jongen betaalt alles?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

girl17
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor girl17 » 07 sep 2005 19:38

Raido schreef:
Lalage schreef:tja, nu je het zegt, laten we er dan twee maanden van maken ;)
:mrgreen: maar serieus; ik betaal geen kleding van mijn vriendin..

ik zou niet eens willen dat mijn vriend mijn kleding betaalde haha :mrgreen:
Als de moed je in de schoenen zakt, gaan dan eens op de kop staan.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 15 sep 2005 13:45

Wanneer we uit gaan dan ligt het er maar net aan wie geld heeft... Omdat ik het laatste half jaar erg arm was, betaalde hij het meeste.
Het komende half jaar zal ik het meeste gaan betalen, want ik ga full-time werken en hij gaat afstuderen. :mrgreen:

Kleding of andere zaken kopen we gewoon zelf, lijkt me logisch... :D

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 16 sep 2005 09:17

S-je schreef:Wanneer we uit gaan dan ligt het er maar net aan wie geld heeft... Omdat ik het laatste half jaar erg arm was, betaalde hij het meeste.
Het komende half jaar zal ik het meeste gaan betalen, want ik ga full-time werken en hij gaat afstuderen. :mrgreen:

dacht ik ook. we kijken ook naar wie er geld heeft, maar moet je je hierom trouwens druk gaan maken???
Afbeelding

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 16 sep 2005 10:06

esra schreef:
S-je schreef:Wanneer we uit gaan dan ligt het er maar net aan wie geld heeft... Omdat ik het laatste half jaar erg arm was, betaalde hij het meeste.

dacht ik ook. we kijken ook naar wie er geld heeft, maar moet je je hierom trouwens druk gaan maken???

Neuuh, lijkt me niet :lol:

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 17 sep 2005 14:46

S-je schreef:
esra schreef:

Neuuh, lijkt me niet :lol:

daarom juist.
Afbeelding

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 26 sep 2005 09:25

Op een gegeven moment kom je op een punt (trouwplannen ed) dat het niet veel meer uitmaakt wie wat betaald. Onder het mom van "ach, over een tijdje hebben we toch een gezamelijke rekening" is het gewoon wie het eerste zn pinpas trekt:)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 sep 2005 09:40

Als je gaat trouwen hoef je toch geen gezamenlijke rekening te hebben?

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 26 sep 2005 09:46

hoeft niet, is een eigen keuze. Maar in ons geval is dit wel van toepassing.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 sep 2005 09:54

Aha, ok. :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 sep 2005 15:58

Ik heb het topic niet gelezen, maar reageer toch maar. Zelf had ik altijd (en nog wel een beetje) de ziekelijke neiging om meer te betalen dan vrouwen in het gezelschap (binnen en buiten relaties). Sinds ik student ben zit ik wat krapper in mijn geld. En mijn vorige vriendin had het financieel behoorlijk voor elkaar; zij betaalde dan ook meer. En ze is nog steeds een geode vriendin, als we afspreken en ik heb geldgebrek, dan betaalt zij... Waarom zou dat een probleem zijn?

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 27 sep 2005 10:23

Nee, maar als je in gemeenschap van goederen trouwt is al het geld juridisch gezien toch van beiden (50-50). En dan maakt het niets meer uit wie er nu precies wat betaalt!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 27 sep 2005 11:29

marjo schreef:

Nee, maar als je in gemeenschap van goederen trouwt is al het geld juridisch gezien toch van beiden (50-50). En dan maakt het niets meer uit wie er nu precies wat betaalt!

wij hebben ook heel gezellig nog twee rekeningen! Op de een komt alles binen (die van hem) en op de ander gaat er alles af (die van mij haha) kijken hoe lang we het vol houden.

nee, serieus, janneke je hebt gelijk. Dat is wel zo makkelijk. Wij hadden het wel een beetje onderverdeeld, ik had het budget voor de bruiloft op mn rekening staan en betaalde alles daarvoor en hij het budget voor het huis en betaalde dat. Dan blijft het best wel inzichtelijk.

tweetie

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2005 13:23

marjo schreef:

Maar het is dan toch nog steeds wel handig om voor verschillende doeleinden en personen aparte rekeneningen te hebben?

TheDeskGirl
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor TheDeskGirl » 30 sep 2005 13:34

Als mijn vriend en ik ergens naartoe gaan, bios of cafeetje etc, dan wil hij altijd betalen..
Laatst gingen we naar een cafeetje en ik zei van te voren al: Ik betaal..
Nou heel leuk en gezellig en ik ga even naar het toilet en kom terug we gaan onze spullen pakken en ik loop naar de balie om te betalen had hij het al gauw betaald toen ik op het toilet zat...
Hij geeft me de kans er niet voor..
<<< hihi wat kijk ik verwaand op die foto..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 sep 2005 13:43

Hehe, de emancipatie bevindt zich nog in een uiterst primair stadium als ik dit hier allemaal lees. :)

Terug naar “Archief”