1) Altijd als ik een os verbrand dan weet ik dat dat een lucht afgeeft die de Heere behaagt. (Lev. 1:9) Het probleem is alleendat de buren beginnen te klagen.
Offeren was een heenwijzing naar Christus, aangezien hij gestorven is is offeren niet meer nodig.
2) Ik wil mijn dochter graag verkopen als slavin. (Exodus 21:7) Gezien het prijsniveau van vandaag de dag, wat zou u een redelijke prijs vinden?
Ik denk dat het beste is om je dochter op ebay te verkopen.
3) In Leviticus 24:44 staat helder en duidelijk dat ik zowel mannelijke als vrouwelijke slaven mag hebben, zolang ze maar gekocht zijn uit een buurland. Een van mijn vrienden beweert dat dit alleen geldt wat betreft Mexicanen, en geen Canadezen. Hier heb ik hulp nodig. Mag ik Canadezen bezitten?
Natuurlijk mag dat, mits je ze goed behandeld, slavernij is niet verkeerd an sich

(Paulus spreekt ook wel over dienstknechten).
4) Ik heb een buurman die erop staat dat hij moet werken op de sabbat. Exodus 35:2 is er heel duidelijk over dat hij gedood moet worden. Ben ik moreel verantwoordelijk om dat zelf te doen?
Paulus zegt dat de overheid de zwaardmacht heeft, dus niet het individu.
5) Een van mijn vrienden is van mening dat hoewel het een gruwel is om schaaldieren te eten (Lev. 11:10) homoseksualiteit erger is. Ik vind van niet. Wie van ons heeft gelijk?
Jezus zegt dat niet dat wat je mond in gaat jou onrein maakt maar dat wat uit je mond gaat onrein maakt.
7) De meesten van mijn kennissen gaan naar de kapper. Ze laten hun haar aan de zijkant knippen en scheren hun baarden aan de zijkanten. Dat is duidelijk een zonde volgens Lev. 19:27. Hoe moeten zij gestraft worden?
Zal eens opzoeken waarom ze dat deden

9) Mijn oom heeft een tuin. Volgens Leviticus 19:19 zondigt hij omdat hij verschillende gewassen plant in dezelfde grond. Zijn vrouw is al net zo erg, omdat zij kleding aan heeft die gemaakt is van meer dan één materiaal (meestal een mix van polyester en katoen). Hij heeft ook de smerige gewoonte om nogal eens te vloeken. Is het echt noodzakelijk dat wij het HELE dorp verzamelen om hem te stenigen (Lev 24:10-16)? Is het niet net zo handig om ze te verbranden, net zoals wij doen met mensen die naar bed gaan met hun eigen familieleden? (Lev 10:14)
De overheid heeft de zwaardmacht, daarbij staan bij al deze dingen nergens dat het de HEERE een gruwel is..
Mensen zijn gemaakt om gemeenschap te hebben/te delen.
Ook monniken hebben dit nodig en ontvangen dit door in liefde met hun broeders om te gaan. Seksuele gemeenschap schijnt echter ook onder hen voor te komen als het ff niet meer gaat. Goed of fout? God kijkt toch in je hart, je intentie is belangrijk, Hij leert je wel wat goed voor je is...
Hij leert wat goed is in Zijn ogen.. Ik weet ook niet wat God er van vind, toch kan ik tussen de regels lezen dat de seksuele gemeenschap bedoeld is in een huwelijk tussen man en vrouw..
Dan blijft er toch nog weinig over?
Verder staat er in de bijbel: 'wathoog is voor de mens, is voor God een gruwel'. Verder zie je dat er mensen gedood moesten worden als ze een bepaalde "zonde" hadden gedaan. Ik hoop en neem aan dat jij nog nooit iemand vermoord hebt omdat hij/zij op zondag werkt? Die regels gelden voor het volk van Israel.
Dat betekend dat alles wat tussen jou en God staat, God een gruwel is, dus je vrouw, je auto of je vriend.