Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 sep 2005 10:06

juist ik bedoelde mat. 19

er staat dat Jezus zei dat hun, dus de 12 discipelen in de hemel zullen komen. Ik heb het ook even opgezocht in de nbv. en daar staat het volgende:

28 Jezus zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: wanneer de tijd aanbreekt dat alles vernieuwd wordt, wanneer de Mensenzoon in zijn majesteit zal zetelen op zijn troon, zullen ook jullie die mij gevolgd zijn plaatsnemen op de twaalf tronen en rechtspreken over de twaalf stammen van Israël. 29 En ieder die broers of zusters, vader, moeder of kinderen, akkers of huizen heeft achtergelaten omwille van mijn naam, zal het honderdvoudige ontvangen en deel krijgen aan het eeuwige leven. 30 Vele eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.

Jezus verzekerd hen dat ze in de hemel komen omdat ze Hem hebben gevolgt. In die tijd volgde Judas Hem ook. Later is het helaas verkeerd gegaan, maar in de bijbel staat volgens mij niet dat Judas naar de hemel of naar de hel ging dus we mogen daar verder niet over oordelen ook. Maar of dit stukje meer duidelijkheid geeft? :roll:
- Home is in my head -

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

zelfmoord

Berichtdoor martin29 » 07 sep 2005 17:12

Riska maar je gelooft niet in een God die mensen kan laten lijden omdat ze dat afhankelijker maakt ?
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 07 sep 2005 19:45

froske schreef:juist ik bedoelde mat. 19

er staat dat Jezus zei dat hun, dus de 12 discipelen in de hemel zullen komen. Ik heb het ook even opgezocht in de nbv. en daar staat het volgende: ..

Jezus verzekerd hen dat ze in de hemel komen omdat ze Hem hebben gevolgt. In die tijd volgde Judas Hem ook. Later is het helaas verkeerd gegaan, maar in de bijbel staat volgens mij niet dat Judas naar de hemel of naar de hel ging dus we mogen daar verder niet over oordelen ook. Maar of dit stukje meer duidelijkheid geeft? :roll:

Ik hou het toch maar bij m'n statenvertaling ;)
Maar zoals Raido al zei, er staat in de wedergeboorte, als ik m'n bijbeltje, kinderbijbels of wat dan lees, dan doet het mij niet voorkomen of Judas Jezus gevolgd was uit wedergeboorte.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 sep 2005 20:23

nee idd maar was judas er op dat moment al bij?dat weet ik eigenlijk ook niet dus vandaar vraag ik het ff :mrgreen:
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”