Maaikje schreef:Cisca schreef:Denkelijk zoekt Optimatus de bladmuziek, weet iemand die te vinden
Die heb ik voor me liggenNr. 52 uit de Zangbundel
Welke zangbundel, en, staat die ook ergens online Maaikje

Moderator: Moderafo's
Maaikje schreef:Cisca schreef:Denkelijk zoekt Optimatus de bladmuziek, weet iemand die te vinden
Ennuh, Marina, wat dacht je van Welk een Vriend is onze Jezus, Wat de toekomst brenge moge, Ieder uur, ied're stap brengt ons nader, Alle roem is uitgesloten, 'k Ben reizend naar die stad, Een vast Burcht,
Ga niet alleen door 't leven, Heer ik hoor van rijke zegen, Leer mij Uw weg o Heer, Liefde was het.
Zo uit mn hoofd is dat allemaal Johannes de Heer, ik heb ze uit de Zangbundel.
Riska schreef:Alle roem is uitgesloten en Ga niet alleen door 't leven komen uit/voor in het Liedboek van de Kerken, of de "oude Hervormde Bundel van Psalmen en Gezangen.
Johannes de Heer heeft een verzameling van liederen die van oorsprong vaak elders vandaan komen.
Maaikje schreef:Cisca schreef:Maaikje schreef:Cisca schreef:Denkelijk zoekt Optimatus de bladmuziek, weet iemand die te vinden
Welke zangbundel, en, staat die ook ergens online Maaikje
Die zangbundel staat niet op internet, maar is wel te koop
Als je dat walgelijk vind, hoe zit het dan met de tekst in het lied? Vind je dat ook walgelijk?Raido schreef:Ik mis het gezang 'aan een ruw houten kruis' ik vind het een walgelijk gezang, sorry voor het woord. Enne Ik wil zingen van mijn Heiland?
Airke schreef:Moeten er nog meer psalmen in? Die hebben in de bundel van JdH vaak nummers in de driehonderd.
Als je zelf een bundel hebt, kun je gewoon eens bladeren, kom je vanzelf wel wat tegen.
Gaaf! Ik ben namelijk met een site bezig met liederen die ikzelf inzing, dat scheelt me weer een zooitje tekst uittypen.parsifal schreef:Mensen bij deze link staan ook de teksten hoor:parsifal schreef:kijk eens hier:
http://www.hervormdekerk-delft.nl/muzie ... lijst.html
en zoek zelf welke je ken?
Cathy schreef:Lied 419
.........
Bundel van Joh. de Heer, Driebergen 1955
Wat is dit voor reli-smartlap?? Brrrr.
Gerdien B. schreef:Ik heb ooit is het lied: God Stad met die paarlen poorten gezongen. geen idee waar die uit komt,maar ik kan hem niet meer vinden tussen mijn muziek. Die vind ik zo mooi!!!!
hans_is_eigenwijs schreef:Gerdien B. schreef:Ik heb ooit is het lied: God Stad met die paarlen poorten gezongen. geen idee waar die uit komt,maar ik kan hem niet meer vinden tussen mijn muziek. Die vind ik zo mooi!!!!
Lichtstad met uw paar'len poorten, won'dre stad zo hoog gebouwd, nimmer heeft men op deez aarde, ooit Uw heerlijkheid aanschouwd.
Lied 52 uit Glorieklokken, dus niet uit Johannes de Heer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten