homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 15:12

Cisca schreef:Het lijk mij tegennatuurlijk, als iemand die homo is, met een vrouw trouwt :roll:
Dat is tegen de gevoelens van die persoon, dat is inderdaad ook tegennatuurlijk, ik ben van mening dat de beste man of vrouw gewoon niet hoeft te trouwen. Ik ben er niet voor, ik ben van mening dat het niet mag vanuit mijn christelijke visie, maar ik ga niemand tegenhouden die het wel doet.. laat ze lekker.

Wat natuurlijk niet inhoud dat ik het niet verkeerd vind.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 sep 2005 15:17

Waarom zou men niet mogen trouwen, ieder mens heeft gelijke rechten :wink:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 sep 2005 15:19

omdat het niet bijbels is. :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 15:21

Cisca schreef:Waarom zou men niet mogen trouwen, ieder mens heeft gelijke rechten :wink:
Ik vind dat ze niet mogen trouwen omdat dat bij mijn levensovertuiging hoort. Net als sommige mensen vinden dat je geen dieren mag eten.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 sep 2005 15:34

Tja, da's waar, ik hou er een andere mening op na, voor mij is iedereen gelijk hoor, waarom iemand het geluk ontnemen, en hem/haar, z'n hele leven ongelukkig laten zijn, sorry, maar daar zie ik de lol niet van in :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 15:35

Cisca schreef:Tja, da's waar, ik hou er een andere mening op na, voor mij is iedereen gelijk hoor, waarom iemand het geluk ontnemen, en hem/haar, z'n hele leven ongelukkig laten zijn, sorry, maar daar zie ik de lol niet van in :wink:
Och :) dat is jou mening natuurlijk he ;-)

Ik denk er anders over.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 13 sep 2005 15:36

Kent Raido mensen die homo of lesbi zijn of heeft hij er niet mee te maken?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 15:38

aardmannetje schreef:Kent Raido mensen die homo of lesbi zijn of heeft hij er niet mee te maken?
Ik heb een vriend gehad die homofiel was, en ken twee meisjes/vrouwen die lesbisch zijn, ik weet waar ik over praat, ik weet hoe moeilijk het is, maar ik blijf vinden dat het tegen de Bijbel in gaat, en dat is mijn grond in veel dingen.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 sep 2005 16:54

@ Raido

Hoe leg je die andere wetten uit Leviticus uit dan? :roll:
- Home is in my head -

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 17:39

froske schreef:@ Raido

Daar hebben we het over gehad, het gaat niet om die wetten, het gaat erom dat God het huwelijk voor man en vrouw gemaakt heeft en dat je God dus recht in Zijn gezicht slaat als je het dan op een andere manier gebruikt.

En het gruwel-argument vind ik ook nog steeds een aardige, ach over 100 jaar hebben jullie je zin hoor, dan mag iedereen het met iedereen doen, je mag met je koe trouwen en daar alles mee doen..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 sep 2005 17:57

Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor Raido, niemand heeft zichzelf gemaakt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 18:14

Cisca schreef:Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor Raido, niemand heeft zichzelf gemaakt.
Ja sorry, was gewoon een beetje pissed-off. Ik heb helemaal niks tegen homofielen of homoseksuelen, maar ik vind een homoseksuele relatie of een huwelijk tegen de bedoeling van God in gaan.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 sep 2005 18:17

Het homo zijn dan hea... is dat volgens jullie een fout? en van wie zou die fout dan zijn?
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 18:20

yvonne schreef:Het homo zijn dan hea... is dat volgens jullie een fout? en van wie zou die fout dan zijn?
Het homo zijn kun je niets aan doen en zie ik ook niet als zonde, net als hetrofiel zijn geen zonde op zich is, alhoewel homofilie er voor de zondeval niet was..

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 sep 2005 18:27

Raido schreef:
froske schreef:@ Raido

Daar hebben we het over gehad, het gaat niet om die wetten, het gaat erom dat God het huwelijk voor man en vrouw gemaakt heeft en dat je God dus recht in Zijn gezicht slaat als je het dan op een andere manier gebruikt.

En het gruwel-argument vind ik ook nog steeds een aardige, ach over 100 jaar hebben jullie je zin hoor, dan mag iedereen het met iedereen doen, je mag met je koe trouwen en daar alles mee doen..

Ik ben heel blij dat God het huwelijk voor man en vrouw heeft gemaakt, anders was de wereld nu erg leeg geweest. Ik kan alleen niet begrijpen dat God het huwelijk tussen man en vrouw zo mooi vind en dat er dan toch homo's zijn waarvoor dat huwelijk niet mogelijk is.

het gaat niet om de wetten zeg je maar de zin erna schrijf je weer een voorschrift. M.i moet diegene er gewoon samen met God uitkomen. Dan zal het alleen een goede keus zijn. We hoeven geen verantwoording aan mensen te geven maar alleen aan God.
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”