Rijvaardigheid vrouw is hormonenkwestie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jerryman

Re: Rijvaardigheid vrouw is hormonenkwestie

Berichtdoor Jerryman » 08 okt 2005 11:13

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 08 okt 2005 11:14

S-je schreef:
tinos schreef:

volgens mij klopt het wel.. ik ken weinig tot geen vrouwen die goed kaart kunnen lezen :) maar goed, toeristische routes kunnen ook best leuk zijn

Okay, dan mag je nu zeggen dat je er wel een kent :D

Vrijwel altijd weet ik, wanneer ik één keer ergens ben geweest (ook bij extreem onbekend terrein, buitenland enzo), precies nog hoe je erheen moet rijden, al is het na een paar jaar pas...
Ook uit m'n kinderjaren weet ik nog heel goed hoe bepaalde straten, kruisingen en situaties eruit zagen in Frankrijk.

k Zou best eens willen weten of iemand anders ook foto's maakt van straten en een soort kaarten in zijn hoofd maakt van dorpen en steden...

---

Volgens mij zit het probleem van wel of niet auto kunnen rijden ook voor een groot gedeelte in de interesse.
Jongens worden van jongs af aan al gebombardeerd met speelgoed-autootjes en vrachtwagens. Tegenover de meisjes die daar pas rond de 17e jaar meer mee in aanraking komen.

Vroeger stond ik er altijd met m'n neus bovenop als m'n pa aan de auto of aan zijn motor zat te sleutelen. k Vond dat altijd mega interessant. Daarom lette ik in de auto tijdens het rijden ook meer op hoe mijn pa of ma reed. Dus...

I'm so pleased to meet you :D

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 08 okt 2005 11:16

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 08 okt 2005 11:19

Ik denk dat je verhaal wel klopt S-je. interesse doet een hoop, en die interesse moet toch ergens vandaan komen.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 08 okt 2005 11:53

*knip* foutje :D

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 08 okt 2005 11:57

verkeerd gereden zeker 8)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 08 okt 2005 13:51

Annemieke86 schreef:Dat veel vrouwen moeite hebben met kaartlezen en inparkeren, komt omdat zij in de baarmoeder te weinig zijn blootgesteld aan het mannelijke hormoon testosteron. Dat blijkt uit onderzoek door Duitse wetenschappers aan de universiteit van Giessen.

natuurlijk is deze stelling onzin, want we krijgen allemaal ongeveer evenveel testosteron van onze moeder in de baarmoeder, namelijk heel weinig.
nu hebben we op ons 18e wel wat andere hormoonsamenstelling, ik denk dat dat wel invloedt uitoefend en dat dat voornamelijk zit in het 3 dimensionaal denken, ruimtelijk inzicht dus...."
dat is best wel belangrijk met autorijden, mn bij parkeren :wink:

Okee, gelukkig heb ikzelf een goed ruimtelijk inzicht, ben heel goed in kaart lezen, en dat met heel weinig testosteron...

(geheimpje: ik kan ook geen auto parkeren, maar ja, ook geen helling trekken!!!, dat heeft toch niks met hormonen te maken, maar met handigheid volgens mij....)

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 08 okt 2005 14:33

tinos schreef:verkeerd gereden zeker 8)

Je kan veel van me zeggen, maar ik kan wel goed kaartlezen, de kaart draait wel regelmatig mee, maar we komen er altijd in één keer wanneer het goed op de kaart staat 8)
maar goed, inmiddels hebben we joop, en zijn wij als kaartlezers overbodig geworden als we al nodig waren, maar toch..

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 08 okt 2005 14:55

8)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 08 okt 2005 15:07

joh?! :P

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 08 okt 2005 17:30

*inactive*