SGP verliest recht op subsidie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 13:19

Ik denk dat aan de koningin ook nog dingen kleven als de band God-Nederland-Oranje. Het is een geslachtslijn. Je kunt de koningin daarom niet vergelijken in dit verband met een gewone vrouw.
Wat een stierenderrie! Een vrouwelijke SGP-polticus kunnen misschien nog wel meer dingen kleven als de band die jij noemt..

Ah dus een geslachtslijn gaat boven scheppingsorde?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 29 sep 2005 13:36

Blijkbaar :mrgreen: . Wat een geblaat (sorry). Een vrouw is een vrouw.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 sep 2005 13:57

Optidjiewie schreef:Ik denk dat aan de koningin ook nog dingen kleven als de band God-Nederland-Oranje. Het is een geslachtslijn. Je kunt de koningin daarom niet vergelijken in dit verband met een gewone vrouw.

Interessant... Dus als er maar een geslachtslijn is, mag een vrouw wel leidinggeven?

Ik denk dat die tekst geschreven is naar aanleiding van de gebeurtenissen in de gemeente. Maar ik denk dat daarbij een duidelijke algemene richtlijn wordt gegeven. Je bent inconsequent als je beweert dat iets in de kerk niet mag en het wel toepast op maatschappelijk gebied.

M.i. is leidinggeven op maatschappelijk gebied iets heel anders dan een ambt bekleden in de kerk. Op grond van de bewuste tekst die jij aanhaalt, kún je beargumenteren dat een vrouw geen (profetisch) ambt binnen de kerkelijke gemeente mag uitoefenen, omdat die taak door deze tekst is voorbehouden aan de man.
Het doortrekken van deze tekst naar andere terreinen van het leven is meer een kwestie van inlegkunde (of uitbreidkunde) dan dat het inconsequent zou zijn om te stellen dat kerkelijke en wereldlijke regering -ook in dit verband- twee totaal verschillende zaken zijn.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 29 sep 2005 15:05

Optidjiewie schreef:Ik denk dat aan de koningin ook nog dingen kleven als de band God-Nederland-Oranje. Het is een geslachtslijn. Je kunt de koningin daarom niet vergelijken in dit verband met een gewone vrouw.

"God-Nederland-Oranje" vind ik een absurd rijtje... Nederland en Oranje zijn steeds meer van God los.
The Lord is the Potter, not Harry!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 15:19

Peter L schreef:

"God-Nederland-Oranje" vind ik een absurd rijtje... Nederland en Oranje zijn steeds meer van God los.
daarom begint het ook met God.. God is niet los van Nederland

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 29 sep 2005 15:31

GOD-NEDERLAND-ORANJE

NEE!!!!!!
Willem van Oranje was een kind van God maar van de andere kan ik dat niet zo snel zeggen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 15:37

sunlover schreef:GOD-NEDERLAND-ORANJE

NEE!!!!!!
Willem van Oranje was een kind van God maar van de andere kan ik dat niet zo snel zeggen.
Dat hoef jij ook niet, dat doet God wel.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 okt 2005 17:36

ik zal alvast een nieuwe stap voor het clara wichmann instituut geven. het aanklagen van de politieke partijen zoals d66, cda, pvda en vvd, omdat ze in de 1e plaats geen vrouw als lijsttrekker hebben en tevens omdat er nooit een vrouwelijke minister-president is geweest, zij stellen de vrouwen achter, dat is slecht :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 okt 2005 22:37

Hm, is hier een post van mij verwijderd ofzo? Volgens mij had ik ooit ook nog op Raido gereageerd..

Anyway, het lijkt me niet dat God voorkeur heeft voor een bepaald land.

Terug naar “Archief”