Maargoed, ik vind het ook geen ramp als het wel gebeurt hoor.

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Natuurlijk zijn facelifts e.d. iets heel anders en mi. ook veel ziekelijker dan een kinderwens. Maar toch, ook ivf past in een cultuur van: wij willen alles kunnen en zo nodig de natuur naar onze hand zetten om onze behoeften maar bevredigd te zien. Ik heb er in principe niet zoveel op tegen, maar ik vraag me wel af of de overheid dit moet vergoeden.
Maargoed, ik vind het ook geen ramp als het wel gebeurt hoor.
Met een klein beetje verkeerde wil, zou je kunnen lezen uit jou betoog dat een kinderwens opzich ook enigszins ziekelijk is?Aragorn schreef:Natuurlijk zijn facelifts e.d. iets heel anders en mi. ook veel ziekelijker dan een kinderwens.
Zoals b.v. een dotter behandeling voor een van je bekenden?Aragorn schreef:Nu is dat natuurlijk weer iets anders dan het krijgen van kinderen, maar om de gemeenschap nu te laten betalen omdat sommige mensen die ze niet kunnen krijgen zo graag kinderen willen.. ik denk dat er veel belangrijker dingen zijn.
André schreef:Met een klein beetje verkeerde wil, zou je kunnen lezen uit jou betoog dat een kinderwens opzich ook enigszins ziekelijk is?Aragorn schreef:Natuurlijk zijn facelifts e.d. iets heel anders en mi. ook veel ziekelijker dan een kinderwens.
Misschien is dit niet zo'n gelukkig woordkeus naar mensen toe die veel moeite hebben met het niet kunnen krijgen op de natuurlijke weg van een kind......?
Zoals b.v. een dotter behandeling voor een van je bekenden?
Dit is natuurlijk grote onzin, want als het gaat om wat de gemeenschap betaald, kan er beter helemaal geen ambulance meer uitrukken, toch?
Idd het kan beiden.Aragorn schreef:Eh, vind je het niet een beetje overdreven om verdriet over een niet-vervulde kinderwens al onder psychische gezondheid scharen? Je kunt veel lijden en rouw hebben terwijl je psychisch kerngezond bent lijkt me..
Klaas schreef:Je kunt je vanuit christelijk oogpunt natuurlijk wel afvragen of mensen wiens wereld instort als ze geen (eigen) kinderen kunnen krijgen het best geholpen zijn met IVF...
Aragorn schreef:Ho, ik heb nooit gezegd dat IVF niet zo mogen, alleen dat ik twijfel of het vergoed zou moeten worden. Dat is net iets anders.![]()
Ik weet overigens niet of het een opdracht is om 'alles te doen wat menselijkerwijs mogelijk is', het komt wel een beetje over alsof je dat vind (maar ik kan me vergissen natuurlijk).
Ik ben het ook met Klaas eens; als IVF op die manier een gerechtvaardigde plaats in het pakket zou moeten verwerven lijkt me dat meer een vorm van symptoombestrijding.
Riska schreef:Zou een christen dan niet mogen overgaan tot IVF?
Is het niet net als bij zoveel dingen dat wij gebruik mogen maken van de vooruitgang in de medische wetenschap, om maar wat te noemen. Doen we toch ook bij ernstige ziekten? (waarbij ook steeds meer gebruik wordt gemaakt van wetenschappelijk onderzoek).
Ik denk in feite dat niemand mag oordelen over de kinderwens in hoever je daarin wil gaan - want alleen die ouders die kinderloos zijn en blijven weten hoe diep dit verdriet zit (kan zitten).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten