homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 10 sep 2005 22:35

Mariamagdalena schreef:Tja.... als het een scheppingsfout is, dan zijn er vele scheppingsfouten...... hazelip, downsyndroom, een arm eraf, etc.........

Wat ik nu ga schrijven klinkt misschien hard, excuus alvast als het hard aankomt..

Maar is het niet zo dat de door Mariamagdalena aangehaalde voorbeelden enzo niet de straf op de zonde zijn?

Bekende vraag: Wij zijn toch Adam of Eva niet?

Antwoord: Zouden wij een haar beter geweest zijn?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 10 sep 2005 22:41

TKF schreef:
Mariamagdalena schreef:Tja.... als het een scheppingsfout is, dan zijn er vele scheppingsfouten...... hazelip, downsyndroom, een arm eraf, etc.........

Wat ik nu ga schrijven klinkt misschien hard, excuus alvast als het hard aankomt..

Maar is het niet zo dat de door Mariamagdalena aangehaalde voorbeelden enzo niet de straf op de zonde zijn?

Bekende vraag: Wij zijn toch Adam of Eva niet?

Antwoord: Zouden wij een haar beter geweest zijn?

Ik denk dat wij daar niet over mogen oordelen. M.i. is dat iets waar we vanaf moeten blijven. We zouden zo maar al te gauw ouders veroordelen op hun opvoeding of het leven wat hun geleden hebben. We zijn geen haar beter dan Adam of Eva, wij zouden net zo goed in overtreding zijn gegaan.
- Home is in my head -

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 11 sep 2005 09:26

TKF schreef:

Tja, dat ik geloof ik niet zo. Tenminste in zoverre dat ik niet geloof dat God nu mensen met een handicapt geboren laat worden als straf.
Wel geloof ik dat al die voorbeelden een gevolg zijn van de zondeval. Het perfecte mens-zijn, zoals dat in het paradijs was, is verloren gegaan.
Maar, dan zie tegelijk dat God toch weer de ontwikkeling van de medische wetenschap heeft gegeven om de practische gevolgen van die zondeval te verlichten.

En zo geloof ik ook dat God 2 mannen of 2 vrouwen samen kan brengen als heilzame ordening in een ongeordende wereld.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 11 sep 2005 10:41

Zareb schreef:(...) En zo geloof ik ook dat God 2 mannen of 2 vrouwen samen kan brengen als heilzame ordening in een ongeordende wereld.
dus het uiten van je liefde naar een man als man is als het gebruik van een rolstoel voor een verlamde en als een armprothese voor iemand die een arm mist?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 11 sep 2005 11:12

aardmannetje schreef:dus het uiten van je liefde naar een man als man is als het gebruik van een rolstoel voor een verlamde en als een armprothese voor iemand die een arm mist?

(misschien heb ik mij wat verkeerd uitgedrukt)
Nee, want wat jij nu aanhaald zijn noodoplossingen. En een homoseksuele relatie in liefde en trouw noem ik geen noodoplossing.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 11 sep 2005 11:22

Ja je plaatste het in de context van verlichting voor gehandicapten zodat het lijden minder zwaar word. Misschien zie je het wel zo dat het aangaan van een relatie in liefde en trouw het lijden van een homo verlicht en dat als geschenk van god aan gebroken mensen. Maar waarin zijn ze dan gebroken als ze uiteindelijk toch krijgen waar ze naar verlangen?

meboy

Berichtdoor meboy » 11 sep 2005 11:23

aardmannetje schreef:
Zareb schreef:(...) En zo geloof ik ook dat God 2 mannen of 2 vrouwen samen kan brengen als heilzame ordening in een ongeordende wereld.
dus het uiten van je liefde naar een man als man is als het gebruik van een rolstoel voor een verlamde en als een armprothese voor iemand die een arm mist?

Ik kan me zowel in de omschrijving van Zareb als die van Aardmannetje wel vinden.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 11 sep 2005 11:38

Sorry het kan aan mij liggen maar wat is eigenlijk dan het verschil tussen een man en een vrouw of 2 mannen of 2 vrouwen? het maakt toch eigenlijk geen bal uit??
Ik snap die ophef hierover echt niet (spijt me zeer) maar we zijn en blijven allemaal mensen het is niet zo van de homo's moeten naar links hetero's naar rechts en bi's rechtdoor. Je bent zoals je bent en hoe je het ook wilt noemen het hoort bij het leven. Want als je homo's raar vindt vind je hetero's ook raar!
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 11 sep 2005 11:47

Sorry het kan aan mij liggen maar wat is eigenlijk dan het verschil tussen een man en een vrouw of 2 mannen of 2 vrouwen? het maakt toch eigenlijk geen bal uit?? Letterlijk genomen maakt het wel wat ballen uit :wink:
Ik snap die ophef hierover echt niet ik ook niet
(spijt me zeer) maar we zijn en blijven allemaal mensen het is niet zo van de homo's moeten naar links hetero's naar rechts en bi's rechtdoor.krijgt ieder wel wat ie wil 8)
Je bent zoals je bent en hoe je het ook wilt noemen het hoort bij het leven. Want als je homo's raar vindt vind je hetero's ook raar!nee want als je homo's raar vind denk je dat hetero-zijn normaal is...

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 11 sep 2005 12:04

aardmannetje schreef:Sorry het kan aan mij liggen maar wat is eigenlijk dan het verschil tussen een man en een vrouw of 2 mannen of 2 vrouwen? het maakt toch eigenlijk geen bal uit?? Letterlijk genomen maakt het wel wat ballen uit :wink:
(spijt me zeer) maar we zijn en blijven allemaal mensen het is niet zo van de homo's moeten naar links hetero's naar rechts en bi's rechtdoor.krijgt ieder wel wat ie wil 8)
Je bent zoals je bent en hoe je het ook wilt noemen het hoort bij het leven. Want als je homo's raar vindt vind je hetero's ook raar!nee want als je homo's raar vind denk je dat hetero-zijn normaal is...

bijdehand :roll:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 sep 2005 18:33

yvonne schreef:
aardmannetje schreef:Sorry het kan aan mij liggen maar wat is eigenlijk dan het verschil tussen een man en een vrouw of 2 mannen of 2 vrouwen? het maakt toch eigenlijk geen bal uit?? Letterlijk genomen maakt het wel wat ballen uit :wink:

Hij heeft wel gelijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 12 sep 2005 15:19

aardmannetje schreef:Ja je plaatste het in de context van verlichting voor gehandicapten zodat het lijden minder zwaar word. Misschien zie je het wel zo dat het aangaan van een relatie in liefde en trouw het lijden van een homo verlicht en dat als geschenk van god aan gebroken mensen. Maar waarin zijn ze dan gebroken als ze uiteindelijk toch krijgen waar ze naar verlangen?

ze kunnen geen kinderen krijgen. Kan bij huwelijk tussen man-vrouw ook voorkomen maar met een man-man/vrouw-vrouw relatie is dit totaal uitgesloten.
- Home is in my head -

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 sep 2005 15:28

froske schreef:
aardmannetje schreef:Ja je plaatste het in de context van verlichting voor gehandicapten zodat het lijden minder zwaar word. Misschien zie je het wel zo dat het aangaan van een relatie in liefde en trouw het lijden van een homo verlicht en dat als geschenk van god aan gebroken mensen. Maar waarin zijn ze dan gebroken als ze uiteindelijk toch krijgen waar ze naar verlangen?

ze kunnen geen kinderen krijgen. Kan bij huwelijk tussen man-vrouw ook voorkomen maar met een man-man/vrouw-vrouw relatie is dit totaal uitgesloten.
nu lijkt het er wel op dat homo's en lesbi's een identiteitsprobleem hebben, kbdoel het zit in je man-zijn dat je geen kind kunt krijgen en in je vrouw-zijn dat je niet aan 'zelfbestuiving' kunt doen...
Dus je bent homo, God verlicht je lijden door een levensgezel en je eigenlijke gebrokenheid is dat je je niet kunt voortplanten? kdenk dat je lijden en gebrokenheid al eerder om de hoek komt kijken, in het anders-zijn al...(denk ook aan het gedicht van Arend v Hal alias pureimmortalsoul)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 12 sep 2005 15:50

aardmannetje schreef:
froske schreef:

nu lijkt het er wel op dat homo's en lesbi's een identiteitsprobleem hebben, kbdoel het zit in je man-zijn dat je geen kind kunt krijgen en in je vrouw-zijn dat je niet aan 'zelfbestuiving' kunt doen...
Dus je bent homo, God verlicht je lijden door een levensgezel en je eigenlijke gebrokenheid is dat je je niet kunt voortplanten? kdenk dat je lijden en gebrokenheid al eerder om de hoek komt kijken, in het anders-zijn al...(denk ook aan het gedicht van Arend v Hal alias pureimmortalsoul)

daar heb je zeker gelijk in. Maar om even de gebrokenheid aan te geven ook in een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht. Voor een relatie is er zeker al lijden. Je moet het gaan accepteren, ermee leren omgaan en mee te leren leven. Een relatie betekent niet gelijk dat het lijden totaal weg is.
- Home is in my head -

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 12 sep 2005 16:48

Optimatus schreef:
yvonne schreef:

Hij heeft wel gelijk.

zucht stelletje kleuters :roll:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Terug naar “Archief”