Hmm, het werkt toch echt hoorOptimatus schreef:Nee, want daar geloof ik niet in.

Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik vind die drukpuntentheorie helemaal niet zo raar. Ik heb van diverse mensen begrepen dat voetmassage enorme pijnen elders in het lichaam hebben verholpen. Acupunctuur schijnt ook niet per definitie niet te werken.
Ik denk dat we af moeten van de fabel dat de reguliere medische wetenschap alleen in staat is te genezen. Door andere vormen van medische behandeling serieus te nemen, voorkomen we dat waardevolle kennis van bijvoorbeeld geneeskrachtige planten verloren gaan. Ik durf te veronderstellen dat homeopathie en medische wetenschap elkaar kunnen aanvullen.
Raido schreef:om zich beter te voelen lijkt mijhabibi schreef:MrSokkie schreef:Ik voel me in ieder geval stukken beter sinds ik dagelijks mediteer.
Mag ik vragen waarvoor je mediteer?
Raido schreef:om zich beter te voelen lijkt mijhabibi schreef:MrSokkie schreef:Ik voel me in ieder geval stukken beter sinds ik dagelijks mediteer.
Mag ik vragen waarvoor je mediteer?
Het mediteren wat jij kent vermoedelijk wel ja..habibi schreef:op zich kan mediteren heel goed zijn, maar ik vraag me af of we dit kunnen vereenzelvigen als christen zijnde, dit is een vraagstuk die ik mezelf stel. maar misschien ligt er aan hoe er gemediteerd word. meditatie komt van oorsprong v.h. boedisme toch?
dus sokkie gaarne uitleg want ben er wel naar geinteresseerd over het hoe en wat.
Raido schreef:Ik geloof niet dat het verkeerd is, maar alleen meditatie is niet genoegMaar btw, ik hoor moderators aankomen die gaan snoeien
Raido schreef:Acupunctuur baseerd zich op wat zweverige dingen, drukpunten (als je bij je oor drukt gaat de pijn in je teen over) maar pas dat toe doormiddel van naaldjes en de verhoudingen van Yin en Yang. Dat is natuurlijk allemaal onzin, zij geneesde doordat die naalden bepaalde spieren/zenuwen whatever stimuleren waardoor bijvoorbeeld haar nek en rug ontspanden, ze beter sliep en minder neerslachtig was.
Waar moet je naar kijken, naar die soeffi's die het uitgedacht hebben (in dit geval in China, 2000 jaar geleden, baseren op Yin en Yang) of naar de daadwerkelijk werking (stimulatie van spieren/zenuwen)..
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten