uitverkoren volk,

Laten we dan stellen dat we allemaal God's uitverkoren volk zijn, dan wil ik wel mee op weg gaan!

Kijk Morse, dit is een mooi voorbeeld van het feit dat jij je eigen godsdienst maakt. Dwars tegen de bijbel in op dit soort punten.

Terug naar “Archief”