Windows 64bit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 jul 2005 10:41

JMvVliet schreef:Mensen met een Windows XP 32 bits versie kunnen deze overigens kosteloos omruilen voor een 64 bits versie (dacht ik). Terug kan echter niet meer als je problemen krijgt... De autorisatie code voor de 64 bits versie werkt niet meer voor de 32 bits versie...
Dat klopt ja. Maar dat is dacht ik alleen maar voor de prof versie. En je moet je cd opsturen naar amerika en dan krijg je er een terug. Verzendkosten zijn ook voor eigen rekening.

Plutonic
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Plutonic » 27 jul 2005 22:00

Ik heb laatst pctje gebouwt voor kennis van me met deze specs:

AMD64 3000+ s939 1ghz FSB (wel relax)
gig ddr400 geheugen
en nog wat andere zooi, standaard videokaart/monitor/hdd etc

Heb er windows x64 op geinstalleerd, en werkt idd heerlijk snel, maar met antivirus direct problemen, maar opgelost met nieuwste mcafee, chipset drivers groot probleem, waren alleen nog maar beta versies uit voor x64, videodrivers waren prima te vinden, en 32 bit games etc werkt perfect.

Mijn mening over x64, werkt goed, maar kan beter even wachten tot er wat meer uitgewerkt drivers voor deze OS beschikbaar zijn.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 28 jul 2005 07:19

Microsoft-klanten die een 32-bits versie van Windows XP Professional hebben, kunnen ongeacht hun licentietype een upgrade naar de 64-bits variant krijgen:

Daarnaast kunnen bestaande gebruikers van Windows XP Professional Edition hun licentie tijdelijk gratis omruilen voor een licentie voor de x64 Editie. Dit gebeurt via het zogeheten x64 Technology Advancement program (voorheen het Technology Exchange Program). Dit aanbod is geldig van 25 april tot en met 30 juli van dit jaar. De x64 Editie kan dan kosteloos gedownload worden. Voor klanten met een Volume License geldt geen tijdslimiet voor het omruilen van een 32-bit versie naar een x64 Editie. Meer informatie hierover is te vinden op www.microsoft.com/x64.

FAQ

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bi ... e/faq.mspx

Origineel bericht:

Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/37498?

Upgrade naar 64-bit voor alle XP Pro-gebruikers

Door René Wichers - maandag 30 mei 2005 - 13:11 - Bron: BetaNews - Submitter: Marcieking - Views: 30.992

Microsoft-klanten die een 32-bits versie van Windows XP Professional hebben, kunnen ongeacht hun licentietype een upgrade naar de 64-bits variant krijgen, meldt BetaNews. Microsoft had eerder wel aangegeven dat elke 32-bits XP Pro-versie voor een gratis upgrade in aanmerking kwam, maar tot nog toe bood het bedrijf de nieuwe software alleen aan OEM-licentiehouders aan. Gebruikers die hun OS los in de winkel hadden gekocht visten achter het net. Naar aanleiding van klachten hierover heeft Microsoft haar x64 Advancement Program nu dus aangepast: in plaats van een 'Certificate of Authenticity'-code, kan op deze site nu ook een reguliere product key worden ingevuld.

De software wordt per post vanuit de VS gedistribueerd; volgens Microsoft Nederland is downloaden niet mogelijk. De upgrade zelf is gratis, maar voor de verzending naar Nederland zijn gebruikers twintig dollar kwijt, die per credit card moeten worden betaald. Alle bezitters van een computer die tussen 31 maart 2003 en 31 juli 2005 is gekocht of gebouwd, en die is uitgerust met een Retail-, System Builder- of OEM-versie van Microsoft Windows XP Pro, komen voor het programma in aanmerking. Wellicht ten overvloede bericht het bedrijf dat ook een 64-bits processor vereist is.

Link: https://microsoft.productorder.com/clie ... fault.aspx

J@Sp3R

Mag ik ook ff wat zeggen

Berichtdoor J@Sp3R » 29 sep 2005 11:09

Raido schreef:En dacht je nou echt dat het zomaar om te prikken is? chipsets en zo zijn totaal anders.. maar ik heb met alles op high in COD:UO toch wel mooi ene FPS van 91 :)

Ik speel CODUO ook op hoogst, en op 1280*1024 en alle shit... mijn fps verschuift niet eens van 125... ik heb een Amd Athlon 3000+, Ati Radeon X700Pro 256 mb, 2*256 mb, 200 GB maxtor...

Dusz... ik zou persoonlijk niet gaan prutsen met die Betaspullen... wat maken die 4 seconden laadtijd bijv uit... JUST RELAX.... ik ga niet kijken hoe snel het kapot kan gaan om zo'n kleine prestatieverhoging...

Voeg mij toe op X-fire: jasperaap
Voeg mij toe op MSN: jasperaap@hotmail.com 8)

Terug naar “Archief”