Paranormaal zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jerryman

Paranormaal zijn

Berichtdoor Jerryman » 08 okt 2005 17:29

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 okt 2005 18:00

Paranormaal kent vele verschijningen. Zou je meer details kunnen geven?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 okt 2005 18:01

Ieder mens heeft wel "instinkt" of "gevoelens"
Bijvoorbeeld dat je net aan je vader denkt, en 2 minuten later belt hij.
Maar paranormale beursen en bijeenkomsten en dingen als wicca, tarot, wichelroedes, pendelen, etc. al die new age dingen daar moeten wij als Christenen ons verre van houden.
Wij hebben Jezus waar we naar leven, waar we van houden.
in de bijbel wordt meerdere malen gewaarschuwd voor dit soort dingen, dat wij ons er niet mee moeten inlaten.
Dus met mensen die daaraan doen, kunnen wij niet mee omgaan.

Ik weet niet of ik het hier direct zo kan zeggen, maar als je wat verder in je bijbelleer bent, zal je leren dat dat soort dingen niet van God zijn, maar van satan.
Maar voor sommige mensen is dat nog te vroeg om dat al zo te benoemen, die kunnen zich beter eerst meer in de bijbel verdiepen.......

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 okt 2005 19:16

Als Christen moet je die mensen juist opzoeken om hen te wijzen op andere wegen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 okt 2005 19:47

Optimatus schreef:Als Christen moet je die mensen juist opzoeken om hen te wijzen op andere wegen.

Oei, nu klink je wel heel erg als een opdringerige evangelische Christen hoor Opti. Maar goed, ik ben blij te weten dat als ik serieus ga rondzweven van al mijn mediteren dat jij er zult zijn om me weer neer te halen :mrgreen:

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 08 okt 2005 19:55

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 okt 2005 20:26

MrSokkie schreef:
Optimatus schreef:Als Christen moet je die mensen juist opzoeken om hen te wijzen op andere wegen.

Oei, nu klink je wel heel erg als een opdringerige evangelische Christen hoor Opti. Maar goed, ik ben blij te weten dat als ik serieus ga rondzweven van al mijn mediteren dat jij er zult zijn om me weer neer te halen :mrgreen:

Ik ben toch altijd al een blok aan je been, Soksel? ;)

Wijzen op andere wegen houdt overigens niet in dat je de hele dag die zwevers moet stalken... Ik ben geen Jehovaflippo.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 okt 2005 14:37

je kunt natuurlijk ook denken dat heel veel dingen die we paranormaal vinden helemaal niet paranormaal zijn, maar dat de meeste mensen onder ons er te veel voor zijn afgestompt/er niet voor open staan/niet spiritueel genoeg ontwikkeld zijn.

Ik bedoel: aura's lezen en pijn verlichten is voor mij net zo paranormaal als grootmeester zijn in het schaken of op je 4e een complete symfonie schrijven.

Alles wat een niet-christen meemaakt op dat gebied (bijvoorbeeld een voorspellende droom) is paranormaal en dient verketterd te worden. Alles wat een Christen meemaakt op dat gebied (bijvoorbeeld een voorspellende droom) is een boodschap van God en daar moeten we dankbaar voor zijn.

Zoiets zeker?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 okt 2005 14:38

Optimatus schreef:Ik ben toch altijd al een blok aan je been, Soksel? ;)

Ik leer wel zweven met die extra ballast, Opti. Als ik verlicht raak neem ik jou gewoon mee, of je wil of niet. :mrgreen:

Groet.

PS: soksel?? :x

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 okt 2005 17:51

Hm, vaak kunnen mensen er niet eens veel aan doen dat ze paranormaal zijn: wat moet je daar dan mee? Uitschakelen? Dat lijkt me makkelijker gezegd dan gedaan...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 okt 2005 18:08

kurtyo schreef:Hm, vaak kunnen mensen er niet eens veel aan doen dat ze paranormaal zijn: wat moet je daar dan mee? Uitschakelen? Dat lijkt me makkelijker gezegd dan gedaan...

Het lijkt me ook niet iets wat je wíl uitschakelen, alhoewel het me in sommige gevallen een gemengde zegen lijkt.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 09 okt 2005 19:03

mijn tante heeft de gave om pijn uit iemand te trekken en die zelf over te nemen..zeg maar...mijn rug zat laatst vast toen wilde ze dat bij mij doen.. nee bedankt. het is niet dat ze het niet goed bedoeld. maar pijn overnemen, en uit iemand trekken vind ik persoonlijk niet echt normaal. ...snap je?
dat mensen dat hebben en daar mee werken moeten ze wat mij betreft zelf weten, maar het niet op mij gaan uitproberen. of zij het nou paranormaal vinden of niet. het voelt voor mij niet goed. voor mij is iets paranormaal trouwens als iemand een gave heeft en die gebruikt in eigen naam zeg maar, en niet in die van jezus. nou en dan nog een lerares die op een gegeven moment aan mij vroeg of ik aura;s kon aanvoelen omdat dat zo leek te zijn, dat ik spanningen en gevoelens van anderen over neem en dat soort dingen. maarre, ik ben gewoon hoogsensitief. bovendien geloof ik niet zozeer in aura;s ze zullen er wel zijn maar ik wil daar niet mee werken. als ik al de gave heb om mensen aan te voelen is dat om dat god mij die gave heeft gegeven dus. niet iets wat ik zelf heb bereikt ofzo..

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 10 okt 2005 01:31

Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 10 okt 2005 07:56

Jerryman schreef:
Optimatus schreef:Paranormaal kent vele verschijningen. Zou je meer details kunnen geven?

Werken met krachten en bijv. aura's zien en hoofdpijn overnemen. Eerlijk gezegd heb ik me altijd zeer ongemakkelijk gevoeld in de buurt van diegene omdat die persoon me altijd heel raar aankeek. Het was op mijn werkvloer (bazin).

tja dit heeft alles te maken met de onzichtbare wereld, want satan zal alles willen gebruiken om het goed te laten lijken, maar zeker misbruiken. Een voorbeeld van het pijn weghalen, het lijkt weg te gaan, maar doordat je je eigenlijk voor de geestelijke wereld heb opengezet hebben de trawanten van satan alle kans om je te gaan terroriseren( om het maar ff heel zwaar te zeggen)
Laat je leiden door Hem!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 okt 2005 10:17

Jerryman schreef:
Optimatus schreef:Paranormaal kent vele verschijningen. Zou je meer details kunnen geven?

Werken met krachten en bijv. aura's zien en hoofdpijn overnemen. Eerlijk gezegd heb ik me altijd zeer ongemakkelijk gevoeld in de buurt van diegene omdat die persoon me altijd heel raar aankeek. Het was op mijn werkvloer (bazin).

zoiets heb ik ook een keer meegemaakt... Mn rij-instructeur vertelde toen ik een keer enorme hoofdpijn had, dat hij hoofdpijn weg kon nemen. Ik had niet gezegd dat ik hoofdpijn had, maar hij zei dat hij voelde dat ik hoofdpijn had en dat hij dat wel weg kon nemen. Ik voelde me er heel ongemakkelijk bij. Hij wist ook na een paar uurtjes al te zeggen hoe ik in elkaar zit, karakter en zo, kon niet echt zeggen dat ik daar heel blij mee was.. Vond dat echt wel een beetje eng!

Ik heb overigens verder ook geen flauw idee hoe je met zulke mensen om moet gaan.

Terug naar “Archief”