homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 12 sep 2005 17:46

nee hoor, het was zeer intelligent :wink:
- Home is in my head -

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 sep 2005 20:48

yvonne schreef:Sorry het kan aan mij liggen maar wat is eigenlijk dan het verschil tussen een man en een vrouw of 2 mannen of 2 vrouwen? het maakt toch eigenlijk geen bal uit??
Ik snap die ophef hierover echt niet (spijt me zeer) maar we zijn en blijven allemaal mensen het is niet zo van de homo's moeten naar links hetero's naar rechts en bi's rechtdoor. Je bent zoals je bent en hoe je het ook wilt noemen het hoort bij het leven. Want als je homo's raar vindt vind je hetero's ook raar!

Het verschil is vermoedelijk dat je als je met twee vrouwen seks zou hebben je niet met bijde getrouwd bent (polygamie vind God niet zo relax) dus pleeg je overspel, nog maar niet gesproken over waarom je seks zou hebben met twee vrouwen.. Als God dat zou bedoel hebben, zou een man wel twee penissen hebben.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 sep 2005 21:38

weleerwaarde Raido, gezien het feit dat het hier over homofilie gaat is je reactie m.i. niet van toepassing, of zie ik het verkeerd 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 sep 2005 22:05

aardmannetje schreef:weleerwaarde Raido, gezien het feit dat het hier over homofilie gaat is je reactie m.i. niet van toepassing, of zie ik het verkeerd 8)
Het is ook toepasbaar op homoseks :) je bent niet met een man getrouwd, dus mag je geen seks met hem hebben, het huwelijk is voor man en vrouw dus tja :)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 13 sep 2005 06:56

aardmannetje schreef:Misschien zie je het wel zo dat het aangaan van een relatie in liefde en trouw het lijden van een homo verlicht en dat als geschenk van god aan gebroken mensen. Maar waarin zijn ze dan gebroken als ze uiteindelijk toch krijgen waar ze naar verlangen?

Het Bijbelverhaal laat zien dat je tot je bestemming komt in het samengaan tussen man en vrouw. Niet alleen in het huwelijk maar ook in de hele cultuur. Het is dus een cultuuropdracht. De gebrokenheid zit hem er in dat er mannen en vrouwen zijn die prima met elkaar overweg kunnen alleen niet in dat bijzondere aspect van een relatie.
Ik spreek dus niet over "gebroken mensen".
Dus je bent homo, God verlicht je lijden door een levensgezel en je eigenlijke gebrokenheid is dat je je niet kunt voortplanten?

Dus als je homo bent moet je per definitie lijden? Beetje onzin. Ieder mens, homo of hetero zal een weg zoeken waarin hij of zij in navolging van Christus kan leven. Voor de een betekend dat een leven van sexuele onthouding (geldt overigens ook voor beiden). Voor de ander betekend dat een relatie. Het ontbreken van kinderen kan inderdaad een probleem zijn. Maar dat geldt voor kinderloze heterokoppels net zo.
kdenk dat je lijden en gebrokenheid al eerder om de hoek komt kijken, in het anders-zijn al...(denk ook aan het gedicht van Arend v Hal alias pureimmortalsoul)

Tja, helaas ontbreekt me nu de tijd, want daar zou ik nog wel een paar regels over kunnen bedenken met de strekking dat ik mij afvraag of dat lijden dan veroorzaakt word door jezelf of dat het je min of meer door je omgeving word opgelegd.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 13 sep 2005 06:58

Raido schreef:Het is ook toepasbaar op homoseks :) je bent niet met een man getrouwd, dus mag je geen seks met hem hebben

Ben ik effe blij dat ik eind dit jaar ga trouwen :D

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 13 sep 2005 07:44

Het Bijbelverhaal laat zien dat je tot je bestemming komt in het samengaan tussen man en vrouw. Niet alleen in het huwelijk maar ook in de hele cultuur. Het is dus een cultuuropdracht.
Dat de bijbel het laat zien is niet zo verwonderlijk, het is God's keuze, daarover zijn we het eensch. Dat de cultuur het laat zien is ook te danken aan de bijbel, maar een cultuuropdracht mag het nooit worden...
De gebrokenheid zit hem er in dat er mannen en vrouwen zijn die prima met elkaar overweg kunnen alleen niet in dat bijzondere aspect van een relatie.
Ik spreek dus niet over "gebroken mensen".
zoals jij het bdoeld is het dus een begrenzing die zorgt voor gebrokenheid, een begrenzing die kan worden opgeheven als mensen de ruimte daarvoor krijgen/nemen
Dus als je homo bent moet je per definitie lijden? Beetje onzin.
misschien is het inmiddels achterhaald

@Raido reageer je nog steeds op Yvonne :?

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 sep 2005 14:50

Raido schreef:
aardmannetje schreef:weleerwaarde Raido, gezien het feit dat het hier over homofilie gaat is je reactie m.i. niet van toepassing, of zie ik het verkeerd 8)
Het is ook toepasbaar op homoseks :) je bent niet met een man getrouwd, dus mag je geen seks met hem hebben, het huwelijk is voor man en vrouw dus tja :)

waarom zou je dan niet als man zijnde met een man mogen trouwen?? :roll:
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 14:58

yvonne schreef:
Raido schreef:

waarom zou je dan niet als man zijnde met een man mogen trouwen?? :roll:
Lees je Bijbel en lees deze topic...

Kort : omdat God het huwelijk voor man en vrouw gemaakt heeft.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 sep 2005 15:04

Dus??? :roll:
Mannen zijn ook mensen...
Vrouwen zijn ook mensen...
Samen zijn ze mensen...
Dus 2 mannen zijn mensen...
En 2 vrouwen zijn mensen...

:roll:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 sep 2005 15:05

word er beweerd dat 2 vrouwen of 2 mannen beesten zijn? lees het topic maar eens door voor je verder gaat
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 15:06

Klopt maar ik vind dat ze niet mogen trouwen :) Ik vind het ook nog eens tegennatuurlijk

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 sep 2005 15:07

Hmm... naja zal wel...
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 sep 2005 15:09

yvonne schreef:Hmm... naja zal wel...
Het IS zo :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 sep 2005 15:10

Het lijk mij tegennatuurlijk, als iemand die homo is, met een vrouw trouwt :roll:

Terug naar “Archief”