Druk, druk ... geen tijd voor Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Druk, druk ... geen tijd voor Jezus

Berichtdoor Ikke21 » 05 jun 2003 08:16

Beste vriend,

Toen je vanochtend opstond keek ik naar je en ik hoopte dat je iets tegen me zou zeggen, al waren het maar een paar woorden. Even vragen naar mijn mening, een bedankje voor iets goeds dat je gister overkwam, maar ik zag dat je het te druk had met het uitzoeken van de kleren die je vandaag aan moest hebben, dus ik wachtte.

Toen je door het huis holde, bezig om alles klaar te krijgen, wist ik dat er een paar minuutjes vrij zouden zijn om even te stoppen en met te groeten, maar je was te druk. Op een gegeven moment moest je vijftien minuten wachten en had je niets anders te doen dan een beetje op een stoel te zitten.

Toen zag ik je opspringen en dacht dat je wat tegen me zou gaan zeggen, maar nee, je rende naar de telefoon en belde een vriend voor de laatste roddeltjes.

Ik zag je vertrekken naar voor je dagelijkse werkzaamheden en wachtte de hele dag geduldig af. Met al je bezigheden had je het denk ik te druk om ook maar iets tegen me te zeggen.

Ik zag dat je voor de lunch om je heen keek. Misschien voelde je je voor gek zitten als je met me praatte, daarom boog je je hoofd natuurlijk niet. Je keek drie of vier tafels verder en zag een paar van je vrienden kort met mij praten voor ze gingen eten, maar jij deed het niet. Dat geeft niet, er is nog steeds tijd over en ik heb nog steeds hoop dat je nog met me zult praten.

Je ging naar huis en het leek erop dat je nog veel dingen te doen had. Na een paar daarvan stopte je en zette de televisie aan. Ik weet niet of je de TV leuk vind of niet, maar er komt van alles op en je zit er heel wat uurtjes voor. Meestal denk je nergens aan en laat je de beelden op je af komen. Ik wachtte geduldig af terwijl je TV keek en je eten op at, maar je praatte alweer niet met me.

Toen je je met de rest van je huishoudelijke klusjes bezig was wachtte ik opnieuw terwijl jij deed wat je moest doen. Tegen bedtijd was je denk ik te moe. Nadat je je huisgenoten welterusten had gewenst dook je in bed en viel je bijna meteen in slaap. Dat geeft niet want je beseft misschien niet dat ik er de hele tijd voor je ben.

Ik heb meer geduld dan jij ooit zult beseffen. Ik wil je zelfs leren hoe je geduldig met anderen kunt zijn. Omdat ik zoveel van je hou, verliet ik lang geleden een prachtige plaats genaamd hemel en kwam naar de aarde. Ik gaf dat mooie op om bespot en uitgelachen te worden. Ik stierf zelfs, zodat jij nooit mijn lijden hoeft te lijden.

Ik hou zoveel van je dat ik iedere dag wacht op een gebaar, een gebed, een gedachte of een dankbaar stukje van je hart.

Het is moeilijk om een eenzijdig gesprek te hebben. En nu sta je weer op en opnieuw zal ik wachten met niets dan liefde voor jou, hopend dat je vandaag wat tijd voor me zult hebben.

Nog een goede dag toegewenst!!!

Je vriend, Jezus.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 05 jun 2003 15:35

:oops:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 jun 2003 15:36

komt je dit ook al zo bekend voor??

joris

Re: Druk, druk ... geen tijd voor Jezus

Berichtdoor joris » 05 jun 2003 16:43

Ikke21 schreef:Beste vriend,

Toen je vanochtend opstond keek ik naar je en ik hoopte dat je iets tegen me zou zeggen, al waren het maar een paar woorden. Even vragen naar mijn mening, een bedankje voor iets goeds dat je gister overkwam, maar ik zag dat je het te druk had met het uitzoeken van de kleren die je vandaag aan moest hebben, dus ik wachtte.

Dit is geen probleem bij mij. klinkt eigenwijs. Maar ik heb er een 'gewoonte' van gemaakt om even met God te praten als ik mijn kettinkje om hang. zoiets als: Heer,dank u dat u ook vandaag met mij mee wilt gaan, help mij om dit kettingkje (kruisje) met waarde te dragen zodat ik totzegen kan zijn voor iemand die u mijn op mijn weg brengt..

Toen je door het huis holde, bezig om alles klaar te krijgen, wist ik dat er een paar minuutjes vrij zouden zijn om even te stoppen en met te groeten, maar je was te druk. Op een gegeven moment moest je vijftien minuten wachten en had je niets anders te doen dan een beetje op een stoel te zitten.
ja mooi is dat. die paar minuten dat je zit te nixen kan je natuurlijkb est gaan bidden. Ik bidt veel in de auto en in wachtkamers e.d. Dr zijn zoveel mensen op straat die gebe dnodig hebben> In principe iedereen.

Toen zag ik je opspringen en dacht dat je wat tegen me zou gaan zeggen, maar nee, je rende naar de telefoon en belde een vriend voor de laatste roddeltjes.

hmm, dit herken ik niet. Ik roddel wel af en toe helaas pindakaas. maa rniet zo methodisch als hiero

Ik zag je vertrekken naar voor je dagelijkse werkzaamheden en wachtte de hele dag geduldig af. Met al je bezigheden had je het denk ik te druk om ook maar iets tegen me te zeggen.

ik luister in de auto veel gospel en dat is zo'n heerlijk rustmoment om ook met God te praten. kan ik je echt aanraden allemaal! Ook voor mijn werk ben ik veel met God in gesprek, das heerlijk!

Ik zag dat je voor de lunch om je heen keek. Misschien voelde je je voor gek zitten als je met me praatte, daarom boog je je hoofd natuurlijk niet. Je keek drie of vier tafels verder en zag een paar van je vrienden kort met mij praten voor ze gingen eten, maar jij deed het niet. Dat geeft niet, er is nog steeds tijd over en ik heb nog steeds hoop dat je nog met me zult praten.

tja, ik geloof niet dat God zo op je heredankuvoorditetenomjezuswilamen zit te wachten hoor. Helemaal niet in een restaurant of kantine. leven als christen, daar gaat ee groter getuigenis van uit dan van plichtsmatig of demonstratief bidden voor het eten in een openbare ruimte.

Je ging naar huis en het leek erop dat je nog veel dingen te doen had. Na een paar daarvan stopte je en zette de televisie aan. Ik weet niet of je de TV leuk vind of niet, maar er komt van alles op en je zit er heel wat uurtjes voor. Meestal denk je nergens aan en laat je de beelden op je af komen. Ik wachtte geduldig af terwijl je TV keek en je eten op at, maar je praatte alweer niet met me.

ja, dat herken ik wel beetje. al denk ik dat ik vaak beter op zoek kan gaan naar iemand die hulp nodig heeft op zo'n moment.

Toen je je met de rest van je huishoudelijke klusjes bezig was wachtte ik opnieuw terwijl jij deed wat je moest doen. Tegen bedtijd was je denk ik te moe. Nadat je je huisgenoten welterusten had gewenst dook je in bed en viel je bijna meteen in slaap. Dat geeft niet want je beseft misschien niet dat ik er de hele tijd voor je ben.

dit herken ik helemaal niet. ja wel dat God er de hele dag voor me is en dat ik hem overdag vaak vergeet. Maar lezen en bidden en danken voor het slapen gaan is voor mij vaste prik. Dat vergeet ik echt nooit.

Ik heb meer geduld dan jij ooit zult beseffen. Ik wil je zelfs leren hoe je geduldig met anderen kunt zijn. Omdat ik zoveel van je hou, verliet ik lang geleden een prachtige plaats genaamd hemel en kwam naar de aarde. Ik gaf dat mooie op om bespot en uitgelachen te worden. Ik stierf zelfs, zodat jij nooit mijn lijden hoeft te lijden.

Goed he
Ik hou zoveel van je dat ik iedere dag wacht op een gebaar, een gebed, een gedachte of een dankbaar stukje van je hart.

hmm, kweenie. God wil ons leven. maar Hij zit niet op een bedanktje te wachten lijkt mij. Ik bedoel, zijn zelfbeeld is niet afhankelijk van mijn aandacht voor hem.

Het is moeilijk om een eenzijdig gesprek te hebben. En nu sta je weer op en opnieuw zal ik wachten met niets dan liefde voor jou, hopend dat je vandaag wat tijd voor me zult hebben.
tja, klop aub wat harder, here Jezus!

Nog een goede dag toegewenst!!!

Je vriend, Jezus.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 05 jun 2003 16:45

tja, ik geloof niet dat God zo op je heredankuvoorditetenomjezuswilamen zit te wachten hoor. Helemaal niet in een restaurant of kantine. leven als christen, daar gaat ee groter getuigenis van uit dan van plichtsmatig of demonstratief bidden voor het eten in een openbare ruimte.

waarom niet bidden in een openbare ruimte voor het eten en thuis wel?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

joris

Berichtdoor joris » 05 jun 2003 16:49

johannes1 schreef:

waarom niet bidden in een openbare ruimte voor het eten en thuis wel?

doet ik thuis ook niet altijd.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Druk, druk ... geen tijd voor Jezus

Berichtdoor lizzz » 06 jun 2003 11:04

joris schreef:ja, ik geloof niet dat God zo op je heredankuvoorditetenomjezuswilamen zit te wachten hoor. Helemaal niet in een restaurant of kantine. leven als christen, daar gaat ee groter getuigenis van uit dan van plichtsmatig of demonstratief bidden voor het eten in een openbare ruimte.

Hmm ik denk dat je je geloof nooit moet aanpassen aan de omgeving. Kom uit voor je geloof, maar dan ook echt voor je geloof, dat is wat anders dan ff snel bidden voor het eten. Maar je kunt in een restaurant ook echt bidden hoor.

Overigens, ik vind de brief niet echt herkenbaar. Soms heb ik perioden dat ik niks met Jezus te maken wil hebben. Maar dan denk ik juist meer aan Hem. Als ik Jezus niet antwoord komt dat door ongeloof, niet door drukte.
Wat wel mooi is, dat Hij er altijd voor ons is, of we dat nu willen of niet.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 10 jun 2003 16:19

Ikke21 schreef:komt je dit ook al zo bekend voor??

heel erg ja. De tijd die ik achter internet zit, kan ik best aan bijbellezen etc. besteden. :|
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 jun 2003 16:24

butterfly schreef:

heel erg ja. De tijd die ik achter internet zit, kan ik best aan bijbellezen etc. besteden. :|

hmm misschien is bijbellezen niet hetzelfde als geloven? Ik bedoel, ik geloof, maar als je mij zegt dat ik iets met mijn geloof moet gaan doen, pak ik niet de bijbel. Dat kan aan mijn karakter liggen, maar bij mij is dat gewoon niet zo. Dan ga ik erover praten, naar de mensen toe enzo.
God vraagt toch niet of je de hele dag de bijbel leest? Je kunt ook geloven achter de pc.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jun 2003 16:26

lizzz schreef:hmm misschien is bijbellezen niet hetzelfde als geloven? Ik bedoel, ik geloof, maar als je mij zegt dat ik iets met mijn geloof moet gaan doen, pak ik niet de bijbel. Dat kan aan mijn karakter liggen, maar bij mij is dat gewoon niet zo. Dan ga ik erover praten, naar de mensen toe enzo.
God vraagt toch niet of je de hele dag de bijbel leest? Je kunt ook geloven achter de pc.

humzzz...dat is vreemd. Naja...weer even de vergelijking met verkering. Als je aandacht aan je vriend wilt besteden, ga je dus met iemand over hem praten, ipv hem opbellen?? Da's typisch!!!!!!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 jun 2003 16:28

inderdaad, opbellen. Dan zou ik God dus ook sneller 'opbellen'.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 10 jun 2003 16:30

lizzz schreef:
butterfly schreef:

hmm misschien is bijbellezen niet hetzelfde als geloven? Ik bedoel, ik geloof, maar als je mij zegt dat ik iets met mijn geloof moet gaan doen, pak ik niet de bijbel. Dat kan aan mijn karakter liggen, maar bij mij is dat gewoon niet zo. Dan ga ik erover praten, naar de mensen toe enzo.

mm lees eens goed :) Er staat bijbel etc. Ik noem dus maar een voorbeeld wat je kan doen om er meer aandacht aan te besteden ;-) Geloven achter de pc? mm ik ben dan met mn gedachten meestal ergens anders zoals bij een computerspelletje of een mail etc.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 jun 2003 16:45

butterfly schreef:mm lees eens goed :) Er staat bijbel etc. Ik noem dus maar een voorbeeld wat je kan doen om er meer aandacht aan te besteden ;-) Geloven achter de pc? mm ik ben dan met mn gedachten meestal ergens anders zoals bij een computerspelletje of een mail etc.

ja, had ik wel gelezen hoor :wink: nou ja, je noemt het wel als eerste. Was eigenlijk ook niet persé over jou, maar ik hoor deze reactie vaker. Als je wilt geloven, moet je bijbellezen. Maar goed, niet dat ik daar nou verder over wil discussieren hoor.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jun 2003 16:49

lizzz schreef:inderdaad, opbellen. Dan zou ik God dus ook sneller 'opbellen'.

huh...dat volg ik niet....

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 jun 2003 16:49

ik lees ook weinig Bijbel tegenwoordig, ben bijna een wandelende bijbel.. :mrgreen: Maar als je iets voor een ander betekent, dan juist besteed je veel tijd aan Jezus...

Terug naar “Archief”