Palestijnen hebben recht op eigen staat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JWW
Verkenner
Verkenner

Gekke jongens, die Palestijnen!

Berichtdoor JWW » 03 jun 2003 08:20

Vreemd eigenlijk dat de Palestijnen dat land zo graag willen hebben. ze kunnen toch ook wel in de Arabische buurlanden gaan wonen, dan hebben ze een beter bestaan dan in de vluchtelingenkampen.

Hier zit namelijk meer achter dan alleen een stukje land!
en daar kunnen wij als christenen toch niet achter staan! :!: :?: :!:

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 05 jun 2003 12:02

Na Irak ben ik zeer sceptisch over Europa. Toch is Europa nu aan zet eigenlijk. Amerika heeft gesproken, Palestijnen en Israeliers hebben met elkaar gesproken. Nu moet Europa!

Ik bedoel dit heel concreet. Europa moet nu volledig afstand nemen van Arafat. De internationale druuk op Arafat moet worden vergroot. Het kan niet zo zijn dat Israel en VS Arafat als niet ter zaken hebben afgheschreven. Zeer begrijpelijk overigens, de man greep nadat de schijnheilige hogedrukgebieden boven zijn huis waren wegggetrokken altijd weer zeer bewust terug op geweld. Met hem is niet te praten.

Europa moet nu, en dat wil ze niet!, aangeven dat ook zij Arafat laat vallen. Maar zoals altijd durft Europa wellicht geen duidelijke beslissingen te nemen. blubberen en modderen ligt hen meer.

In Dat geval rest Europa niets anders dan zwijgen! Maar dan ook geen kritiek. In dat geval zet men zichzelf op nonactief en kan Europa beter buiten gaan spelen.

Maar de internationale druk en de positie van Abbas zullen worden versterkt doordat ook Europa, de strohalm van de terrorist Arafat, de palestijnse leider laten valen.

Overigens ben ik zeer sceptisch over het vredesproces wat nu op gang lijkt te gaan komen.
Geen ontwikkeling zonder conflict!

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Gekke jongens, die Palestijnen!

Berichtdoor groenrondballetje » 05 jun 2003 12:15

JWW schreef:Vreemd eigenlijk dat de Palestijnen dat land zo graag willen hebben. ze kunnen toch ook wel in de Arabische buurlanden gaan wonen, dan hebben ze een beter bestaan dan in de vluchtelingenkampen.

Vage verdachtmakingen. :x

Dit kan net zo goed slaan op de Joden die vanuit de hele wereld de laatste eeuw, en m.n. vanaf WO II naar dit stukje land zijn verhuist ... :shock:

Tijd voor Salomons oordeel :mrgreen:

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 05 jun 2003 12:16

arthur schreef:Overigens ben ik zeer sceptisch over het vredesproces wat nu op gang lijkt te gaan komen.

Denk jij nog steeds dat je door geweld vrede kunt bereiken, of waarom ben je sceptisch als mensen op zoek gaan naar een duurzame vrede :?

John

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 05 jun 2003 12:39

Nog geweld, nog dialoog bereikt uiteindelijk de vrede die Israel wil.

Het enige bestand wat nog fungeert is dat van Begin, een zeeer rechtse leider btw, (dit even voor al die lieden die denken dat alleen linkse leiders vrede kunnen sluten)

Dit was in vergelijking met de klus die Sharon te klaren staat een peuleschil. Daar was rationele politiek in het spel, daar ging het om de dialoog waarbij het militaire apparaat onder controle stond van hen die de dialoog voerden.

Met het terrorisme op de achtergrond, dat zich niets gelegen laat liggen aan staatslieden die hen toch niet onder controle hebben, ligt dat veel moeilijker.

Ik ben sceptisch, wil echter niets uitsluiten en ook ik hoop ten diepste dat de stappen die gezet worden nu een begin zijn van een succesvol vredesproces.
Ik ben partijdig zeker! Mijn scepsis zou echter even groot zijn als ik het niet was.

Zowel Camp David 1979 als Oslo 1993 hebben één van de ondertekenaars het leven gekost!
Geen ontwikkeling zonder conflict!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 05 jun 2003 19:20

arthur schreef:Overigens ben ik zeer sceptisch over het vredesproces wat nu op gang lijkt te gaan komen.

ik ook. maar weet jij een betere oplossing?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 13 jun 2003 14:04

groenrondballetje schreef:Het Joodse volk bestaat ook uit vele verschillende rassen; Joden van overal ter wereld zijn naar Israel verhuist (verschillende landen in West- en Oost-Europa, Afrika, enz.)

John

Maak eerst onderscheid tussen Jood en Israëliet. Een Israëliet hoeft geen Jood te zijn, maar een Jood is een Israëliet.

Maar tot welke ras zou ´mijn volk´dan behoren, John? Het zijn Semieten, zoals Hollanders Germanen zijn. Jij bedoelt m.i. dat Joden tot verschillende nationaliteiten behoort, náást hun Israëlische.

Dit ff tussendoor als een intermezzo...

Kena
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Gekke jongens, die Palestijnen!

Berichtdoor Kena » 13 jun 2003 14:06

JWW schreef:Vreemd eigenlijk dat de Palestijnen dat land zo graag willen hebben. ze kunnen toch ook wel in de Arabische buurlanden gaan wonen, dan hebben ze een beter bestaan dan in de vluchtelingenkampen.

Je zegt het al: vluchtelingenkampen. Palestijnen zijn op de vlucht, omdat de Arabieren een bloedhekel aan ze hebben :(

Het lijkt op een fysieke strijd, maar uiteindelijk is het een geestelijke strijd die alleen door de Mashiach gewonnen kan worden.
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 13 jun 2003 14:18

Kena schreef:
groenrondballetje schreef:Het Joodse volk bestaat ook uit vele verschillende rassen; Joden van overal ter wereld zijn naar Israel verhuist (verschillende landen in West- en Oost-Europa, Afrika, enz.)

Maak eerst onderscheid tussen Jood en Israëliet. Een Israëliet hoeft geen Jood te zijn, maar een Jood is een Israëliet.

Maar tot welke ras zou ´mijn volk´dan behoren, John? Het zijn Semieten, zoals Hollanders Germanen zijn. Jij bedoelt m.i. dat Joden tot verschillende nationaliteiten behoort, náást hun Israëlische.

Eigenlijk bedoel ik etniciteiten (of volkeren), want de (huidige) mensheid kent geen rassen ...
Nationaliteit is vergankelijk (door naturalisatie), dit i.t.t. etniciteit.

John

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 13 jun 2003 17:26

groenrondballetje schreef:
Kena schreef:

Eigenlijk bedoel ik etniciteiten (of volkeren), want de (huidige) mensheid kent geen rassen ...

John

Ok, maar Israëlieten bestaan niet uit meerdere volkeren. Het is één volk die verstrooid is en nu naar huis komen.
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 15:19

DGRA schreef:Natuurlijk hebben ze recht op een eigen staat. Tot de komst van de vele joden naar Israel was het gewoon hun grondgebied.

Waar haal je deze onzin vandaan?

In het Brits Mandaat woonden alleen Druzen/ bedoeinen etc. Nadat de 1e, 2e en 3e aliyah zionisten het land weer vruchtbaar hadden gemaakt trokken arabieren naar het mandaat gebied toe. Deze Libanese, Egyptische en Syrische arabieren hebben zich later uit puur propagandistische redenen 'palestijnen' genoemd. De term Palestina bestond al wel langer, dat was een naam, bedacht door keizer adrianus. En heeft niets met de 'palestijnen' van nu te maken.

Ze stichten maar een staat in Saudi Arabië ofzo

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 23 jun 2003 11:29

Kena schreef:
Kena schreef:

Ok, maar Israëlieten bestaan niet uit meerdere volkeren. Het is één volk die verstrooid is en nu naar huis komen.

Wat is jouw definitie van een Israëliet?
Iemand die in Israël woont en werkt?
Iemand die in Israël geboren is?
Iemand met een Israëlisch paspoort?
Een Jood?
Een Jood met een Israëlisch paspoort?
Iemand met Israëlische voorouders (voor hoeveel % of in welke lijn)?
Een Jood met Israëlische voorouders (voor hoeveel % of in welke lijn)?

John

PS - zonder definitie heeft een term geen waarde ....

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 23 jun 2003 11:30

Yaron E. schreef:
DGRA schreef:Natuurlijk hebben ze recht op een eigen staat. Tot de komst van de vele joden naar Israel was het gewoon hun grondgebied.

In het Brits Mandaat woonden alleen Druzen/ bedoeinen etc. Nadat de 1e, 2e en 3e aliyah zionisten het land weer vruchtbaar hadden gemaakt trokken arabieren naar het mandaat gebied toe. Deze Libanese, Egyptische en Syrische arabieren hebben zich later uit puur propagandistische redenen 'palestijnen' genoemd. De term Palestina bestond al wel langer, dat was een naam, bedacht door keizer adrianus. En heeft niets met de 'palestijnen' van nu te maken.

En Druzen / bedoeinen zijn geen mensen met rechten :!: :?:

Of wat wil je hiermee zeggen ...

John

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 23 jun 2003 11:45

Yaron E. schreef:

En Druzen / bedoeinen zijn geen mensen met rechten :!: :?:

Of wat wil je hiermee zeggen ...

John

Ik wil daarmee zeggen dat Druzen en Bedoeinen mensen zijn die op dit moment alle rechten hebben die welke andere Israeli dan ook heeft. Dat zij als 1 van de weinige Arabische uitzonderingen zich wel onthouden van terreur, gewoon belasting betalen, in het leger dienen. Daarom heeft geen enkele Israeli, hoe rechts dan ook, een probleem met deze Arabieren.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Yaron E. » 23 jun 2003 11:46

Kena schreef:
Kena schreef:

Wat is jouw definitie van een Israëliet?
Iemand die in Israël woont en werkt?
Iemand die in Israël geboren is?
Iemand met een Israëlisch paspoort?
Een Jood?
Een Jood met een Israëlisch paspoort?
Iemand met Israëlische voorouders (voor hoeveel % of in welke lijn)?
Een Jood met Israëlische voorouders (voor hoeveel % of in welke lijn)?

John

PS - zonder definitie heeft een term geen waarde ....

Israelieten zijn niet per se Joden.
Joden zijn wel Israelieten

Terug naar “Archief”