pinksteren!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

pinksteren!!!

Berichtdoor joris » 04 jun 2003 23:16

tis al weer bijna pinksteren!
Hoe beleef jij pinksteren? Wat verwacht je van de aanstaande pinksterdagen?

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 04 jun 2003 23:38

Ik bid en verwacht dat Gods Geest uitgestort gaat worden over mensen die bij elkaar komen in die verwachting. Over de gemeentes van alle mensen die hier posten. Zo nadrukkelijk dat niemand meer twijfelt.
Dat is mijn wens.
Voor mezelf: is het vooral een dankdag. Een dag om me nog eens extra te realiseren dat de hemelvaart van Jezus niet het einde was. Dat we niet alleen zijn in deze ellende, dat de Heilige Geest in Zijn plaats is gekomen om voor ons te zorgen en ons wijsheid te geven.

Chaja
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 jun 2003 06:03

Hee ja... Dat is een mooi voornemen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 05 jun 2003 06:31

Ik hoop/bid en verwacht dat deze dagen mijn geloof opnieuw versterkt zal worden.. Zodat ik Zijn Naam nog groter mag maken!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Willemina

Berichtdoor Willemina » 05 jun 2003 18:09

Ik hoop en verwacht dat pinksteren een extra aansporing en bemoediging voor mij zal zijn; een bemoediging omdat ieder volk op die dag Het Woord hoorde en verstond in zijn eigen taal! (Ik wil na mijn studie voor Wycliffe Bijbelvertalers gaan werken) En een aansporing in de zin van: neem deel aan Gods Plan voor deze wereld! Ga en onderwijs! Er zijn nog zoveel volken die nooit gehoord hebben van Jezus en Zijn verlossend sterven.. Pinksteren is voor mij een feest van ongekende betekenis, juist voor deze tijd. Ik kijk er erg naar uit.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 06 jun 2003 10:34

Ga allereerst naar de Opwekkingsconferentie. Verder geloof ik dat God zijn Geest opnieuw wil geven aan christenen die daar om vragen.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joris

Berichtdoor joris » 09 jun 2003 22:06

en hoe was pinsteren? MIjn pinksterdagen waren geweldig, zo wat een grote God hebben wij! wow!
Gaaf dat je zo ongelooflijk gesterkt kan worden in een paar dagen. Verschilllende lezingen van opwekkingconferentie gevolgd en steeds precies de antwoorden en bevestigingen die ik nodig had. wow!
Prettig om te mekrne dat je niet gek bent zeg maar.

God is goed.

Zo veel mensen die God willen dienen, echt grandioos! E die mensne brengen ook nog eens 115 000 euro bij elkaar!

Als de economie uit z'n dal opklimt na dit weekend, dan weet je waar het van komt, haha!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 jun 2003 22:11

Bij een belijdenisdienst geweest. Het was echt pinksteren. Geweldig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Else-Marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Else-Marilyn » 09 jun 2003 23:18

Ik ben er weer bij stilgezet dat de Heilige Geest zijn genade en licht ook in onze harten geeft. Soms lijkt de uitstorting van de Heilige Geest op die pinksterdag zo onwerkelijk. Maar ik geloof dat het vandaag de dag nog kan en gebeurt! En dat geeft weer hoop en moed om voor die volken te bidden die nog toegebracht zullen worden!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 jun 2003 10:22

Belijdenisdienst bij ons. Was een erg mooie dienst, maar verder merk ik er weinig van dat het pinksteren is. Sorry, maar pinksteren doet me weinig.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 10 jun 2003 12:34

Heel erg genoten van de goedheid van God dat hij mij zomaar een lang weekend gaf waarin ik weer stilgezet werd bij de prachtige werkelijkheid van Pinksteren (beloften van Hemelvaart vervuld, de Geest die in ons wil wonen) en 2 belijdenisdiensten heb meegemaakt.

tweetie

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 jun 2003 19:29

gelukkig hebben we de pinksteren weer gehad!

Sorry mensen, maar deze dagen doen mij weinig, misschien is het voor mij jaarrond iedere dag een beetje kerst, pasen en pinksteren. Het idee van een dag daarvoor reserveren spreekt mij niet zo aan.

joris

Berichtdoor joris » 10 jun 2003 23:07

surfer schreef:gelukkig hebben we de pinksteren weer gehad!

Sorry mensen, maar deze dagen doen mij weinig, misschien is het voor mij jaarrond iedere dag een beetje kerst, pasen en pinksteren. Het idee van een dag daarvoor reserveren spreekt mij niet zo aan.

Dat is op zich mooi, surfer. Maa rik het het zelf wel nodig om echt bewust even bezig te zijn met een gedeelte van het christeljik geloof.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 jun 2003 09:29

surfer schreef:gelukkig hebben we de pinksteren weer gehad!

VOor mij geld dat niet. Doordat een vriend mij, bij het verlaten van de bus, toeriep: 'morgen Pinksteren! een feest, je weet waar het om gaat he, mesch!!' ben ik juist over de Heilige GEest in mijn leven gaan nadenken. DE enthousiasme en liefde waarmee hij dat dwars door de bus riep, heeft me echt aan het denken gezet. Raak ik enthousaist van het feit dat JEzus de Heilige GEest achter liet op aarde? Eigenlijk was ik vergeten dat het Pinksteren was.

Natuurlijk, het moet altijd Pinksteren voor je zijn, maar ik vind het goed
om er een speciale dag bij stil te staan, vooral in de hektiek van het leven.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”