Wat is fout?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jun 2003 15:12

Ik ken ontzettend veel mensen die er zo uitzien. Waar blijf je nu met je ' niet wereld gelijk vormig zijn' ????? Waarom geen jurk? En verder: ik ben minder wereldgelijkvormig als dat jij bent, ik heb minder mensen die er net zo uitzien als dat ik er uit zie :D oei... auw?

Je spreekt jezelf tegen.

Gij zo geheel anders (geldt ook voor uiterlijk zei jij!)... En wat doe je? Je bent de wereldgelijkvormigheid zelve....

Eenvoud: leg uit hoe? wat? waarom? waar?
Matigheid: zelfde
kuisheid: zelfde + wat is kuis?

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 03 jun 2003 15:30

kurtyo schreef:Ik ken ontzettend veel mensen die er zo uitzien. Waar blijf je nu met je ' niet wereld gelijk vormig zijn' ????? Waarom geen jurk? En verder: ik ben minder wereldgelijkvormig als dat jij bent, ik heb minder mensen die er net zo uitzien als dat ik er uit zie :D oei... auw?
Ik ben blij dat er nog zo veel mensen rondlopen die fatsoenlijk gekleed gaan, en zich niet voegen in niet-christelijke life-style kleding. wereldgelijkvormigheid zit in de gezindheid waarmee je jekleed. Kleed je je op een bepaalde manier aan om erbij te horen. Skaters, alto's punks ed of kleed je je om je naaktheid te bedekken? Daarin zit het verschil. Niet iedereen geeft evenveel om kleding zo zijn er gelukkig ook veel 'wereldse'mensen die daar niet omgeven en zich kleden omdat ze zich nu eenmaal moeten kleden en er nu ook weer niet als landlopers bij willen lopen. Als ik me zo kleed is dat dus geen wereldgelijkvormigheid. Wereldgelijkvormigheid zit in het hart en komt ook uit in het uiterlijk.

Je spreekt jezelf tegen.

Gelukkig zijn mijn gedachten niet zo oppervlakkig ...

Gij zo geheel anders (geldt ook voor uiterlijk zei jij!)... En wat doe je? Je bent de wereldgelijkvormigheid zelve....
Gelukkig zijn mijn gedachten niet zo oppervlakkig ...

Eenvoud: leg uit hoe? wat? waarom? waar?

Psalmen 116 6 De HEERE bewaart de eenvoudigen; ik was uitgeteerd, doch Hij heeft mij verlost.
Mattheus 6 22 De kaars des lichaams is het oog; indien dan uw oog eenvoudig is, zo zal uw gehele lichaam verlicht wezen;
Lukas 11 34 De kaars des lichaams is het oog: wanneer dan uw oog eenvoudig is, zo is ook uw gehele lichaam verlicht; maar zo het boos is, zo is ook uw [gehele] lichaam duister.
Handelingen 2 46 En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij te zamen met verheuging en eenvoudigheid des harten;
Romeinen 16 18 Want dezulken dienen onzen Heere Jezus Christus niet, maar hun buik; en verleiden door schoonspreken en prijzen de harten der eenvoudigen.
2 Corinthiers 1 12 Want onze roem is deze, [namelijk] de getuigenis van ons geweten, dat wij in eenvoudigheid en oprechtheid Gods, niet in vleselijke wijsheid, maar in de genade Gods, in de wereld verkeerd hebben, en allermeest bij ulieden.
-- > eenvoud is een christelijke deugd. En zoals het van binnen is, komt het er aan de buitenkant uit. Al zegt de buitenkant alleen niets.
Matigheid: zelfde

Romeinen 12 3 Want door de genade, die mij gegeven is, zeg ik een iegelijk, die onder u is, dat hij niet wijs zij boven hetgeen men behoort wijs te zijn; maar dat hij wijs zij tot matigheid, gelijk als God een iegelijk de mate des geloofs gedeeld heeft.
Galaten 5 22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
1 Timotheus 2 9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen [des haars], of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
1 Timotheus 2 15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
2 Petrus 1 6 En bij de kennis matigheid, en bij de matigheid lijdzaamheid, en bij de lijdzaamheid godzaligheid,
kuisheid: zelfde + wat is kuis?

Titus 1 8 Maar die gaarne herbergt, die de goeden liefheeft, matig, rechtvaardig, heilig, kuis;
Titus 2 5 Matig te zijn, kuis te zijn, het huis te bewaren, goed te zijn, haar eigen mannen onderdanig te zijn, opdat het Woord Gods niet gelasterd worde.
1 Petrus 3 2 Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.
-- > kuisheid het vermijden van het opwekken van begeerten tegenover mensen die je zien. Zowel materieel als sexueel.

Lees je bijbel iedere dag...
The one thing you can give and still keep is your word.

Ab

Berichtdoor Ab » 03 jun 2003 17:24

1 Timotheus 2 9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen [des haars], of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;

Mijns inziens is deze tekst gebonden aan een bepaalde tijd.
Immers wie maakt zich tegenwoordig druk om een vlecht in het haar.
Het is zelfs zo (dit durf ik met stelligheid te beweren) dat in de refo cultuur vlechten behoorlijk hot zijn.
Het eerbare gewaad waar hier over gesproken wordt hoeft niet te betekenen dat het hier over een vrouwelijk kledingstuk gaat.
Iedereen liep toendertijd in een jurk.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 jun 2003 17:29

het is denk in ieder geval wel duidelijk hoe Timotheus over bv. naveltruitjes zou denken....Of minirokken.

Ab

Berichtdoor Ab » 03 jun 2003 17:41

surfer schreef:het is denk in ieder geval wel duidelijk hoe Timotheus over bv. naveltruitjes zou denken....Of minirokken.

Het is knap dat je dit uit bovenstaande tekst haalt
Weet jij wat toendertijd mode was?
Wat degelijk was en wat niet?
wat wel kon en wat niet?

Okee toendertijd was een minirok not done.
Zelf hoeren liepen zo niet rond.

Maar toch denk ik dat veel te veel mensen dingen uit de Schrift halen die er eigenlijk niet staan.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 03 jun 2003 17:45

dit haal ik wel degelijk uit de schrift, want deze kleding is van oorsprong bedoelt om sexueel te prikkelen.

Misschien moet je wat meer aandacht besteden aan het ontwikkelen van je onderscheidingsvermogen.......

Tegenwoordig lopen veel vrouwen er idd als prostituees bij, maar omdat het maatschappelijk geaccepteerd is (de lijn is steeds verder opgeschoven) zien veel mensen dat niet in.

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 03 jun 2003 17:52

ach; wat is fout heeft eigenlijk met de tijd te maken waarin je nu leeft.
in de eerste jaren van de 20 st eeuw was het al schande wanneer je enkels te zien waren.
rok op de grond was heel gewoon.
nu zou het schande kunnen zij als je kleding te doorzichtig is; want veel blijft er niet meer over.
misschien gaan we weer terug naar de oertijd.
als je op het naaktstrand loopt heb je de minste kans om lastig gevallen te worden; want bloot slaat dood. er blijft geen fantasie meer over.
ik denk dat het foute zelf in de mens zit

joris

Berichtdoor joris » 03 jun 2003 20:47

joris schreef:Wat is fout? muggezifterij over dingetjes kibbelen.

wat is goed? God groot maken, Mensen tot Jezus leiden.

sorry, ik blijf erbij.

Terug naar “Archief”