In antwoord op mijn beide voorgangers: Christus heeft de spijswetten opzij geschoven met als onderbouwing (plat gezegd) dat niet het voedsel maar het gedrag onrein kan maken. Dit kun je wijd en smal interpreteren. Waarom zou het een wel en het ander niet meer mogen? Heeft Christus niet bedoeld dat niet alleen de spijswetten maar ook andere Israelische wetten niet meer van kracht zouden zijn?
Ik vrees dat dit tot in lengte van dagen een strijdpunt zal blijven.
Zolang er mensen zijn

Ik wist dat je ging zeggen dat je dit ook kunt toepassen op de visie op homoseksualiteit, wel moeten we in ons achterhoofd houden dat God de vrouw aan de MAN gaf (opdat hij niet eenzaam zou zijn; okay dat kun je ook oplossen met een man-man relatie, maar je snapt de gedachtegang). God gaf de vrouw dus aan de man, en ze waren een vlees; al voor de zondeval. God was te vreden
Vanuit dat oogpunt zeg ik dat de vrouw expliciet voor de man bedoeld is, dat komt in de rest van de schrift ook naar voren, als bijvoorbeeld de Sodomieten seks met de engelen willen hebben, God straft ze daar voor. Ook wat aardmannetje al zei; God gruwde er van, Hij kon het niet zien, maar dat deed Hij ook over het eten van onreine dieren etc etc..
in dubio; wij weten het niet.