huk schreef:Persoonlijk denk ik dat het niet erg onwaarschijnlijk is dat het een tikje saai zal zijn in de "hemel". Als iedereen voor eeuwig volmaakt gelukkig met elkaar en met God zal leven.
Ik bedoel, in het begin is het hartstikke leuk als alles supergezellig is enzo, maar na een tijdje gaat dat toch vervelen. Voor eeuwig is toch wel erg lang.
Ik denk dat je Gods grootheid dan aardig onderschat. Een fenomeen als saaiheid of verveling, ruzie, ergenis bestaan dan gewoon niet meer. Dat zijn gevoelens die helemaal inverband staan met 'Tijd' het is allemaal, indirect, een gevolg van het feit dat wij binnen 'tijd' ons leven moeten leven.
Volgens mij is iedere dag in de Hemel nieuw. En volgens mij houd je van iedere Hemelburger nog veel meer dan dat je nu van jou familie of vrienden doet. Een eeuwige liefde die nooit ophoud,
En mooie, fijne gevoelens die je nu kan ervaren zijn slechts een schaduw van de gevoelens die in de hemel zal ervaren.
STel je voor, echt dicht bij God leven: de schepper van het universum, de bron van alle wijsheid, liefde, schoonheid, genade, troost, vergeving!
Ik weet zeker dat God in de eeuwigheid
nooit zal vervelen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King