Stel ik me aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 19 sep 2005 13:54

Anderen hoeven niet te bepalen of jij je aanstelt. Dat zal je zelf ook best weten. Als je rot-gevoelens hebt, en anderen nemen die niet serieus, dan stel jij je nog niet aan. Je wil die gevoelens ook liever niet hebben, toch? En niemand die het zo ervaart en voelt als jij, dus als mensen te snel roepen dat je je aanstelt, kunnen zij zich niet echt in jou inleven.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Elsie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Elsie » 19 sep 2005 15:16

Als iemand zegt dat ik 'echt depressief' ben, stel ik me dan aan als ik snel in tranen ben of wat dan ook? ik wou maar dat ik me aanstelde, dan kon ik het snel veranderen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 sep 2005 20:40

yvonne schreef:
Raido schreef:
Elsie schreef:En als juist je ouders zeggen dat je je aanstelt? zijn dat niet de mensen in wie je de meeste vertrouwen moet hebben?
O, maar dan kun je ze nog wel vertrouwen, alleen hebben ze dan waarschijnlijk weinig kaas gegeten van je situatie, of hebben ze een paar oogklepjes op..

of je stelt je echt aan
Net als jij :mrgreen:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Riska

Berichtdoor Riska » 21 sep 2005 10:46

Yvonne schreef:Dat jaar heb ik ook bij een vertrouwenspersoon gezeten. Even alles van me af vertellen, iemand die ik wel kon vertrouwen en in de hoop dat het allemaal wat beter zou gaan. Maar het was juist het tegenovergestelde. Ik voelde me vaker depri en ging niet graag naar haar toe. Na een paar keer bij haar geweest te zijn heb ik gezecht dat ik niet vaker meer wou komen

Het is jammer dat je niet hebt doorgezet...
Als je een probleem aanpakt, door iemand te vertrouwen (en dat is al knap als je vertrouwen geschonden is in een vorige ervaring!) komt dat probleem extra heftig op je af. Totdat je erover kon/wilde praten, kon je het nog een beetje van je afduwen, of het verstoppen. Door erover te praten kan dat niet meer en zijn gevoelens van depri-zijn erger.
Maar dat gaat - op den duur - beter.
Het is niet zo dat door een keer met iemand te praten, alles gelijk over is.
In de wachtkamer van een vroegere huisarts van mij hing de volgende spreuk: "Gewone dingen doen wij direct, wonderen duren iets langer". Een waarheid als een koe. Wij willen heel graag dat dingen op staande voet over zijn of veranderd.
Maar als jij je al een hele tijd depri voelt heeft dat een diepere reden. En wat er al lang is, kan echt niet in een dag worden opgeheven.

Probeer dus toch (regelmatig) bij een vertrouwenspersoon aan te kloppen, op den duur kom je er echt uit!
En mensen die zeggen dat je je niet moet aanstellen, weten niet wat depressiviteit is... Je stelt je dus niet aan...!

Terug naar “Archief”