De Hemel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 10 jun 2003 09:25

surfer schreef:spannend, ok, maar ook heel moeilijk.

soms wel ja, maar God heeft ons wél een rozentuin beloofd!!!! zelfs op deze aarde is meer mogelijk mét God dan wij denken. Daar ben ik heili van overtuigt.

HEt eeuwige leven is er nu al, alleen de hemel ontbreekt nog.daarom is er nog veel strijd.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 jun 2003 10:15

joris schreef:
lizzz schreef:Ja, precies. Eerst studeren, dan werken. En als je 65 bent zou je eindelijk aan je leven toekomen, als je daar dan nog energie voor hebt.
Na dit leven, dan kan je tenminste écht gaan leven!

als ik jou was zou ik hier al beginnen met leven met God, dat is zo'n ongelooflijk spannend leven. het eeuwige leven is al begonnen!

Hmm ja. Dat is wel zo, maar het perfecte leven vind je hier toch niet. Ook al leef je met God, je blijft je maar haasten, en aan veel dingen kom je niet toe.
En spannend leven met God, tja, het kan natuurlijk dat ik verkeerd met God leef, maar echt spannend is het niet. Juist niet, de tijden dat ik echt mét God leef zijn erg rustig. Wel goed, maar rustig.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 10 jun 2003 12:24

Na hemelvaartsdag ben ik ook weer meer over de hemel gaan nadenken. (oa vragen als: waar is de hemel eigenlijk? en wat is er dan zo goed?) Ik raak er alleen maar meer verwonderd over. Ben door de boeken van randy alcorn ook bewuster er over na gaan denken. Het lijkt me zo mooi, altijd alleen maar God en Zijn eer en alles goed. Ik geloof dat we daar echt niet meer weten wat saai is.

tweetie

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 jun 2003 11:07

huk schreef:Persoonlijk denk ik dat het niet erg onwaarschijnlijk is dat het een tikje saai zal zijn in de "hemel". Als iedereen voor eeuwig volmaakt gelukkig met elkaar en met God zal leven.
Ik bedoel, in het begin is het hartstikke leuk als alles supergezellig is enzo, maar na een tijdje gaat dat toch vervelen. Voor eeuwig is toch wel erg lang.

Ik denk dat je Gods grootheid dan aardig onderschat. Een fenomeen als saaiheid of verveling, ruzie, ergenis bestaan dan gewoon niet meer. Dat zijn gevoelens die helemaal inverband staan met 'Tijd' het is allemaal, indirect, een gevolg van het feit dat wij binnen 'tijd' ons leven moeten leven.
Volgens mij is iedere dag in de Hemel nieuw. En volgens mij houd je van iedere Hemelburger nog veel meer dan dat je nu van jou familie of vrienden doet. Een eeuwige liefde die nooit ophoud,
En mooie, fijne gevoelens die je nu kan ervaren zijn slechts een schaduw van de gevoelens die in de hemel zal ervaren.

STel je voor, echt dicht bij God leven: de schepper van het universum, de bron van alle wijsheid, liefde, schoonheid, genade, troost, vergeving!

Ik weet zeker dat God in de eeuwigheid nooit zal vervelen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”