vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 19 aug 2005 13:05

MissF schreef:Ik denk dat echt vriendschap niet zomaar kan komen, met je ex, of je moet er erg veel tijd en energie in steken, en zou je daar echt zin in hebben als het je ex is?

Mee eens! Meestal is er wel 1 van de 2 die nog gevoelens heeft en dus toch weer meer wil. Of 1 van de 2 is zo gekwetst dat het niet werkt. Ik denk dat het behoorlijk afhangt van de lengte van de relatie. Als je heel lang iets hebt gehad en veel gedeeld is het heel moeilijk ineens 'gewoon' als vrienden met elkaar om te gaan.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 aug 2005 15:44

Jos123 schreef:
MissF schreef:Ik denk dat echt vriendschap niet zomaar kan komen, met je ex, of je moet er erg veel tijd en energie in steken, en zou je daar echt zin in hebben als het je ex is?

Mee eens! Meestal is er wel 1 van de 2 die nog gevoelens heeft en dus toch weer meer wil. Of 1 van de 2 is zo gekwetst dat het niet werkt. Ik denk dat het behoorlijk afhangt van de lengte van de relatie. Als je heel lang iets hebt gehad en veel gedeeld is het heel moeilijk ineens 'gewoon' als vrienden met elkaar om te gaan.

Niet mee eens, het kan wel! :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 aug 2005 12:10

Jos123 schreef:

Mwah, ik ervaar het eerder andersom. Als je lang met elkaar gehad hebt en elkaar goed kent, kun je beter goede vrienden worden dan met iemand waarmee je een kortstondige loze relatie hebt gehad. Dán heb je eerder niet veel zin meer om vrienden te worden, want diegene was blijkbaar niet echt interessant op de lange termijn.

André

Berichtdoor André » 20 aug 2005 13:22

Aragorn schreef:
Jos123 schreef:

Mwah, ik ervaar het eerder andersom. Als je lang met elkaar gehad hebt en elkaar goed kent, kun je beter goede vrienden worden dan met iemand waarmee je een kortstondige loze relatie hebt gehad. Dán heb je eerder niet veel zin meer om vrienden te worden, want diegene was blijkbaar niet echt interessant op de lange termijn.
Mwah, ik vind dit een redelijk rationele ervaring.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 22 aug 2005 08:48

Aragorn schreef:
Jos123 schreef:

Nou Aragorn, dan moet je beide wel bereid zijn tijd en energie te steken in een vriendschap die als relatie blijkbaar niet werkte. Het zal vast wel kunnen, maar vanuit mijn ervaring zie ik dat het erg lastig is. Vaak gaat er toch wel ruzie gepaard met het uitmaken en dan is er volgens mij helemaal niet zoveel zin om toch weer vriendjes te worden. Alleen als het echt van beide kanten niet gaat en je het allebei niet meer wil zal een vriendschap misschien werken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 aug 2005 14:38

Tja, als het met ruzie uitgaat lijkt het me ook lastig. Maar waarom zou het nu weer met ruzie uit moeten gaan? Dat heb ik nog nooit meegemaakt..

En als het 'gewoon' uitgaat, geef je nog om elkaar en vind je elkaar nog steeds op een bepaalde manier aantrekkelijk, dus blijf je bijna automatisch wel vrienden.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 22 aug 2005 14:54

Aragorn schreef:Tja, als het met ruzie uitgaat lijkt het me ook lastig. Maar waarom zou het nu weer met ruzie uit moeten gaan? Dat heb ik nog nooit meegemaakt..

En als het 'gewoon' uitgaat, geef je nog om elkaar en vind je elkaar nog steeds op een bepaalde manier aantrekkelijk, dus blijf je bijna automatisch wel vrienden.

Waarom zou het met ruzie uit moeten gaan? Omdat 1 van de 2 dingen heeft gedaan die de ander niet leuk vind. Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt, maar wel vaak genoeg gehoord en van dicht bij gezien! Jij kent de voorbeelden vast ook wel! Of omdat de ander zich zo gekwetst voelt dat hij/zij niks meer van de ander wil weten, dat heb ik wel meegemaakt. Dat is heel vervelend, zeker als je niet goed begrijpt waarom eigenlijk.

Maar als het 'gewoon' uitgaat kan het zeker.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 07 okt 2005 10:01

Aragorn schreef:En als het 'gewoon' uitgaat, geef je nog om elkaar en vind je elkaar nog steeds op een bepaalde manier aantrekkelijk, dus blijf je bijna automatisch wel vrienden.

Niet dus... je loopt dan het risico dat de liefde blijft voortsudderen. Op een gegeven moment kan het zover komen dat je uit liefde moet zeggen elkaar maar niet meer te zien, omdat anders een van tweeen vast blijft zitten aan de ander, je komt dan niet los van elkaar?!
Ik kan me niet anders voorstellen dat je tot op zekere hoogte ook afstand van elkaar MOET nemen, en dat je niet hele goede, close vrienden kan blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 okt 2005 12:18

Nouja, wij hebben niet heel bewust afstand genomen toen. Als het uitgaat en je niet heel dicht bij elkaar woont moet je sowieso al bewust actie ondernemen om elkaar te gaan zien, dus dan heb je al een soort afstand. En dat ging en gaat eigenlijk wel goed. :) (En helemaal als je op een gegeven moment allebei weer iemand anders hebt)

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 07 okt 2005 13:50

Aragorn schreef:Nouja, wij hebben niet heel bewust afstand genomen toen. Als het uitgaat en je niet heel dicht bij elkaar woont moet je sowieso al bewust actie ondernemen om elkaar te gaan zien, dus dan heb je al een soort afstand. En dat ging en gaat eigenlijk wel goed. :) (En helemaal als je op een gegeven moment allebei weer iemand anders hebt)

Maarja, twordt wat anders als je én in dezelfde plaats woont, én van dezelfde kerkelijke gemeente lid bent, én je op dezelfde school zit..... :? :? :cry:

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 10 okt 2005 10:46

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 okt 2005 13:07

Vriendschap na verkering hoeft voor mij niet zo. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je uit elkaar bent gegaan en hoe je elkaar daarna behandelt hebt. Je kunt als vrienden uit elkaar gaan en elkaar bestoken met rotopmerkingen achteraf. Dat is geen basis voor een gewone vriendschap omdat er teveel gekwetst is. Dat kan omdat het allemaal nog te 'vers' is en een vriendschap op langere termijn wel kan werken, maar ik geef er totaal niet om (maar dat hangt ook af van hoe je ex is, als je verstandig en volwassen uit elkaar bent gegaan, is de kans op een leuke vriendschap daarna veel groter).

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 okt 2005 13:54

Het is vorige week uitgegaan tussen mij en m'n vriend.
Voordat we een relatie hadden, waren we erg goede vrienden van elkaar,
en dat willen we nu weer voortzetten.

Aangezien we dat allebei graag willen, gaat dat wel goedkomen. :)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 okt 2005 14:35

Niet alles waarover ik mijn mening geef is gebaseerd op de relatie die Jerryman en ik hebben gehad. Ik hoop dat jullie dat proberen los te zien van elkaar.

Danielle
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danielle » 17 okt 2005 11:57

Het zou heel mooi zijn als je na je verkering gewoon vrienden kunt blijven, maar het lukt idd niet altijd. Mijn verkering is nu twee maanden uit, gewoon omdat het niet meer ging, mijn ex wil nog steeds verder met mij, maar voor mij hoeft het niet meer. ik zou wel gewoon als vrienden met hem om kunnen gaan, maar voor hem is dit niet slim, de gevoelens blijven dan aanwakkeren... en zo kun je het niet afsluiten..

Terug naar “Archief”