joepie schreef:Heb je nooit dat je denk $#%^alweer in de fout gegaan. Zou God mij nu nog wel willen vergeven? Wat ben ik eigenlijk toch een ellendeling dat ik dit of dat nog niet eens kan laten en telkens weer in diezelfde fout verval?
En dan schaam ik mij zeer. Want ook de verloren zoon had dat tenslotte. Hij wist niet dat zijn vader op de uitkijk stond en durfde eigenlijk niet zo goed naar huis. Pas toen hij diep in de letterlijke shit zat kon hij niet anders dan weer naar huis gaan.
En al te gemakkelijk leven vind ik ook niet goed. Met de zekerheid van God vergeeft toch wel weer,bepaalde zonde blijven doen, is niet God van ons verwacht.
Want ook voor ons geld Mattheus 5:48 Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw Hemelse Vader volmaakt is.
Ja, natuurlijk heb ik dat! Ik heb 2 jaar lang niet durven te bidden om vergeving, omdat ik dacht dat mijn zonden onvergevelijk waren, totdat God mij liet zien dat Hij juist voor zondaren op de aarde is gekomen. Inderdaad de bekende tekst: Gaat heen en leert: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande, want ik ben niet gekomen voor rechtvaardigen maar voor zondaars. En als ik kom, dan kom ik als de verloren zoon. Verslagen van hart, niet meer waard om Zijn zoon genoemt te worden.