Inspector Morse schreef:Wedergeboren worden, datis dat je steeds meer op Jezus gaat lijken
Joris dat gedeelte spreekt mij wel aan hoor
Dat is ja mooi!
Moderator: Moderafo's
joris schreef:wedergeboorte is volgens mij de andere kant van bekering:
ik bekeer mij, Jezus laat mij wedergeboren worden.
Wedergeboren worden, datis dat je steeds meer op Jezus gaat lijken en steeds minder je eigen ik, je vlees naar voren laat komen.
Maranatha schreef:Dit is geen voorproefje, de nieuwe mens ben je nu al.lizzz schreef:Wedergeboorte- een nieuw leven in Jezus Christus? Een voorproefje op de nieuwe mens die je wordt na Zijn wederkomst? Steeds dichter bij God leven?
Je lichaam blijft met zonde bedekt ook al ben je bekeert, want de satan blijft je achter volgen ook al ben je bekeert.
Als je in de hemel bent dan krijg je van God een ander lichaam, je oude lichaam blijft achter op aarde.
Kolossensen 3
9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd,
10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,
11 waarbij geen onderscheid is tussen Griek en Jood, besneden of onbesneden, barbaar en Skyth, slaaf en vrije, maar alles en in allen is Christus.
12 Doet dan aan, als door God uitverkoren heiligen en geliefden, innerlijke ontferming, goedheid, nederigheid , zachtmoedigheid en geduld.
13 Verdraagt elkander en vergeeft elkander, indien de een tegen de ander een grief heeft; gelijk ook de Here u vergeven heeft, doet ook gij evenzo.
Het nieuwe leven behoort geen droom te zijn naar een verre toekomst, maar het is een opdracht, legd af en trek aan.
Dit kunnen wij niet uit onszelf, maar door de kracht van de Heilige Geest. Die Yeshua ons belooft heeft en de Geest is onze leraar die ons kan leren hoe wij werkelijk bhoren te leven.
Het doet mij zo ongelovelijk pijn dat vele christenen baby's in het geloof blijven en alleen maar blijven tobben met de basis dingen, zoals verlossing en doop. Wij vullen onze levens met een hele berg rommel, zoals theologische verhandelingen, ons zorgen maken over onze toekomst zonder te weten dat wij die toekomst al hebben, in Yeshua Messias. Daarom blijf je onzeker omdat je bij de basis blijft en niet doorgroeid in geloof, maar blijft strubbelen met je dode oude mens.Jakobus 1
6 Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee , die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt.
7 Want zulk een mens moet niet menen , dat hij iets van de Here zal ontvangen,
8 innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen.
Cor schreef:joris schreef:wedergeboorte is volgens mij de andere kant van bekering:
ik bekeer mij, Jezus laat mij wedergeboren worden.
Wedergeboren worden, datis dat je steeds meer op Jezus gaat lijken en steeds minder je eigen ik, je vlees naar voren laat komen.
Als ik het goed begrijp Joris, bekeer jij je eigen, das wel makkelijk, maar ik denk niet juist.
God alleen kan jou bekeren en dan alleen door genade, en daar wil God om gebeden worden.
Maranatha schreef:lizzz schreef:nou zo'n bijbelkennis heb ik nou ook weer niet dat ik overal bijbelteksten voor paraat heb hoor. Maar ben jij nu volmaakt? Ik niet, maar dat wordt ik wel.
Nee, volmaakt ben ik niet. Maar het is toch aan te raden om bijbelteksten aan te halen over je redenatie, dat maakt je een stuk geloofwaardiger. Zoniet blijft een klap in de lucht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten