Moderator: Moderafo's
trijntjejohanna schreef:maar dan die eerste vraag nog.... want dat snap ik niet precies...
trijntjejohanna schreef:En als je dat doet, dan ben ik dus bekeerd...
trijntjejohanna schreef:is dat ook niet wat je graag wilt, je leven inrichten tot Gods eer??
Kaw schreef:trijntjejohanna schreef:is dat ook niet wat je graag wilt, je leven inrichten tot Gods eer??
Als dat je diepste wil is, is dat heeeeel mooi!!! En dan ben je absoluut bekeert! Wedergeboorte duurt trouwens een leven lang. Als het goed is, ga je het uit jezelf doen, (In de kracht van God) uit liefde voor God.
trijntjejohanna schreef:Kaw schreef:trijntjejohanna schreef:is dat ook niet wat je graag wilt, je leven inrichten tot Gods eer??
Als dat je diepste wil is, is dat heeeeel mooi!!! En dan ben je absoluut bekeert! Wedergeboorte duurt trouwens een leven lang. Als het goed is, ga je het uit jezelf doen, (In de kracht van God) uit liefde voor God.
Dat is wel wat mijn diepste wil is jah, het lukt niet altijd even goed, ik heb wel eens een terugval, zoals na het doen van belijdenis.. toen viel ik in een zwart gat en toen dacht ik: is dit het nou?? ik ben toen veel gaan bidden en gaan lezen en in gaan zien dat Hij mijn Vader is, en dat Jezus voor mijn zonden gestorven is en dat ik graag tot zijn eer wil leven!!
Kaw schreef:
God wilde je wat leren denk ik. Abraham kreeg een beproeving. Ons geloof wordt ook vaak beproeft of aangevochten. Soms vallen we, maar in God kunnen we altijd weer opstaan. God laat geen van Zijn kinderen verloren gaan.
Jazeker geloofde ze dat Jezus haar genezen kon, maar we lezen niks over ellendebesef. Dat leg jij er wel in!Om hier van inlegkunde te spreken, is ronduit belachelijk, surfer! Deze vrouw geloofde! Als je dit al inlegkunde noemt, welke schriftgedeelten kunnen we dan nog wel geestelijk uitleggen?!
Wel degelijk, alleen zie jij dat niet. Die liefde is niet van een andere orde, ik haal mijn posting over waarheid nog even aan, want voor liefde geldt hetzelfde: de menselijke liefde is rechtstreeks afkomstig van God. Bedenk, de mens is geschapen naar God's beeld en gelijkenis.Quote:
Welke man zegt tegen zijn vrouw, ik houd zielsveel van je, ook al ben je het niet waard? Het laatste is tegenstrijdig met het eerste. Als die man dat zegt, kun je dan nog van liefde spreken?
Dit is een krachteloos argument. De liefde tussen man-vrouw is van een geheel andere orde dan de liefde tussen mens-Christus/God. In deze laatste relatie is er sprake van een verlorene en een Verlosser. Je kunt de liefde tussen man-vrouw wel als beeld gebruiken, maar niet op deze manier.
Lenneke schreef:bedankt allemaal voor jullie reacties.
joris, ik heb heel veel aan die reacties, weet je. ik denk vaak dat ik geen goede relatie met God heb omdat ik niet echt een relatie voel. ik geloof ik God, maar wil een betere relatie met Hem. ik moet gewoon nog veel meer bijbellezen en bidden denk ik, als ik dat wil krijgen. en veel meer vertrouwen op Hem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten