je pastorale taak kan je hier kwijt! IK WIL MEER< ja ik o

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 12 jun 2003 19:02

joris schreef:ik verlang naar uw aanwezigheid
in alles wat ik doe
dat u Geest mij op mijn wegen leidt
daarom wijd ik heel mijn leven aan u toe.
jezus, Koning van de eeuwigheid,
uw volk gelooft uw woord.
heel de aarde toont uw heerlijkheid
en uw woorden brengen leven aan wie hoort

machtig Heer, alles wat leeft
zingt tot uw eer in eeuwigheid
Hier zijn wij, u toegewijd, en aanbidden u.

kijkdat vind ik nu het gave van het pinksterfeest!!!!

hoe zien jullie dat?

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 12 jun 2003 22:32

Dat is een heel mooi lied, Joris! Vooral dat 'in alles wat ik doe'. Het geweldige van de werking van de Heilige Geest in mij, is dat ik merk dat mijn intenties veranderen. Dat je zuiverder gaat leven. Steeds meer de durf hebt om niet meer naar je omgeving, maar naar Hem te luisteren.
En hoe losser je komt van je omgeving en de wereld, hoe meer je openstaat voor Zijn Weg. En op die manier ben je makkelijker te vormen tot Zijn Eer.
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

joris

Berichtdoor joris » 12 jun 2003 23:01

chaja schreef:Dat is een heel mooi lied, Joris! Vooral dat 'in alles wat ik doe'. Het geweldige van de werking van de Heilige Geest in mij, is dat ik merk dat mijn intenties veranderen. Dat je zuiverder gaat leven. Steeds meer de durf hebt om niet meer naar je omgeving, maar naar Hem te luisteren.
En hoe losser je komt van je omgeving en de wereld, hoe meer je openstaat voor Zijn Weg. En op die manier ben je makkelijker te vormen tot Zijn Eer.

he dat heb je mooi verwoord ja, zo ervaar ik dat ook.

joris

Berichtdoor joris » 22 jun 2003 21:55

joris schreef:
chaja schreef:Dat is een heel mooi lied, Joris! Vooral dat 'in alles wat ik doe'. Het geweldige van de werking van de Heilige Geest in mij, is dat ik merk dat mijn intenties veranderen. Dat je zuiverder gaat leven. Steeds meer de durf hebt om niet meer naar je omgeving, maar naar Hem te luisteren.

he dat heb je mooi verwoord ja, zo ervaar ik dat ook.

vandaag gave preek gehoord hierover. OVer hoe wij het kruis van Christus op ons nemen. HEt kruis van Christus: alle leed van de wereld.

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 23 jun 2003 18:27

Mooi... en dan ontdek je dat, met de hulp van God, dat kruis best te dragen is...
Wat heb je geleerd?

chaja
Het leven heeft mij dag aan dag

heel duidelijk laten blijken

de mooiste dingen die je ziet

die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien

je hebt ze met je hart gezien

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 23 jun 2003 18:42

Tja, maar toch vind ik het heel moeilijk om God te vinden.

Ik bedoel, ik zou best heel graag bekeerd willen zijn, en bid daar ook echt wel voor, en soms zijn er ook gebeurtenissen (afgelopen week nog) dat ik heel sterk voel dat God met me bezig is, maar op dit moment is de enige reden dat ik bid het feit dat ik doodsbang ben om te sterven, en ik weet dat ik God nog niet kan ontmoeten.

Je leest vaak dat mensen niet zonder Jezus kunnen, maar zo ligt het niet bij mij. Ik kan (naar mijn eigen idee) heel goed zonder Jezus, maar wil niet naar de hel, en daarom bid ik.

Zijn er mensen die dit herkennen??
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 23 jun 2003 19:12

Afat82 schreef:Tja, maar toch vind ik het heel moeilijk om God te vinden.

Ik bedoel, ik zou best heel graag bekeerd willen zijn, en bid daar ook echt wel voor, en soms zijn er ook gebeurtenissen (afgelopen week nog) dat ik heel sterk voel dat God met me bezig is, maar op dit moment is de enige reden dat ik bid het feit dat ik doodsbang ben om te sterven, en ik weet dat ik God nog niet kan ontmoeten.

Je leest vaak dat mensen niet zonder Jezus kunnen, maar zo ligt het niet bij mij. Ik kan (naar mijn eigen idee) heel goed zonder Jezus, maar wil niet naar de hel, en daarom bid ik.

Zijn er mensen die dit herkennen??

Tja, herken het aan de ene kant herken ik het wel, was vroeger bij mij ook zo. Maar kan me er anderzijds niet veel bij voorstellen. Ik heb vaak het idee dat ik helemaal niet leef, maar Jezus door mij. Ik voel me niet altijd een deel van Zijn lichaam, maar de laatste tijd toch wel steeds meer. Dat is echt zo gaaf, dat je weet dat je het helemaal niet zelf hoeft te doen! Al je fouten worden gewoon uitgewist!
Ik ben soms bang voor het leven, de dood is juist waardoor ik het leven hier aankan.

Nja, nu praat ik misschien ook wel makkelijk, omdat ik God nu heel erg ervaar, heb gisteren ook nog een prachtige preek gehoord. Dan wordt je weer zo enorm verzekerd en versterkt. Maar ik heb erg veel momenten dat ik Jezus kwijt ben.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 23 jun 2003 22:57

ja lizz da therken ik wel.

afat 82, gaaf dat je zo graag bij God wilt horen!!!! Dank HEm daarvoor!!!We vragen vaak zoveel aan GOd maar vergeten Hem te danken voor zoveel wat HIj voor ons doet en door ons heen doet. Als jeHEm zo duidelijk voelt, kruip dan nog wat dichter naar Hem toe!!!Here God ik wil helemaal voor U zijn, helemaal!!! Neem mijn leven, laat het HEer, toegewijd zijn aan uw eer. Daar wacht God op en Jezus wil je zo graag helemaal vullen met zijn Geest. Daar mag je om bidden, daarom is JEzus immers terug naar de hemel gegaan.
mooi verhaal, gaaf dat God zo me tje bezig is, afat en dat je het nog merkt ook!

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 24 jun 2003 07:33

Dank je, Joris en Lizz, een beetje bemoediging kan ik op dit moment wel gebruiken... :D
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jun 2003 11:45

he trouwens afat, je sig zegt het precies, als je niet weet wat je moet bidden, hoef je niet ontmoedigd te zijn, de Geest bidt voor je! Je hebt fantastische voorbidders!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 24 jun 2003 11:57

vandaag gave preek gehoord hierover. OVer hoe wij het kruis van Christus op ons nemen. HEt kruis van Christus: alle leed van de wereld.
:roll: dat zie ik nog niet zo gebeuren :?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jun 2003 12:27

surfer schreef:
:roll: dat zie ik nog niet zo gebeuren :?

dat hoeft toch ook niet :?:

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 24 jun 2003 17:31

Ik ga ff terug naar het onderwerp, aan de ene kant zou ik mijn leven helemaal op God gericht willen hebben. Dus evangelisatie, diensten en lezingen bijwonen, sing in bijwoonden, bijbel lezen, bidden, praat groepen enz. Er is een tijdje geweest dat ik heel dicht bij God leefde maar de laatste tijd voel ik me zo koud in de dienst. Dan denk ik, wat is er gebeurd?

Ik wil eigenlijk weer terug. Wat Joris schreef over dat God bezig is met het forum, ik denk dat hij gelijk heeft.

joris

Berichtdoor joris » 24 jun 2003 20:24

Gaaf charity!!!!!

joris

Berichtdoor joris » 27 jun 2003 10:11

Er is geen vriend zo trouw als Jezus, nee niet 'een, nee niet een!
jezus alleen kan ons hart genezen, Hij alleen, Hij alleen!

Nooit is ons zoveel troost gegeven zoveel liefde heeft Hij alleen.
Er is geen vriend zo trouw als jEuzs, Nee, niet een, nee niet een!

Er is geen dag dat Hij niet nabij is,
nee niet een, nee niet een!
Geen donk''re nacht kan ons van Hem scheiden
nee, niet een, nee niet een!

Jezus kent onze strijd en zorgen,
leidt ons steeds doro de dalen heen.
er is geen dag dat Hij niet dichtbij is,
nee, niet een, nee niet een!
NOoit is een zondaar vergeefs gekomen,
nee niet een, nee niet een!
ELk die gelooft heeft Hij aangenomen,
hij alleen, Hij alleen!
opw 588

gaaf lied wat niet God aanbidt en zelfs niet prijst. Maar wat wel als een proclamatie geschreven is: er is geen God als onze God!! En iedereen kan me wat!!!

Terug naar “Archief”