homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 sep 2005 09:29

Collateral schreef:Oké, maar dan kan je het dus gerust een ziekte noemen. (Dat zegt ook niets over de persoon zelf...)
Een ziekte vind ik negatief klinken, het klinkt direct veroordelend.

ziek·te (de ~ (v.), ~n/~s)
1 min of meer ernstige of langdurige stoornis in het functioneren van lichaam of geest

Van uit de vandale gezien ja, maar ik pas er echt voor om het ziekte te noemen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Collateral

Berichtdoor Collateral » 28 sep 2005 10:29

Of je het nu een ziekte of een stoornis noemt, in beide gevallen veroordeel je toch slechts de ziekte/stoornis, en niet de persoon zelf? Ik zie in essentie weinig verschil; 'ziekte' is alleen wat specifieker, omdat het qua toepassing beperkt is tot levende wezens.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 sep 2005 11:29

Het verbaast me dat deze discussie nog steeds gaande is..je zou zeggen dat nu alles wel besproken is :wink:

maar goed..ik blijf erbij: Als je er zelf van overtuigd ben dat je als homo zijnde niet zondig ben en van mening ben dat je een relatie aan kunt gaan, doe dat dan gewoon!
Ben je er van overtuigd dat je als homo zijnde wél zondig ben en van mening ben dat je géén relatie aan kan gaan, doe dat dan niet!

Persoonlijk denk ik nl. dat God je niet iets aanrekent, wat je nooit 'beter geweten' hebt.
Als je tégen je geweten in gaat handelen..dán is het weer wat anders. :)

*zucht*..ik druk me waarschijnlijk weer ongelukkig uit, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :D

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 28 sep 2005 13:20

froske schreef:ik vind het opzich wel oke dat er zo'n stichting is. Het is ook goed dat ze in die therapie eerst je zelfbeeld proberen op te krikken en je handvatten te geven om je homo-zijn te accepteren. Dat ze daarna op zoek gaan naar "verandering" vind ik een beetje bedenkelijk. Ik geloof dat het mogelijk is, want voor God is niets onmogelijk. Maar als je ervan uitgaat dat je daar veranderd, en het gebeurt niet, is dat wel een enorme teleurstelling. Johan van de Sluis ziet homofilie als een ziekte, en daar ben ik het totaal niet mee eens. Persoonlijk heb ik dus meer aan de site van pureimmortalsoul.

froske, ik ben het ook niet eens met Johan van de Sluis dat het een ziekte is, maar ze doen op zich goed werk en heb er veel aan gehad toen ik daar kwam en gesprekken had en div. boekjes gelezen heb daar. Maar iedereen heeft zijn eigen mening/interpretatie erover. Dat mag vind ik zolang ze maar een ander er niet mee kwetsen.

btw. je kunt nooit veranderen want die gevoelens blijven. en dat word er ook wel gezegd.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 28 sep 2005 18:17

habibi schreef:
froske schreef:ik vind het opzich wel oke dat er zo'n stichting is. Het is ook goed dat ze in die therapie eerst je zelfbeeld proberen op te krikken en je handvatten te geven om je homo-zijn te accepteren. Dat ze daarna op zoek gaan naar "verandering" vind ik een beetje bedenkelijk. Ik geloof dat het mogelijk is, want voor God is niets onmogelijk. Maar als je ervan uitgaat dat je daar veranderd, en het gebeurt niet, is dat wel een enorme teleurstelling. Johan van de Sluis ziet homofilie als een ziekte, en daar ben ik het totaal niet mee eens. Persoonlijk heb ik dus meer aan de site van pureimmortalsoul.

froske, ik ben het ook niet eens met Johan van de Sluis dat het een ziekte is, maar ze doen op zich goed werk en heb er veel aan gehad toen ik daar kwam en gesprekken had en div. boekjes gelezen heb daar. Maar iedereen heeft zijn eigen mening/interpretatie erover. Dat mag vind ik zolang ze maar een ander er niet mee kwetsen.

btw. je kunt nooit veranderen want die gevoelens blijven. en dat word er ook wel gezegd.

Johan van der Sluis is toch zelf ook "genezen"? Fijn dat je positieve ervaringen hebt opgedaan! :D
- Home is in my head -

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 28 sep 2005 19:04

yep zoals hij zelf zegt van wel. (en voor zover ik weet was zijn vrouw lesbisch)

ja het is en blijft moeilijk voor een mens die er mee worstelt en wens iedereen die hier mee te maken heeft heel veel sterkte toe.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 28 sep 2005 19:35

habibi schreef:... (en voor zover ik weet was zijn vrouw lesbisch)

Dat is toch niet onbijbels? :)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 29 sep 2005 09:42

Stelling: 'uit de kast komen' als hetero of homo levert je een (zinloze) identiteit op, het is niet goed als mensen elkaar beoordelen op hun manier van liefde geven, de groepen (hetero, homo, bi) moeten dus worden opgeheven.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 09:47

aardmannetje schreef:Stelling: 'uit de kast komen' als hetero of homo levert je een (zinloze) identiteit op, het is niet goed als mensen elkaar beoordelen op hun manier van liefde geven, de groepen (hetero, homo, bi) moeten dus worden opgeheven.
Zijn dat groepen dan?

Of zijn het kaders?

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 29 sep 2005 09:55

Raido schreef:
aardmannetje schreef:Stelling: 'uit de kast komen' als hetero of homo levert je een (zinloze) identiteit op, het is niet goed als mensen elkaar beoordelen op hun manier van liefde geven, de groepen (hetero, homo, bi) moeten dus worden opgeheven.
Zijn dat groepen dan?

Of zijn het kaders?
ja het zijn groepen want ze delen dezelfde percepties, eveneens zijn ze onder te verdelen in subgroepen/categorieen op basis van gedrag en keuzes.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 10:03

De groepen moeten niet opgeheven worden, zie het zo, je hebt mensen met homofilie gevoelens die daar gewoon mee om kunnen gaan (dus niet extravagant) en je hebt die leernichten met hun latexpakken of wat ze al dan niet wel of niet dragen..

Ik weet wel dat al de Gay-Pride en shows etc niet representatief zijn voor alle homofiele mensen. Ik geloof niet dat er mensen zijn die er last van hebben dat die groepen er zijn, het is aan de persoon om zich bij een groep te voegen.

Ik ben aardig groeploos, alhoewel ik in mijn refo zijn al in een groep zou zitten, en in mijn metalluisteraar zijn ook in een groep zou moeten zitten, dat is een keuze voor je persoonlijk.

Mij zie je niet in McGregor of in zwart met lange haren... :)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 29 sep 2005 10:11

Raido schreef:De groepen moeten niet opgeheven worden, zie het zo, je hebt mensen met homofilie gevoelens die daar gewoon mee om kunnen gaan (dus niet extravagant) en je hebt die leernichten met hun latexpakken of wat ze al dan niet wel of niet dragen..

Ik weet wel dat al de Gay-Pride en shows etc niet representatief zijn voor alle homofiele mensen. Ik geloof niet dat er mensen zijn die er last van hebben dat die groepen er zijn, het is aan de persoon om zich bij een groep te voegen.
Als de groep homo's, met onderverdelingen zoals jij die o.a. noemt, zich richt op haar 'taken' (het al dan niet uitdragen van hun homo-zijn of verkrijgen van acceptatie door samen activiteiten te ondernemen) dan groeit men in een zinloze identiteit omdat men gaat voor acceptatie. Ik denk dat die groepen er niet moeten zijn.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 10:32

Ik denk dat die groepen er niet moeten zijn.
Och... dat is net zo'n ideaal als 'er moet 1 algemene christelijke kerk zijn' dat kan alleen als er geen mensen zouden zijn.

Er zijn altijd mensen die niet door een deur kunnen, iedereen zoekt nou eenmaal gelijk gestemden. Een hiphopper verafschuwd metalheads vaak, een neonazi wil niet in een hiphopbar een christen gaat niet naar een satanskerk en een hetro gaat niet naar extravagante homodarkrooms.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 29 sep 2005 10:52

Waarom willen mensen elkaar altijd in hokjes plaatsen?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 sep 2005 11:04

Cisca schreef:Waarom willen mensen elkaar altijd in hokjes plaatsen?
elkaar? iedereen plaats zich zelf in een bepaald hokje, dat is een eigen keuze..

Ik heb er totaal geen probleem mee hoor als jij mij bijvoorbeeld in het hokje van de refo's plaats, ik voel me geen refo dus ben ik dat niet.

Terug naar “Archief”