Waarom behoort een christen nee te zeggen tegen homeopathie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

babousjka

Berichtdoor babousjka » 05 okt 2005 15:01

D30 kan gewoon niet werken! dat houdt in: 1 deel werkzame stof op 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 delen water.
Dat betekent zoveel als: 1 werkzaam molecuultje uit de plantjes op een heel zwembad met watermolecuultjes.

En ik geloof niet dat er krachten zijn buiten de molecuultjes om, die erin gepotentioneerd kunnen worden.[/quote]
nou,ik heb jaaaaren geleden een zeer hoge potentie (verdunning) gehad en het werkt. :mrgreen:
ik snap nog steeds maar niet hoe men hier in dit topic de link heeft gelegd met occultisme en duivels etc.ik vind het vergezocht en erg beperkt.
dat zeer-behoudende christelijke opvatten van alles dat afwijkt van het "normale/reguliere" occult of duivels te noemen komt op mij werkelijk ziekelijk over.misschien zijn er homeopaten die hier een oplossing voor hebben? :shock:

babousjka

Berichtdoor babousjka » 05 okt 2005 15:06

Ik denk niet dat er (veel) dokters zijn die zo kil reageren als het over bv euthanasie gaat en ze beschuldigen van het niet belangrijk vinden van levens vindt ik dan ook oneerlijk en erg flauw.
Verder denk ik dat als je dagelijks tot aan je ellebogen in de menselijke organen zit je zo iemand een beetje afstandelijkheid tot zijn werk ook niet kwalijk kan nemen.

ik vind dat wél kwalijk! arts word je vanuit het standpunt dat je graag mensen wilt helpen,het is een opofferend beroep.
ook al sta je "dagelijks tot je ellebogen in de organen",dan nog zou je niet mogen afstompen tot een afstandelijke arts.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 okt 2005 16:02

k snap nog steeds maar niet hoe men hier in dit topic de link heeft gelegd met occultisme en duivels etc.ik vind het vergezocht en erg beperkt.
dat zeer-behoudende christelijke opvatten van alles dat afwijkt van het "normale/reguliere" occult of duivels te noemen komt op mij werkelijk ziekelijk over.misschien zijn er homeopaten die hier een oplossing voor hebben?

*BRULT IN BABOUSJA'S OOR* kijk eens na de geschiedenis van heel veel alternatieve geneeswijzen, die zijn geschoeid op een 'heidense' leest, bijvoorbeeld de acupunctuur die zich baseerd op de Yin Yang, reiki maar ook de homeopathie, sommige dingen werken nou eenmaal en daar is dan ook een logische verklaring voor..

Ik denk dat we het best eens zijn, ik denk niet dat jij naar een magnetiseur zou gaan..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

babousjka

Berichtdoor babousjka » 05 okt 2005 16:18

Raido schreef:
k snap nog steeds maar niet hoe men hier in dit topic de link heeft gelegd met occultisme en duivels etc.ik vind het vergezocht en erg beperkt.
dat zeer-behoudende christelijke opvatten van alles dat afwijkt van het "normale/reguliere" occult of duivels te noemen komt op mij werkelijk ziekelijk over.misschien zijn er homeopaten die hier een oplossing voor hebben?

*BRULT IN BABOUSJA'S OOR* kijk eens na de geschiedenis van heel veel alternatieve geneeswijzen, die zijn geschoeid op een 'heidense' leest, bijvoorbeeld de acupunctuur die zich baseerd op de Yin Yang, reiki maar ook de homeopathie, sommige dingen werken nou eenmaal en daar is dan ook een logische verklaring voor..

Ik denk dat we het best eens zijn, ik denk niet dat jij naar een magnetiseur zou gaan..

niet zo hard brullen hoor!
hihi,nee ik blijf het niet eens met dat homeopatie occult zou zijn....
enne of ik naar een magnetiseur zou gaan?het lijkt me beter dat ik daar maar geen antwoord op geef :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 okt 2005 22:09

Raido, niet zo gillen, ik heb al genoeg te stellen met de Berkenwoudse hangjugend...

Acupunctuur wordt al duizenden jaren toegepast, als ik mij niet vergis. Als die breinaalden niet zouden werken, dan zouden ze allang gewoon weer voor breiwerkzaamheden worden gebruikt. Een oud-docent van mij heeft wel eens acupunctuur gebruikt om ergens vanaf te komen en sindsdien gaat het weer goed met hem, terwijl de reguliere geneeskunde geen soelaas bood. Het is inmiddels 10 jaar geleden dat hij die breinaalden in zijn arm kreeg en de klachten zijn nooit meer teruggekomen...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 okt 2005 07:49

Ik ontken de werkzaamheid van acupunctuur niet, alleen vind ik persoonlijk dat er verschil is waarin acupunctuur aangewend wordt, of dat is vanuit de visie om je spieren en zenuwen te prikelen (dan ja!) of om je Yin en Yang door stimulatie van je energiebanen *bla* (dan nee).

Proef de Geest of hij uit God is, en ik denk persoonlijk dat het met het Yin en Yang verhaal niet uit de Geest kan zijn, ookal werkt het wel, en gebruiken ze dezelfde middelen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 okt 2005 09:33

Raido schreef:Ik ontken de werkzaamheid van acupunctuur niet, alleen vind ik persoonlijk dat er verschil is waarin acupunctuur aangewend wordt, of dat is vanuit de visie om je spieren en zenuwen te prikelen (dan ja!) of om je Yin en Yang door stimulatie van je energiebanen *bla* (dan nee).

Proef de Geest of hij uit God is, en ik denk persoonlijk dat het met het Yin en Yang verhaal niet uit de Geest kan zijn, ookal werkt het wel, en gebruiken ze dezelfde middelen.

Dus het hangt van het verhaaltje eromheen (en dus de cukltuur waar het uit voortkomt) of iets kan of niet? Curieus.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 okt 2005 09:45

Vind je dat MrSokkie? Is dat curieus? Het lijk me erg logisch zoals Raido dat zegt.

Als je met een goed verhaal iets doet, dan heb ik daar meer vertrouwen in dan wanneer je met een u-zweeft-wij-vangen verhaal aankomt, toch?

Overigens vind ik het zo grappig om te lezen dat mensen "genezen" worden door een D30 verdunning (Quote trouwens eens goed, babousjka, dat lees veel makkelijker.) Hoe bedoel is er sprake van invloed van de psyche op de gezondheid van de mens.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 okt 2005 09:53

MrSokkie schreef:
Raido schreef:Ik ontken de werkzaamheid van acupunctuur niet, alleen vind ik persoonlijk dat er verschil is waarin acupunctuur aangewend wordt, of dat is vanuit de visie om je spieren en zenuwen te prikelen (dan ja!) of om je Yin en Yang door stimulatie van je energiebanen *bla* (dan nee).

Dus het hangt van het verhaaltje eromheen (en dus de cukltuur waar het uit voortkomt) of iets kan of niet? Curieus.
Nee, niet het verhaaltje er om heen, maar de intentie..

Als ik 160 rijd omdat mijn auto zo hard kan krijg ik geen respect van de politie, rijd ik zo hard omdat mijn vrouw op sterven ligt, dan heb je best kans dat je door mag rijden ..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 okt 2005 09:56

Wie zegt mij dat de Heer niet ook via die middelen werkt, maar niet als zodanig herkend wordt? Immers, velen hebben nog nooit van de Heer gehoord, maar leven wel zoals je van christenen mag verwachten, terwijl veel christenen leven zoals je van niet-christenen mag verwachten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 okt 2005 10:07

Optimatus schreef:

Wie zegt mij dat de Heer niet ook via die middelen werkt, maar niet als zodanig herkend wordt? Immers, velen hebben nog nooit van de Heer gehoord, maar leven wel zoals je van christenen mag verwachten, terwijl veel christenen leven zoals je van niet-christenen mag verwachten.
Als de Heer doe die dingen werkt, zal dat vermeld worden en niet met vage rookdampen omgeven zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 okt 2005 10:33

Raido schreef:
Optimatus schreef:

Als de Heer doe die dingen werkt, zal dat vermeld worden en niet met vage rookdampen omgeven zijn.

Zoals de wolkkolom die voor Israël uitging?
Zoals de bijna sauna-achtige wierookwolken die ten tijde van de tempeldienst oprezen en in diverse kerken heden ten dage nog oprijzen?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 okt 2005 10:42

Zoals de wolkkolom die voor Israël uitging?
Zoals de bijna sauna-achtige wierookwolken die ten tijde van de tempeldienst oprezen en in diverse kerken heden ten dage nog oprijzen?
Ik denk dat je heeel goed snapt hoe ik het bedoel.

Wel eens in de Bijbel over Saul en de tovernares gelezen? De 'geest van Samuel' komt dan op en zegt dat Saul zal sterven, het spreekt de waarheid, maar is het uit God? Nee absoluut niet.

Mozes laat stokken in slangen veranderen door de kracht en macht van God, de tovernaars van de Farao konden dit ook, maar uit de macht van Satan.

en zo zijn er nog wel wat dingen, doe er wat mee.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 okt 2005 10:43

Waar staat dat, dat satan die Egyptenaren kracht gaf?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 okt 2005 10:47

Optimatus schreef:Waar staat dat, dat satan die Egyptenaren kracht gaf?
als een kracht niet uit God is, is hij van Satan.

Terug naar “Archief”