Gereformeerde Gemeente op de schopstoel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 28 mei 2003 11:57

En ger. gem. in Nederland. Wat leren die precies? Is Ds Steenbok daarmee verbonden geweest?

Dr. Steenblok was voor 1953 predikant en docent binnen de GG. Omdat hij het niet eens was met de prediking van het aanbod van genade, is hij of er zelf uitgestapt of geschorst, dat weet ik niet precies. Toen is de GG in N ontstaan.
Hoe het nu allemaal precies zit, weet ik ook niet. Volgens mij was de hele scheiding niet nodig geweest.

Enne, zou jij bijv. de leer van Rome kunnen verdedigen? Of van de Jehova's Getuigen? Ik bedoel, op grond van Gods Woord, dat je altijd als uitgangspunt moet nemen natuurlijk. Ik zou dat niet kunnen, denk ik.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 28 mei 2003 12:10

Pieter schreef:
En ger. gem. in Nederland. Wat leren die precies? Is Ds Steenbok daarmee verbonden geweest?

Dr. Steenblok was voor 1953 predikant en docent binnen de GG. Omdat hij het niet eens was met de prediking van het aanbod van genade, is hij of er zelf uitgestapt of geschorst, dat weet ik niet precies. Toen is de GG in N ontstaan.
Hoe het nu allemaal precies zit, weet ik ook niet. Volgens mij was de hele scheiding niet nodig geweest.

Enne, zou jij bijv. de leer van Rome kunnen verdedigen? Of van de Jehova's Getuigen? Ik bedoel, op grond van Gods Woord, dat je altijd als uitgangspunt moet nemen natuurlijk. Ik zou dat niet kunnen, denk ik.

De Jehova's hebben een compleet eigen type bijbel, dus uit dat oogpunt zou ik het wel kunnen verdedigen. De RK weet ik zo niet. Ik bijv. snap werkelijk niet hoe je Maria kan bombarderen als middelaar voor onze zonden.

Dat 1ne stukje over de scheiding van 1953 in de Saambinder... Ik zal dit weekend het meenemen uit Genemuiden en het bestuderen. Wat ik het vorige weekend las, was niet echt bemoedigent. Als ik daar iets lees wat volgens mij niet klopt, hoor je dat wel via de mail en niet via dit forum.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 28 mei 2003 12:14

Dat 1ne stukje over de scheiding van 1953 in de Saambinder... Ik zal dit weekend het meenemen uit Genemuiden en het bestuderen. Wat ik het vorige weekend las, was niet echt bemoedigent. Als ik daar iets lees wat volgens mij niet klopt, hoor je dat wel via de mail en niet via dit forum.

OK, fijn dat je je erin wilt verdiepen. Ik zal het zelf ook nog 'ns lezen. Bedenk je overigens wel dat het om een reeks artikelen gaat, en niet 1 losstaand artikel. Om je een goed beeld te kunnen vormen, zou je dus eigenlijk alle artikelen moeten lezen.

Lees je ook de meditatie? Dan kunnen we daarover ook van gedachten wisselen.

Groet,

joris

Berichtdoor joris » 28 mei 2003 12:15

tjonge, dat wordt nog een innige band tussen jullie.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 28 mei 2003 12:22

Yep... Een hele innige band.

En Pieter, heb je mijn laatste reaktie al gelezen bij "voor alle onbekeerden"? Wat doet het laatste deel met je? Mag ik er zo over praten?

Terug naar “Archief”