jongen betaalt alles?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheDeskGirl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor TheDeskGirl » 30 sep 2005 13:48

haha :lol:
<<< hihi wat kijk ik verwaand op die foto..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 sep 2005 21:00

Dat de jongen alles betaalde, stamt nog uit de tijd dat jongens meer verdiende dan de meisjes. De verschillen waren vroeger echt heel groot.
Bijvoorbeeld: een jongen verdiende 125 gulden per week en een meisje maar 45 gulden per week.
Op kantoor bv, in 1973, verdiende een meisje ongeveer 85 gulden per week, en een jongen voor hetzelfde werk bv iets van 150 gulden per week, echt extreme verschillen. Nu is het ook met leeftijd, dat je als je bv 16 jaar bent minder verdient voor het zelfde werk als iemand die bv 24 jaar oud is, vind ik ook belachelijk.
En nog vroeger moesten meisjes hun geld afgeven en moeder beheerde dat dan om de uitzet te kopen, bij elkaar te sparen, laken voor laken.
Nu jongens en meisjes allebei werken, vind ik dat je dan ook allebei betaalt. Of als het meisje al werkt en de jongen nog leert, dat het meisje betaalt.
Het gaat er gewoon om wie het meeste geld heeft, die betaalt, en heb je allebei ongeveer hetzelfde, doe je 50/50.
Net als met een bruiloft, met al die regeltjes, en het meisje had dan al haar uitzet bij elkaar gespaard, de jongen niet, die zou dan werken voor de kost.
Tijden zijn veranderd.
Maar huismannen, kan ik nog steeds niet aan wennen

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 okt 2005 18:28

Heel in het begin wilde hij alles betalen, maar toen heb ik gezegd dat ik dat niet wilde en sindsdien doen we het gewoon om de beurt. Het gaat eigenlijk gewoon vanzelf, een punt maken we er niet van. Op dit moment is hij nog student en ik werkzoekend, dus financieel gezien zijn we gelijk (nl. arm :) ). Bij de film of zo trekt hij zn portemonnee en bij iets anders ik weer of andersom en dat gaat prima.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 03 okt 2005 07:33

Omdat ik meer verdien dan m'n vriendin betaal ik meer dan haar maar zij trakteert mij ook wel eens en ik heb ook niet altijd geld bij me dan betaald zij het gewoon.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 okt 2005 09:06

TK wilde ook altijd betalen, maar dat lukte niet helemaal altijd...

Overigens, als je later toch in gemeenschap van goederen trouwt, maakt het helemaal niets uit. (Of de spaarrente van de een is hoger dan die van de ander...)

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 03 okt 2005 15:43

Wij doen gwoon om de beurt...
Dan es et drinken...
of parkeerkaartje .. Thoeft ok ni altijd grote bedragen te zijn..
En aan de ene kant ist ook logisch dat je als vrouw je uitzet spaart.. Die gaan dr over't algemeen later ook meer mee bezig dan de mannen..
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 okt 2005 16:27

jan10e schreef:Wij doen gwoon om de beurt...
Dan es et drinken...
En aan de ene kant ist ook logisch dat je als vrouw je uitzet spaart.. Die gaan dr over't algemeen later ook meer mee bezig dan de mannen..

Over dat uitzet...
Een vriend en vriendin van mij doen het echt helemaal samen. Ze sparen samen en kopen samen dingen.
Ik ben er totaal niet mee bezig, (logisch, na 2 maanden ;) ) maar wij zijn eigenlijk een beetje van plan dat we samen sparen, net zoveel als mogelijk is bij allebei (hij is eerder klaar met school dan ik en heeft nu een eigen bedrijf) en als we een huis(je) hebben kopen we pas spullen.
Ik zou sowieso alles zelf willen kopen ipv dingen krijgen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 03 okt 2005 17:07

MissF schreef:
Dan es et drinken...

Over dat uitzet...
Een vriend en vriendin van mij doen het echt helemaal samen. Ze sparen samen en kopen samen dingen.
Ik ben er totaal niet mee bezig, (logisch, na 2 maanden ;) ) maar wij zijn eigenlijk een beetje van plan dat we samen sparen, net zoveel als mogelijk is bij allebei (hij is eerder klaar met school dan ik en heeft nu een eigen bedrijf) en als we een huis(je) hebben kopen we pas spullen.
Precies, wat je nu koopt is dan out of time enzo, kan ik me nog iets van herinneren. :P

Liselotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Liselotje » 03 okt 2005 18:08

Nostyle schreef:Omdat ik meer verdien dan m'n vriendin betaal ik meer dan haar maar zij trakteert mij ook wel eens en ik heb ook niet altijd geld bij me dan betaald zij het gewoon.

Zo is het bij ons ook. Mijn vriend verdient meer (omdat hij werkt en ik nog op school zit) en hij vindt het leuk om te betalen. :D :D
Overigens... hij vindt het ook wel eens leuk als ik een keertje betaal. :D
I don't know what the future holds, but I know Who holds it!

ketura

Berichtdoor ketura » 03 okt 2005 20:20

Eerst had ik een vriendje die wilde dat ik alles steeds betaalde, daar baalde ik ook van op het laatst. Ik vind dat gewoon gierig, als een meisje alles maar moet betalen.
Gelukkig is het al 2 jaar uit en mijn vriend die betaalt het meeste omdat hij meer geld heeft, maar ik betaal ook vaak dingen.
Maar er zijn genoeg jongens die meisjes alles laten betalen.

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 05 okt 2005 14:18

MissF schreef:
Dan es et drinken...

Over dat uitzet...

Ik was dr gwoon al mee bezig voordatk verkering kreeg.. Dus dat staat gwoon achter t luik bij mij ;)
Maar kkoop wel tijdloze dingen, iets waar je altijd wat aan hebt... Dus nog geen servies en bestek enzo, dat wilk absoluut samen doen!!!
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 05 okt 2005 14:36

jan10e schreef:Ik was dr gwoon al mee bezig voordatk verkering kreeg.. Dus dat staat gwoon achter t luik bij mij ;)
Maar kkoop wel tijdloze dingen, iets waar je altijd wat aan hebt... Dus nog geen servies en bestek enzo, dat wilk absoluut samen doen!!!

Cool! Wij doen precies zo. Bij iedere gelegenheid komt de familie aandraven met van die leuke nuttige spullen, de lijst wordt steeds langer :) . (Maar heel serieus ben ik nog niet hoor, de overgrote dingen komen pas als de trouwdag in zicht komt en dat duurt toch nog een dikke 4 jaar op zn minst :mrgreen: )
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 okt 2005 10:57

Ik betaal nu alles, want ik heb nu een baan en mijn man kan niet meer werken door omstandigheden (hij is ook al best ouder) Dus de meeste poen komt nu van mij af.
Normaal zou ik nooit de kost voor een man verdienen, maar in dit geval is het onvrijwillig van zijn kant uit, dan is het anders.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2005 17:56

Mariamagdalena schreef:Ik betaal nu alles, want ik heb nu een baan en mijn man kan niet meer werken door omstandigheden (hij is ook al best ouder) Dus de meeste poen komt nu van mij af.
Normaal zou ik nooit de kost voor een man verdienen, maar in dit geval is het onvrijwillig van zijn kant uit, dan is het anders.

Waarom niet de kost verdienen voor de man? Stel dat ik een betere baan kan krijgen dan mijn toek. man zou kunnen vinden, en ik heb meer plezier in het werk dan mijn toek. man zou doen, dan zou ik toch lekker geld gaan verdienen? Ik snap dat probleem niet :)

(maargoed, gelukkig heeft mijn vriend nu al n bedrijf, en geoeg kans op een baan in de sector waar hij in afstudeerd, dus hoef ik minder te gaan werken later, maar als het nodig zou zijn zou ik het best vinden hoor :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 okt 2005 20:05

Nou, het probleem is, dat ik ook mannen ken die te lui zijn om te werken.
Die willen dat de vrouw alles doet, en werkt en zelf liggen ze iedere dag tot 10 uur in hun bed en smiddags zitten ze met kameraden in de kroeg van het geld van de vrouw.
Of niet in de kroeg, maar ik weet een paar mannen die zich "huisman" noemen, maar die echt niks in het huis doen behalve de was en de afwas en af en toe een beetje stofzuigen, verder kan de werkende vrouw ook nog alles doen, en verder erg veel op hun bed liggen.
Dat soort mannen houd ik niet van. Ik vind dat je verantwooderlijkheid moet hebben voor elkaar. Dus of samen werken, of dat de vrouw de kinderen doet en de man werken en de vrouw later parttime gaat werken. Of als de man ziek is of gehandicapt, dan wil ik wel de enige zijn die werkt.
Ik spreek nu voor in mijn geval hoor, mensen moeten zelf weten hoe ze leven.
Ik ken vrouwen die het heerlijk vinden om een man te onderhouden.

Terug naar “Archief”