Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 15 sep 2005 14:27

okey nou zie ik t. en nee dat is niet echt een bewijs van liefde...

nog nooit gedaan en was t ook zeker niet van plan. wat zien de mensen daar eigenlijk voor meerwaarde in??? en christenen???
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 sep 2005 14:57

esra schreef:kijk, ik twijfel nog steeds een beetje en juist daarom kan ik niet zeggen ja of nee. ik wil weten WAAROM???????????? en iemand kan me tot nu toe echt een antwoord geven.

Inderdaad, ik zou ook graag horen van de ervaringsdeskundigen (getrouwden dus) hier over de meerwaarde van het wachten dan wel de minderwaarde van het niet wachten.

André

Berichtdoor André » 15 sep 2005 15:06

Aragorn schreef:
esra schreef:kijk, ik twijfel nog steeds een beetje en juist daarom kan ik niet zeggen ja of nee. ik wil weten WAAROM???????????? en iemand kan me tot nu toe echt een antwoord geven.

Inderdaad, ik zou ook graag horen van de ervaringsdeskundigen (getrouwden dus) hier over de meerwaarde van het wachten dan wel de minderwaarde van het niet wachten.
Dus dan hebben we het niet meer over bijbelse 'gronden' ?
Of toch maar wel?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 sep 2005 15:19

Waarom? ik denk dat het toch fijn is dat je weet dat jij echt de enige bent met wie je vriend of vriendin seks heeft gehad, dat lijkt mij echt uber fantastisch!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 sep 2005 15:25

Raido schreef:Eens.. als je vrouw geen zin heeft en je het toch doet pleeg je gewoon overspel .. (bijvoorbeeld).

Dat ben ik niet met je eens. Als vrouw kan je best wel eens toegeven als je geen zin hebt. De man kan daarbij wel helpen, door de tijd te nemen om haar toch op een of andere manier te verleiden. In de bijbel staat dat je elkaar niet moet onthouden, tenzij je afspreekt 't een tijdje niet te doen omdat je je wilt wijden aan gebed, en ik denk dat dat een goed advies is.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 sep 2005 15:32

Dat ben ik niet met je eens. Als vrouw kan je best wel eens toegeven als je geen zin hebt.
Ik bedoelde meer als de man zijn zin zo doordrijft en de vrouw dan uit lieve vrede het maar toelaat.. dat is het zelfde als verkrachting..

André

Berichtdoor André » 15 sep 2005 15:51

Raido schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Als vrouw kan je best wel eens toegeven als je geen zin hebt.
Ik bedoelde meer als de man zijn zin zo doordrijft en de vrouw dan uit lieve vrede het maar toelaat.. dat is het zelfde als verkrachting..
Vrouwen kunnen soms ook hun zin doordrijven Raid 0

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 sep 2005 15:53

André schreef:
Raido schreef:
Vrouwen kunnen soms ook hun zin doordrijven Raid 0
duh.. dat is dan evengoed verkrachting.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 sep 2005 15:56

Hahahaha, verkrachting gaat wel heel ver... :S

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 sep 2005 15:58

kurtyo schreef:Hahahaha, verkrachting gaat wel heel ver... :S
het isgelijk aan verkrachting ;-)

Verkrachting is seks met iemand hebben als hij of zij dat niet wil.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 sep 2005 16:16

André schreef:
Aragorn schreef:

Dus dan hebben we het niet meer over bijbelse 'gronden' ?
Of toch maar wel?

Eh, niet direct idd. :) Mensen die het niet doen beroepen zich namelijk ook vaak op niet-bijbelse gronden als 'het is de moeite waard om te wachten', 'het is zo mooi om dat voor elkaar te bewaren' etc etc.
En nu ben ik wel benieuwd wat ze daar nu concreet mee bedoelen.

Raido schreef:Waarom? ik denk dat het toch fijn is dat je weet dat jij echt de enige bent met wie je vriend of vriendin seks heeft gehad, dat lijkt mij echt uber fantastisch!

Waarom?

André

Berichtdoor André » 15 sep 2005 16:21

Dat zijn idd non argumenten, kul, onzin whatever, ik zal me eens even terug wanen in de tijd rond 1984-1988, en een dezer dagen iets formuleren, een poging tot.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 sep 2005 16:41

Ha, interessant dat je dat zegt! Coass vond namelijk van wel, dus we wachten ook zijn reactie af. :)

coass
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor coass » 16 sep 2005 07:28

Aragorn schreef:Ha, interessant dat je dat zegt! Coass vond namelijk van wel, dus we wachten ook zijn reactie af. :)

co-ass
1. is niet een hij
2. wel getrouwd
3. verwijst naar de reactie van night, precies 2 paginas terug. Wat voor reden voor jullie ook belangrijk is, -het lijkt mij logisch om daar een bijbelse voor te kiezen, daar staan er genoeg in (lees anders eens de boekjes: samen op weg naar de bruiloft; en ''samen stil voor God' van ds Grutter)- als je daar echt achter staat gaat het lukken,maar bijna 100% zeker als je daaraan gaat rukken dat het niet lukt. Achteraf zul je zelf moeten kijken of het de moeite waard was, dat kan ik uiteraard niet beoordelen. Het was meer als opsteker bedoeld voor mensen met goede voornemens in hun 2e, 3e, 4e, 5e of 6e jaar van hun verkering. duidelijker?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 sep 2005 07:32

Dat zijn idd non argumenten, kul, onzin whatever, ik zal me eens even terug wanen in de tijd rond 1984-1988, en een dezer dagen iets formuleren, een poging tot.....
Die van mij?

Ik loop al de hele tijd Bijbelteksten op te hoesten, maar die moet je natuurlijk allemaal in de culturele context zien :S

Terug naar “Archief”