Forum Om Sions wil gesloten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 12:56

Men is daar dus nu aan het schiften, de één komt er wel door, en de ander niet, 't lijkt wel een hemel en hel spelletje, deden mijn neefjes vroeger, als je naar de hemel ging, moest je op de tafel staan, onder de tafel was de hel :roll:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 24 sep 2005 13:45

oke ik snap hun gedahtegang dus wel maar zo leer je toch niks als je altijd maar met gelijkgestemden bij elkaar zit. Lijkt me nu niet echt de boodschap van God . die zegt laat alle kinderen tot mij komen. Nee alleen de kinderen met blond haar....

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 24 sep 2005 13:48

refo schreef:
Ik vind het allemaal nogal PATERnalistsich....

Moet iemand ons gaan keuren op geestelijk gehalte. ....

Kijk zou het nou om zulke opmerkingen zijn die ook over predikanten worden uitgestort dat ze het dicht gegooid hebben?

Je schrijft hier op een negatieve / harde manier zonder elk argument over iemand. En dat kwam recent dus veel voor op OSW ............. Moet het nou op deze wijze?

Lisabeth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lisabeth » 24 sep 2005 13:48

Wel interessant om te zien wie er door de keuring gekomen zijn.
Lisabeth

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 sep 2005 15:55

Kaw schreef:Ds. Schot zei min of meer dat hij het maar schandalig vond dat er tegenwoordig door iedere leek publiekelijk ongefundeerd commentaar kon worden gegeven en daar haalde hij Refoweb en OSW bij. Hij had er van langs gekregen door Sabra en dit was zijn reactie.

Even los van het OSW-beleid vind ik het dan weer schandalig dat een dominee het schandalig vind dat z'n preken becommentariseerd worden. Ik kan me voorstellen dat het schokkend is erachter te komen dat er kennelijk mensen zijn die niet alles wat je zegt voor zoete koek aannemen, maar dat is wat altijd al gebeurde tijdens de koffie in de huiskamers op zondagmiddag. :)

Overigens zou ik het wel heel grappig vinden als er ook echt dominee's mee zouden gaan doen op forums. Want daar is iedereen gelijk en spelen status en gezag geen rol. Erg interessant om te zien wat er dan gebeurt lijkt me. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 15:59

Aragorn schreef:Overigens zou ik het wel heel grappig vinden als er ook echt dominee's mee zouden gaan doen op forums. Want daar is iedereen gelijk en spelen status en gezag geen rol. Erg interessant om te zien wat er dan gebeurt lijkt me. :)

Waarschijnlijk hebben predikanten onderling wel een forum, waar de rest van de mensheid die bij kan/mag komen :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 sep 2005 16:15

uhm... kben het niet echt eens met het beleid van OSW.. kdenk ook niet dat ik me snel opnieuw zal aanmelden... (ik poste er trouwens ook erg weinig)
je kan er trouwens wel op de chat komen, zonder je opnieuw aan te melden.. (maar daar is toch vaakniemand)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 24 sep 2005 18:04

Sorry, maar er wordt wel heel makkelijk geoordeelt vind ik. Het is een eigen initiatief van een aantal mensen en die steken er tijd en geld in en als je dan dingen leest op het forum waar je niet achter kan staan, dan is het moeilijk om de juiste beslissing te nemen.

Het is echt niet zo dat ze mensen uit willen sluiten denk, maar als de handen in lucht gaan dan krijg ik het toch ook een beetje koud.
Van het concert des levens
krijgt niemand een program.

Bezoek mijn weblog eens!!!!! http://lizaslife.web-log.nl

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 18:24

Hoe bedoel je dat, Liza?

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 24 sep 2005 18:29

Handen omhoog bedoel je? Nou een beetje Pinksterbewegingachtig en daar staan ze niet achter op osw. Ik ook niet trouwens.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 24 sep 2005 18:32

tis maar net wat je gewend bent he, lofprijzing is juist erg mooi vind ik.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 18:37

Dus, dan ga je er van uit, dat deze mensen niet echt zouden geloven?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 24 sep 2005 18:38

bedoel je mij cis? :P

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2005 18:39

Nee, Liza, sorry, 'k was het vergeten er bij te zetten :oops:

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 24 sep 2005 18:40

Nou ik zeg niet dat ze niet geloven, maar om je op zo'n manier te uiten nee dat zou niets voor mij zijn.
Je kunt beter in de binnenkamer gaan. Het geloof is persoonlijk en geen groepsgebeuren, de uiting bedoel ik dan.

Terug naar “Archief”