tien gebedsdagen voor nederland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mei 2003 21:17

lizzz schreef:Volgens mij snap ik niet precies wat je bedoelt, maar bedoel je dat we de kracht bij God moeten zoeken i.p.v. in het gebed? We kunnen die kracht van God toch juist krijgen door/ in het gebed?

Ja dat bedoel ik.
Je moet de kracht niet zoeken in het gebed zelf.
Het maakt niet uit hoe je tot hem komt. of dat nou met 9 miljoen mensen is of in je eentje dat maakt niet uit. Maar zoek de kracht bij hem!
Hij verhoord niet omdat we lang bidden maar omdat we oprecht bidden.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 27 mei 2003 21:17

lizzz schreef:Volgens mij snap ik niet precies wat je bedoelt, maar bedoel je dat we de kracht bij God moeten zoeken i.p.v. in het gebed? We kunnen die kracht van God toch juist krijgen door/ in het gebed?

God wil om alle haalbare zaken gevraagd worden, ook om kracht.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 21:22

ja, maar wat bedoel je nou precies met 'kracht uit het gebed zelf'? Het bidden opzich, het bidden om het bidden?

Als je het zo bekijkt...

Maar kracht uit het gebed, doordat je God erin ontmoet, dat lijkt met niet vergezocht.

Net of je de klemtoon legt op 'uit' of op 'gebed'
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mei 2003 21:25

lizzz schreef:ja, maar wat bedoel je nou precies met 'kracht uit het gebed zelf'? Het bidden opzich, het bidden om het bidden?

Als je het zo bekijkt...

Maar kracht uit het gebed, doordat je God erin ontmoet, dat lijkt met niet vergezocht.

Net of je de klemtoon legt op 'uit' of op 'gebed'

Tuurlijk kan je door het gebed tot God naderen maar het gebed is een middel om tot God te naderen. Daarom denk ik dat je de kracht niet in het Gebed moet zoeken maar in Hem!
Ik hoop dat et duidelijk is, enne anders hoor ik et wel :D

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 21:28

klemtoon op 'uit' dus :wink:

ja ok, volgens mij zaten we een beetje langs elkaar heen te praten...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mei 2003 21:34

lizzz schreef:klemtoon op 'uit' dus :wink:

ja ok, volgens mij zaten we een beetje langs elkaar heen te praten...

Ik begreep jou niet en jij mij niet..
Maar ik hoop dat de kracht niet in het gebed zelf wordt gezocht.

Al ben ik er wel een beetje bang voor. Ik vind et nog al extreem.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 21:41

ja ok, volgens mij snap ik je nu echt :wink: (anders moet je het maar zeggen) Als je het uit je gebed haalt, haal je het eigenlijk uit jezelf, om wat je zelf zegt enzo. Maar je kracht moet van God komen, dat kan doormiddel van het gebed.

zoiets?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mei 2003 21:51

lizzz schreef:ja ok, volgens mij snap ik je nu echt :wink: (anders moet je het maar zeggen) Als je het uit je gebed haalt, haal je het eigenlijk uit jezelf, om wat je zelf zegt enzo. Maar je kracht moet van God komen, dat kan doormiddel van het gebed.

zoiets?

Goed man!!! je snap me helemaal :P

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 27 mei 2003 21:55

hehe dat moest er ook es van komen :wink:

maar ff ontopic, je zou op zich wel gelijk kunnen hebben (dat kan ik nu zeggen nu ik je begrijp :wink: ), dat men zich een beetje teveel op het gebed zelf gaat richten, ipv op Degene tot wie het gebed gericht is. Maar ik vraag me af of dat zo is, ik denk dat men God dan ook wel degelijk kan tegenkomen/ ervaren, en niet alleen het gebed.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 mei 2003 21:58

lizzz schreef:hehe dat moest er ook es van komen :wink:

maar ff ontopic, je zou op zich wel gelijk kunnen hebben (dat kan ik nu zeggen nu ik je begrijp :wink: ), dat men zich een beetje teveel op het gebed zelf gaat richten, ipv op Degene tot wie het gebed gericht is. Maar ik vraag me af of dat zo is, ik denk dat men God dan ook wel degelijk kan tegenkomen/ ervaren, en niet alleen het gebed.

Ik hoop het :!:

joris

Berichtdoor joris » 28 mei 2003 08:52

De kracht van Gebed is groot. het gaat er niet om dat we God gaan overbluffen, maar het gaat er wel om dat we Hem laten zien dat we het belangrijk vnden dat Hij zich bemoeit met deze wereld! Dat wij ook inzien dat het op dit moment niet goed gaat met Nederland!
ik zal nog eens die tekst op zoeken waarin staat dat God op zoek was naar iemand die op de bres stond voor het volk Israel maar Hij vond hem niet. Gevolg: ballingschap.
mozes bad in zijn eentje voor het volk: roepen, bidden, smeken op een manier die wij niet voor mogelijk zouden houden. God wilde zijn volk verdoen, maar Mozes bracht hem op andere gedachten.

atuurlijk mot je iedere dag bidden, fijn dat je dat doet! maar kan je in komen in het doel van deze dagen? heb je dat gelezen?
www.tiendagen.nl

joris

Berichtdoor joris » 29 mei 2003 13:33

ezechiel 22:30 en 31

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 30 mei 2003 18:50

joris schreef:De kracht van Gebed is groot. het gaat er niet om dat we God gaan overbluffen, maar het gaat er wel om dat we Hem laten zien dat we het belangrijk vnden dat Hij zich bemoeit met deze wereld! Dat wij ook inzien dat het op dit moment niet goed gaat met Nederland!
ik zal nog eens die tekst op zoeken waarin staat dat God op zoek was naar iemand die op de bres stond voor het volk Israel maar Hij vond hem niet. Gevolg: ballingschap.
mozes bad in zijn eentje voor het volk: roepen, bidden, smeken op een manier die wij niet voor mogelijk zouden houden. God wilde zijn volk verdoen, maar Mozes bracht hem op andere gedachten.

atuurlijk mot je iedere dag bidden, fijn dat je dat doet! maar kan je in komen in het doel van deze dagen? heb je dat gelezen?
www.tiendagen.nl

Ja als het uitgangspunt is dan heb ik geen problemen met deze gebedsdag! sterker nog heel goed idee.
Maar het zou mischien goed zijn geweest als dit ook in de uitnodiging gezet wordt om misverstanden te verkomen.

Terug naar “Archief”