Eetproblemen/stoornis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Eetproblemen/stoornis

Berichtdoor marina87 » 28 jul 2005 09:39

Ik vind het zelf een lastig onderwerp om over te praten. Ik heb hier zelf mee te maken gehad toen ik 14/15 was en moet nog steeds heel alert blijven om niet terug te vallen. Ik was toen achteraf ontzettend mager maar dacht nog dat ik dik was en dat er nog wat af moest. Ik at soms haast nix en dan opeens een kreeg ik weer vreetbuien. Dat at ik alles wat ik maar zag, het maakte niet uit wat het was.
Als er problemen zijn of ik depri ben heeft dat direct invloed op mijn eetgewoonte, en let ik niet op mijn eetgewoonte dan ga ik me rot voelen, een wisselwerking dus.
Waarom ik dit hier vertel is omdat ik in mijn omgeving geen mensen ken die hier ook mee te maken (gehad) hebben, ik merk aan mezelf dat het wel belangrijk is om het te delen. Zijn hier mensen die ook (gehad) hebben?

Groetjes, Marina

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 28 jul 2005 20:40

neej dat gelukkig niet.. ik eet niet veel en heb denk ik toch wel een ernstig ondergewicht (55kg 1,82). zo af en toe eet ik wel eens wat meer maar dat maakt voor mij niet uit ik kom hoog uit 1 kilo aan of val 1 kilo af.

ik heb wel iemand gekent en kom der nog wel eens tegen die daar idd dan wel echt last van heeft. dat lijkt me idd zeer lastig. ik wens je daarom veel sterkte toe. dat zal je denk ik ook wel nodig hebben

groetjes Janneman
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 jul 2005 20:45

Dank je!
Groet, Marina

ik denk ook dat je ernstig ondergewicht hebt, maarja als je maar niet aan wil komen (ook al eet je goed wat bij sommige mensen voorkomt) is dat heel lastig, sterkte!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 jul 2005 00:19

Ik heb een eetstoornis......de BED, heeft meer te maken met overeten ipv niet eten, dus ik denk niet relevant ofwel? Zo ja, ik lees het wel en reageer dan nog!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jul 2005 09:04

essieee schreef:Ik heb een eetstoornis......de BED, heeft meer te maken met overeten ipv niet eten, dus ik denk niet relevant ofwel? Zo ja, ik lees het wel en reageer dan nog!
Heel relevant, ik heb zelf mn eigen voorbeeld neergezet, hoe het bij mij was, maar het onderwerp is gewoon heel algemeen: eetstoornis.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 29 jul 2005 16:44

Gisteravond heb ik het programma Vinger aan de pols gezien (ned. 2), en daar ging het over Anorexia en BED. Er waren 2 meisjes te gast met Anorexia, en 1 vrouw met BED. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van BED gehoord.

Het deed me echt veel, dat programma. Sterkte voor diegene die er aan lijden!

Ik denk dat het programma wel terug te zien is via uitzendinggemist.nl

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 jul 2005 17:16

Er zijn heleboel mensen die lijden aan een eetstoornis. Veel mensen hebben wel iets met eten, ik bedoel dan dat ze er erg op letten of juist alles eten wat ze maar willen eten (geen rem). Het is goed om daar over te praten, alleen wil je dat vaak niet als je een eetstoornis hebt. Je wil het vaak geheim houden.
Je hebt naast anorexia nervosa, boulimia nervosa en BED ook orthorexia. Maar ook mensen die geen gediagnostiseerd eetprobleem hebben.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 jul 2005 19:16

Ik ben er nooit mee naar een arts geweest, maar mijn eetpatroon was nooit normaal te noemen! ik had erg veel last van eet buien!
Dit is ontstaan door problemen tijdens mijn jeugd. Dit heeft doorgewerkt tot een jaar terug. Ben toen af gaan vallen tot eeen bep. gewicht en sinds dien zorg ik dat ik ongeveer even zwaar blijf!!! Blijft moeielijk maa rhet lukt me redelijk goed!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jul 2005 19:23

mystery schreef:Er zijn heleboel mensen die lijden aan een eetstoornis. Veel mensen hebben wel iets met eten, ik bedoel dan dat ze er erg op letten of juist alles eten wat ze maar willen eten (geen rem). Het is goed om daar over te praten, alleen wil je dat vaak niet als je een eetstoornis hebt. Je wil het vaak geheim houden.
Je hebt naast anorexia nervosa, boulimia nervosa en BED ook orthorexia. Maar ook mensen die geen gediagnostiseerd eetprobleem hebben.

Nu na 2-3 jaar wil ik er pas over praten. In die tijd ging ik ook naar hulp, niet voor mijn eetstoornis maar voor andere problems. Een lerares van school hield mij een tijdje in de gaten. Toen zei ze tegen een persoon dat ze erg bang was dat ik anorexia had. Ik was toen echt woest op haar! Ik ontweek haar daarna, omdat ik het niet wilde weten. Ik was ernstig vermagerd en daarna werd ik ziek. Heb 11 maanden cytomegalie gehad. Familie van de Pfeiffer. Het duurde zo lang omdat ik geen antistoffen maakte. Toen ik naar een speciale dokter ging was er ook iets met mn suiker. Ik heb een sterk wisselende suikerspiegel. Eigenlijk is dat wel een soort uitkomst want nu moet ik heel regelmatig eten op vaste tijden en gelijke hoeveelheid. Niet extreem veel snoep of heel lang niets eten. Daar moet ik me aan houden.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 jul 2005 21:41

Balen...ik heb geen tv wel BED.............

Mijn eetstoornis in volgelvlucht (Btw ik vind het mega genant maar als jij er wat aan hebben kan,,,,,)

Ik heb het vanaf mijn 12-e...ik had vanaf mijn 8-ste tot 12-e een dwangstoornis, ben daarvoor in therapie gegaan....ging over maar het zette zich om in een eetstoornis..dit omdat er aan de oorzaak (jeugdtrauma) nooit wat gedaan was....wat ook niet gek is, als je niets zegt...maar goed...
Hoe uitte zich het?Tot aan m'n 18-e ging het wel, ik vreettte stiekum megaveel, was altijd aan het lijnen maar mijn auto was een srv wagen.....
Op m'n 18-e raakte ik door vroeger in de knoop...opgenomen....anti-psychotica..nog mneer vreten+ 30 kg......
Daarna bartse de bom..ik heb alle jaren alles gevreten wat los enn vast zat....van lekkere dingen tot bijna oneetbare dingen, minimaal 50 euries pert week ik wilde het als er maar megaveel vet in zat...Waarom...straf, compensatie....gevoel wegeten..Automutilatie voorkomen en jka, vooral straf.....

Een half jaar terug heb ik een therapie gevolgd voor eetstoornissen, ben er nu achter hoe en wat...opzienbarend maar durf ik niet te posten, maybe via pb?

Nu.....ja het gaat nu stukken beter, mede omdat het verwerken van dingen super goed gaat....heb vrijwel geen vreetbuien meer maar ben echt megadik en dat is nog wel het lastigst, maar okay..daarmee aa het werk.

Een advies, ik heb het 10 jaar verzwegen...doe dit nooit, je houdt het in stand en het wordt een hel, je lichaamsbeleving wordt ernstig verstoord en je lijf lijdt.......

:oops: :oops: :oops:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 aug 2005 09:37

Dapper om je verhaal te doen, essieee!
Sterkte er verder mee, je bent zo te lezen een heel eind he.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

charlie
Mineur
Mineur

asdfasfga

Berichtdoor charlie » 08 aug 2005 10:41

essieee schreef:Balen...ik heb geen tv wel BED.............

ha die Es, megagoed kanjer!!!!
Als je het wil zien moet je ff op internet kijken, je hebt toch een geluidskaart?

www.eo.nl kun je ook veel programma s terugkijken met zulks leerzame onderwerpen. .
(einde offtopic) ;)
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 sep 2005 12:53

Marina..hoe ist nu dan???

coass
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor coass » 15 sep 2005 12:58

mag ik vragen, wat is BED?

boulimia nogwat?

allemaal veel sterkte, zoek hulp als het niet goed gaat, want het is echt een verslaving waar je zelf bijna niet afkomt.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 sep 2005 13:06

Het binge-eating-disorder!

Het zijn de overeters.....die al hun gevoel wegeten......!
Ze zijn dik doordat ze niet compenseren met laxatiemiddelen omdat het overgewicht juist de straf is.......

Terug naar “Archief”